[Inne] VW PASSAT 1.8T AEB SZARPIE...BEZRADNY

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

[Inne] VW PASSAT 1.8T AEB SZARPIE...BEZRADNY

Post autor: NYGA »

Witam drogich kolegów i koleżanki.
Zwracam się do Was z pomocą bo jesteście chyba moją ostatnią nadzieją i deską ratunku na ożywienie nowego powozu żony:)
Samochód chodzi wzorowo prócz tego że szarpie podczas buta w podłogę w przedziale 2000-3000 obrotów jest to najbardziej odczuwalne.Na benzynie odczucie jest takie jakby ktoś dodawał i lekko odejmował gazu w przedziale tych obrotów oraz szarpnięcia są delikatne a na gazie wiadomo...jak to na gazie...łeb chce urwać:)
Pacjent:
VW Passat B5 1.8T 150KM Benzyna
Oznaczenie silnika AEB
1998r.
Samochód osobiście sprowadziłem z niemcowni dwa tygodnie temu, oczarował mnie jego stan, wyposażenie oraz ori lakier.Po przyjeździe do polski i podłączeniu auta pod VAG'a był jeden błąd:
1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75
przerwa na wyjściu
Jako że w miarę ogarnięty jestem to szybko doszedłem że jest uszkodzony kabel a konkretnie wyrwany z wtyczki zawodu N75, szybka wymiana wtyczki, kasowanie błędu i jest OK...VAG nic nie wypluł!
Mówię sobie naprawiłem:) Jazda próbna zweryfikowała jak zwykle moją radość!!!
Błędów nie ma ale jak szarpał tak szarpie.Jako że byłem umówiony w miedzy czasie problemów na zgazowanie szatana nie odpuściłem ustalonego terminu i gaz jest założony(proszę nie wiązać problemów z gazem bo auto zakupiłem na czystej PB i problem jak był tak jest)
Może napiszę czego dokonałem lub do czego doszedłem małymi kroczami:
- wymiana oleju + filtr (standardowa procedura po zakupie)
- filtr powierza nowy
- świece nowe dedykowany oryginał NGK
- nowe oryginalne cewki BERU (bolało)
- sprawdzony zawór N75 poprzez podanie 12V (cyka)
- wycięty katalizator
- sprawdzony zawór DV poprzez wciśnięcie tłoczka (trzyma ciśnienie-podciśnienie)
- sprawdzona szczelność dolotu
- mierzone ciśnienie na garach 12,5 na każdym
- przepływomierz na wolnych ok.3mg/s, przy bucie 125mg/s (książkowo)...ale...po odłączeniu przepływki nie szarpie...chyba z racji tego że wchodzi w tryb awaryjny (tak gdzieś wyczytałem) i może to być błedna diagnoza!przepływka ASO 900 pln, allegrosik 450 pln także wole mieć 100% pewności
Pasek mnie wyszedł już na dzień dzisiejszy sporo kasy po wydatkach na w/w części raczej ostrożnie podchodzę do zakupów:)
Proszę Was koledzy o pomoc w opanowaniu tego dupowozu i z góry przepraszam że tamat zamieszczam na forum C4 której oczywiście jestem też posiadaczem.
Na forum passata nie ma opcji się przebić jako świeżak no i nie można przede wszystkim założyć tematu.
Suma sumarum to wszystko VAGI.
Może ma ktoś cudo w okolicach Bydgoszczy z takim silnikiem i zachciałby poświęcić kilka minut i podmienić parę gratów w celu diagnozy...
Za wszelkie cenne info z góry bardzo dziękuje oraz pozdrawiam wszystkich serdecznie.

DYNAMICZNE:
Grupa 002, 025: http://vaglog.pl/log_280074.html
Grupa 002, 013: http://vaglog.pl/log_280073.html
Grupa 002, 007: http://vaglog.pl/log_280072.html
Ostatnio zmieniony 2016-09-29, 18:36 przez NYGA, łącznie zmieniany 3 razy.
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

Dla potomnych jak by ktoś trafił na podobną przypadłość winę miał sterownik a konkretnie jego soft (nieudany tuning) po wymianie i adaptacji nowego sterownika auto śmiga jak trza!
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Gerossar
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2017-02-06, 08:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: Gerossar »

Nieźle. Nie pomyślałbym, że komputer może robić aż takie akcje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”