[100-2.5TDI AAT] Przerywa i nie rowno pracuje.

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
PRZEMEK30
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodzkie

[100-2.5TDI AAT] Przerywa i nie rowno pracuje.

Post autor: PRZEMEK30 »

Witam kolegow.Jakis czas temu borykalem sie z uszkodzonym czujnikiem w pompie.Samochod oddalem do szpenia,gdzie rozebrano pompe:
-uszczelniona
-wymieniony czujnik
Po odebraniu samochodu mam wrazenie ,ze samochodem delikatnie trzesie na biegu jalowym.Przy jezdzie czesto sie zdarza, ze przerywa prace na kilka sekund.Brak reakcji na gaz po czym ustaje i pracuje normalnie.Dodam ,ze ustawiono kat i dawke paliwa.Autko jest zwawe i sprawnie przyspiesza.Mechanik dodal,ze problemem jest wytarty nastawnik pompy.Czy da sie kupic lub zregenerowac?Czy moze szukac innych przyczyn.Doradzcie.
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtrys ... 72832.html

Sprawdz czy nie ma błędów, u mnie szarpało i mechanik wyczyścił nastawnik ,ale źle ustawił tłoczek w pompie i wywalało błąd g149 czujnik położenia mechanizmu wyznaczania dawki paliwa, później poprawił to i było ok
Ostatnio zmieniony 2016-12-24, 11:20 przez Scania V8, łącznie zmieniany 2 razy.
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Ja bym zaczął od nastawnika
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

PRZEMEK30, to że dawka i kąt ustawiony sprawdzileś czy wierzysz na słowo mechanikowi? Sprawdź czy nie ma błędów, dawkę i kąt, potem nastawnik. W 100 masz raczej potencjometryczny(bywały rzadko hdk, zrób fotke), zostaje tylko podmiana na inny i czekanie aż padnie lub konwersja na hdk a to już są koszta.
Awatar użytkownika
PRZEMEK30
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodzkie

Post autor: PRZEMEK30 »

Panowie maszynna juz gwizda. Mily Pan zregenerowalmi nastawnik pompy,j ak go zobaczylem to sie przezegnalem. Niezla rzezbe ktos wykonal. Ale teraz jest ok, kacik ustawiony dawka ok i bujam siie dalej. :mrgreen: Pozdro.
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
Awatar użytkownika
PRZEMEK30
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodzkie

Post autor: PRZEMEK30 »

Moja radosc nie trwala dlugo. Okazuje sie,ze autko dluzej kreci zeby odpalic. Dzieje sie tak jak jest cieply , rano pali od strzala.Przegladalem forum i mysle nad ustawieniem kata.Pan ustawil mi w granicach 58 w okienku. Dodam , ze zregenerowano nastawnik, pompa uszczelniona i przejrzana, dawka ustawiona.Rozrusznik tez byl regenerowany.Moze dac mu kat na 65-70?
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Spróbuj przyśpieszyć zobaczysz co się będzie działo.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

zapodaj logi, który rok masz ?
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
PRZEMEK30
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodzkie

Post autor: PRZEMEK30 »

Witam , dlugo sie nie cieszylem naprawa. Samochod wogole nie chce zapalic , jakby paliwa nie dostawal. Katy ,pompa ,nastawnik po regeneracji i du...pa. Kreci silnikiem ,az chce z ramy wyskoczyc i nic.Przedtem chociaz odpiolem czujnik i zapalil. teraz wogole.Wladowalem 1.5 kola i nic. Poradzcie bo chyba wezme 5 benzyny i podpale ta oporna sete!!
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
sawmen
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-03-18, 21:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzepin, Lubuskie

Post autor: sawmen »

A ja uważam że nie zganiaj winy na swoją setunie, tylko na źle wykonana naprawę i regeneracje pompy. Może zacznij od najprostszych czynności sprawdzających jak doprowadzenie paliwa, wężyki, filtr, błędy kompa, może coś z rozrządem sie poluźniło? Bo takie stwierdzenie że nie pali, to wiesz co aż mnie śmieszy.
kajoj
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2014-04-21, 07:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: kajoj »

Podmień pompę jak masz możliwość stawiam na pompę lub układ paliwowy
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

PRZEMEK30 pisze: Samochod wogole nie chce zapalic , jakby paliwa nie dostawal. Katy ,pompa ,nastawnik po regeneracji i du...pa.
"Regeneracja "nastawnika potencjometrycznego ,to pic na wodę i jestem przekonany na 99% że to co ci się dzieje to jego wina .Odkręć dekielek i sprawdż czy nastawnik wykonuje tzw."self test " czyli ruch po włączeniu zapłonu .Jak działa prawidlowo to wykonuje ruch zostaje tak ok.5-6 sekund i wraca do pozycji spoczynku ...jak tego nie robi ,albo drży to ewidentnie wina nastawnika .Niestety ale ten typ nastawnika to największa wada aut które go posiadaja .Sprawę raz na zawsze załatwia przerobienie na nastawnik indukcyjny,bo wszelkie inwestycje w naprawę tego badziewia to strata czasu i kasy o czym przekonało się wiele osób ,ale niestety po fakcie jak już wydali ,a raczej wyrzucili w bloto kilkaset zlotych na "regenerację ".Wiem coś o tym bo od kilku lat przerabiam audi 80 z tym typem nastawnika i trochę ich juz przerobiłem .W przypadku 2,5 tdi przerobka jest szybka i prosta ,wystarczy sterownik z AAT bez immo ,nastawnik indukcyjny i przepięcie dwóch kabelków we wtyce ECU .W pół godzinki można zrobić jak się ma wszystko co potrzeba.Ale w sumie wydałeś kupe kasy na regenerację ,wiec uderzaj tam gdzie ci to robili
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”