[Q-AUT.] Wymiana oleju Torsen tylny most i mechanizm róznico

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
PAKSY11
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2017-01-18, 14:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: legnica

[Q-AUT.] Wymiana oleju Torsen tylny most i mechanizm róznico

Post autor: PAKSY11 »

Witam , chciałbym wymienić oleje w swojej Audi , do tej pory jeździłem FWD -AUT , więc temat miałem opanowany ASB - 4 litry Dextron II i po sprawie, prosiłbym o informacje na temat wymiany w Quattro , nie mogę zlokalizować śruby spustowej oraz wlewowej do torsena (jaki olej i ile ) , druga sprawa to olej w mechanizmie różnicowym ( jeśli się mylę proszę mnie poprawić ) otóż jest tam śruba po prawej stronie przy półosi do spuszczania oleju a druga wyżej do nalewania , jaki tam olej i ile , oraz tylny most jaki olej ile i gdzie jest śruba
pozdrawiam
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

Temat omawiany wiele razy. Wystarczy użyć "szukaj"
PAKSY11
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2017-01-18, 14:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: legnica

Post autor: PAKSY11 »

szukałem ale znalazłem tylko informację jaki olej , oraz o tym że w torsenie jest śruba na klucz 17 ja nie mogę jej zlokalizować , nie znalazłem również informacji na temat wymiany oleju w mechanizmie różnicowym z przodu
proszę o podpowiedzi
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

75/90 olej do dyfra. Wlewasz po prawej stronie na wysokości półośki. Nie pamiętam dokładnie ale wchodzi niecałe 2l.
PAKSY11
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2017-01-18, 14:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: legnica

Post autor: PAKSY11 »

dzięki , a jak z torsenem . trzeba katalizatory zrzucić żeby się dostać do niego?
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

Nie mam automatu więc się nie wypowiem.
PAKSY11
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2017-01-18, 14:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: legnica

Post autor: PAKSY11 »

Znalazłem , trzeba było tylko odkręcić osłonę mocowania wału , z tyłu też trzeba było odkręcić osłonę żeby dostać się do śruby w tylnym moście
Awatar użytkownika
JaroCzaro
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-03, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koluszki

Post autor: JaroCzaro »

Witam.
Posiadam Audi 100 C4 2.8 quattro skrzynia manualna.
Po włączeniu napędu na cztery koła, po osiągnięciu prędkości 30 km/h napęd samoczynnie rozłącza się. Co jest tego powodem, jak myślicie koledzy??? przy ruszaniu słychać głuche metaliczne stuknięcie, co może wskazywać na luz wału.
Z góry dzięki za odpowiedzi. :ok:
:) PZDR JaRo CzArO :q:
Awatar użytkownika
polok777
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2014-06-01, 13:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Istebna

Post autor: polok777 »

JaroCzaro, Blokada rozłącza się automatycznie przy 40km/h. To norma.
A to głuch metaliczne stukniecie tak to luz wału a jak słychać dobrze to chyba jest już spory.. W mojej audicy bede wymieniał własnie przeguby podpore na dniach..
:q:
Awatar użytkownika
JaroCzaro
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-03, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koluszki

Post autor: JaroCzaro »

polok777 pisze:JaroCzaro, Blokada rozłącza się automatycznie przy 40km/h. To norma.
A to głuch metaliczne stukniecie tak to luz wału a jak słychać dobrze to chyba jest już spory.. W mojej audicy bede wymieniał własnie przeguby podpore na dniach..
Dzięki kolego za odpowiedź. :)
Teraz nasuwa się pytanie czy można przerobić napęd quattro na działający cały czas?
bez limitu prędkości?
:) PZDR JaRo CzArO :q:
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

JaroCzaro, napęd quattro zawsze działa, przyciskiem blokujesz tylko mechanizm różnicowy.
Awatar użytkownika
JaroCzaro
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-03, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koluszki

Post autor: JaroCzaro »

marcin łuków pisze:JaroCzaro, napęd quattro zawsze działa, przyciskiem blokujesz tylko mechanizm różnicowy.

Dzięki Ci o Panie!!! za info :) Pozdrawiam
:) PZDR JaRo CzArO :q:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”