[A6-2.5TDI AEL] Wymiana samego silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

[A6-2.5TDI AEL] Wymiana samego silnika

Post autor: tymek90 »

Witam. Nosze sie z zamiarem wymiany samego slupka, moj obecny silnik bierze troche oleju ok 2-3 litry od wymiany do wymiany co 10tys dodatkowo rok temu poprzedni wlasciciel robil glowice poniewaz zerwal mu sie klin, niewiem jak to bylo skladane kto to robil ale wydaje mi sie ze zmascil robote bo teraz znowu glowica jest do roboty slychac cykanie niewazne czy na zimnym czy na cieplym chociaz teraz w zime jest lekka poprawa na zimnym bo mniej slychac cykanie. Pytanie jakie kieruje do Was to czy lepiej kupic aat i zrobic przekladke osprzetu czy kupic ael, wyczytalem ze roznica miedzy tymi silnikami jest tylko w osprzecie oraz ze aat nie posiada dwoch czujnikow cisnienia oleju tylko jeden. Czy jest jakas jeszcze roznica o ktorej niewiem? Na co zwrocic uwage przy kupnie silnika? Mam skrzynie 6b manual czy mam szukac silnika z taka sama skrzynia? Czy to juz bez znaczenia? Pomysl wymiany silnika mam juz w glowie dluzszy czas, nie chce robic swojego bo po przekalkulowaniu wyjdzie taniej wrzucic nowy uzywany slupek. Co myslicie?
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Zanim zaczniesz robić silnik odpowiedz na kilka pytań.
1. Czy olej jest w płynie chłodzącym?
2. Czy nie masz wycieków oleju w innych miejscach?
3. Czy turbina nie puszcza oleju?
4. Skąd dokładnie dochodzi cykanie?
5. Czy na łączeniu bloku z głowicą jest mokro?
AAT jest starsza konstrukcja od AEL, czy trafisz w lepszej kondycji wątpię, acz kol-wiek może się uda. Najlepiej na twoim miejscu pojechałbym pierw na sprawdzenie kompresji potem się zagłębiał w temat.
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

Post autor: tymek90 »

Ale ja nie chce robić tego silnika tylko wymienić na używamy słupek. Juz dawno odpowiedziałem sobie na te pytania. Ciśnienie na silniku przy 2tys obrotów wyszło 1,2bara, a co do wycieków to standardowo turbina delikatnie puszcza i poci sie misa olejowa. Chciałbym uzyskać odpowiedz czy lepiej kupić aat i przełożyć osprzęt czy ael
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

tymek90 pisze:Ale ja nie chce robić tego silnika tylko wymienić na używamy słupek. Juz dawno odpowiedziałem sobie na te pytania. Ciśnienie na silniku przy 2tys obrotów wyszło 1,2bara, a co do wycieków to standardowo turbina delikatnie puszcza i poci sie misa olejowa. Chciałbym uzyskać odpowiedz czy lepiej kupić aat i przełożyć osprzęt czy ael
To już kolego sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. Skoro nie chcesz robić to wymień. Być może nie potrzebnie. Sprawdzić stopień sprężania w cylindrze, nie ciśnienie oleju. Blok pasuje p&p rożni się kilkom rzeczami (niema wyjścia na chlodniczke oleju, nie wiem jak jest z czujnikiem położenia wału, musisz sobie sprawdzi) ale spokojnie go wmontujesz do siebie. Mniej według mnie roboty z ori AEL
Ostatnio zmieniony 2017-01-15, 19:06 przez audki, łącznie zmieniany 1 raz.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

silnik to gdzieś od 1200 do 2000zł , jeżeli do tylko wymiany pierścienie to około 760zł na 5 cyl.komplet i uszczelka pod głowice nowa ok 300zł jakaś dobra , jak chcesz sam silnik to bierz ael 'a ,bo 115km(AAT) troche słabiej idzie ,
Ostatnio zmieniony 2017-01-15, 19:11 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

Post autor: tymek90 »

Dobra bierzem AEL
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

AAT jest słabszy ponieważ ma mniejsze wtryski i inny program.

Co do silników 2,5 TDI to:

-Kupująć AAT z Audi 100 C4 to musisz zmienić pompę olejową, przerobić dziurę gdzie się przykręca napinacz paska rozrządu, w bloku nie ma miejsca na odczyt obrotów wału korbowego (czujnik czyta z koła zamachowego a nie z koronki na wale). Brak wyjścia na chłodnice oleju + przekręcić króciec na głowicy. Da się to wszystko zrobić.

-Kupując AAT z Audi A6 C4 to musisz tylko przerobić wyjście na chłodnicę oleju + przekręcić króciec na głowicy z bloku reszta jest ta sama.

-Kupując AAT z Audi A6 C4 w Automacie nic nie musisz zmieniać wszystko P&P nawet chłodnica oleju.

Kupując goły słupek i zakładasz osprzęt z AEL-a moc będzie ta sama.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

Post autor: tymek90 »

Takiej odpowiedzi oczekiwalem. Dziekuje
A jeszcze chcialbym sie zapytac o ten silnik z volvo 140 konny. Czy jego tez idzie przeswapowac?
Ostatnio zmieniony 2017-01-16, 21:09 przez tymek90, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Można tylko goły słupek bo tam jest inny rozrząd na pompie wtryskowej i inna pompa (korpus)
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

Post autor: tymek90 »

Aha czyli po za pompa i rozrzadem pompy cala reszta jest taka sama? Mam do kupienia taki silnik z volvo
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”