[A6 C4] Problem z ogrzewaniem
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: jasło/krosno
[A6 C4] Problem z ogrzewaniem
Witam mam problem z swośmiu audi c4.
W lecie robiłem nagrzewnice, po czym pojawił się problem bo z nawiewu na "hi" leci letnie powietrze, układ odpowietrzony, prawdowodzenie uszkodziś mi się wentylator, lub kończy się ponieważ popiskuje, pytanie co może być przyczyną słabego nawiewu ciepła w samochodzie?
W lecie robiłem nagrzewnice, po czym pojawił się problem bo z nawiewu na "hi" leci letnie powietrze, układ odpowietrzony, prawdowodzenie uszkodziś mi się wentylator, lub kończy się ponieważ popiskuje, pytanie co może być przyczyną słabego nawiewu ciepła w samochodzie?
Ostatnio zmieniony 2017-01-05, 17:11 przez Borixon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rico77
- Mechanik
- Posty: 116
- Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Jeżeli chodzi o popiskiwanie, to nie zawsze oznacza to, że wentylator się kończy. Popiskuje, ponieważ szczotki trąc o komutator wycierają go, później po większym wytarciu pracują w zagłębieniu. Zagłębieniu, ponieważ szczotki nie wycierają komutatora na całej powierzchni, lecz na środku i później piski są przez tarcie krawędzi szczotki o nie wytartą krawędź komutatora.
U mnie popiskiwanie nie świadczyło o kończącym się żywocie wentylatora, a jedynie o wytarciu komutatora. Kończący się żywot wentylatora objawiałby się spadkiem mocy, nie chciałby wiać powietrza do kratek, aż w końcu zamilkłby całkiem.
U mnie popiskiwanie nie świadczyło o kończącym się żywocie wentylatora, a jedynie o wytarciu komutatora. Kończący się żywot wentylatora objawiałby się spadkiem mocy, nie chciałby wiać powietrza do kratek, aż w końcu zamilkłby całkiem.
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2014-06-03, 12:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubelskie
Jeśli masz pewność że nagrzewnica jest odpowietrzona, drugim najprostszym krokiem będzie sprawdzenie przewodów podciśnieniowych odpowiadających za otwieranie gruszki. Jeśli tam nie znajdziesz przyczyny być może jest coś nie tak z klapami powietrznymi. W tym przypadku należałoby sprawdzić czy pracują silniczki sterujące, jeśli są nie sprawne powinno pokazać błąd pod komputerem.
Co do piszczenia silniczka z doświadczenia powiem, że trzeba się tym zająć jak najszybciej bo później może być tylko gorzej, a w najgorszym przypadku chmura dymu w aucie i brak nawiewu, tak jak to stało się to u mnie
Co do piszczenia silniczka z doświadczenia powiem, że trzeba się tym zająć jak najszybciej bo później może być tylko gorzej, a w najgorszym przypadku chmura dymu w aucie i brak nawiewu, tak jak to stało się to u mnie
- burdzio89
- Mechanik
- Posty: 194
- Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Wodzisław Śląski
- Płeć:
Napewno jest to silniczek klimatronika
sterujący grzaniem. U mnie było podobnie działał na 40% i w pozycji HI było zaledwie ciepło teraz po naprawie jest taki gorąc że trudno wytrzymać.
Zajmuje się tym na codzień nasz kolega piotrple z okolic Żywca. Polecam
sterujący grzaniem. U mnie było podobnie działał na 40% i w pozycji HI było zaledwie ciepło teraz po naprawie jest taki gorąc że trudno wytrzymać.
Zajmuje się tym na codzień nasz kolega piotrple z okolic Żywca. Polecam
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=11387
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
A6-c4 1.8 avant - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=149595#149595
100-c3 2.3 sedan - jest
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=164102#164102
A2-8Z 1.4 TDI hatchback - jest
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
nie ma tagow?albo moder poprawi albo wyzucamy do smieci.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: jasło/krosno
Dzięki chłopaki za poprawienie:)
Mógłbym prosić opis lub fotostory jak dostać się do silniczka i komutatora jaki to jest nr części ?
Lub jaki jest koszt takiej naprawy?
Mógłbym prosić opis lub fotostory jak dostać się do silniczka i komutatora jaki to jest nr części ?
Lub jaki jest koszt takiej naprawy?
Ostatnio zmieniony 2017-01-10, 10:14 przez Borixon, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukaka84
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-08-07, 21:46
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Stargard
- Płeć:
Witam potrzebuje waszej rady pomocy. Brak ogrzewania w audi a6 c4 2.5 TDI latem czysciłem nagrzewnice ok tydz temu podłęczałem kompa błąd 01274 Air FLOWW (v71) rozebrałem wszystkie silniczki przeczyściłem szczotki mimo to odżył choć nie działał płynnie kupiłem ori używane silniczki wsadziłem wszystko chodzi sprawnie klapy się ruszaję od ciepło zimno i od zamykania obiegu nagrałem filmik złożyłem do kupy nadal zimne leci lekko letnie. Postanowiłem znowu sprawdzić nagrzewnice kupiłem specjalny płyn do chłodnic odpiołem weęe wsadziłem 2 i pompkę na wiertarkę zalałem przeczyściłem ładnie płynnie chodziłe lekko mentny sie kolor zrobił poprawiłem czynność octem czyściutki wyleciał. Skreciłęm wszystko do kupy nadal zimne lekko letnie leci. Wyrzuciłem silniczek od ciepło zimno i ustawiłem recznie wszystko i tak samo. Zdjecie poniżej i filmik. Układ odpowietrzony zawór podciśnieniowy otwarty.
[ Dodano: |10 Lut 2017|, o 17:31 ]
Gdy mam ustawione na max temperature HI i wentylator na 1 minimalny zakres to leci lekko ciepłe jak dodam obroty wiejsze to zaraz sie schładza. Mam dość !!! Ciężko jeżdzić w taką pogode.
[ Dodano: |10 Lut 2017|, o 17:31 ]
Gdy mam ustawione na max temperature HI i wentylator na 1 minimalny zakres to leci lekko ciepłe jak dodam obroty wiejsze to zaraz sie schładza. Mam dość !!! Ciężko jeżdzić w taką pogode.