[S6-4.2 AEC] WYMIANA ROZRZĄDU S6 4.2 AEC

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

[S6-4.2 AEC] WYMIANA ROZRZĄDU S6 4.2 AEC

Post autor: NYGA »

Witam, przymierzam się powoli do wymiany rozrządu w esce i mam kilka pytań do starszych doświadczeniem kolegów:)
- jaki rozrząd wybrać (firma)?
- czy konieczne są blokatory czy można ustawić poprawnie rozrząd bez nich?
- czy któryś z kolegów dysponuje materiałami lub rysunkami technicznymi dot.rozrządu?

Przy okazji wymiany rozrządu chciałem przejrzeć alternator ponieważ ładowanie mam ok. 13.9 na moje oko słabo...
- z racji "mocnego" audio chciałem pokusić się o mocniejszy alternator czy ktoś przerabiał ten temat?oczywiście musi pasować P&P bez patentów

Jako że auto całe życie w słonecznych Włoszech powoli słychać sprężarkę klimatyzacji którą przy okazji też bym się zajął...może ma ktoś na zbyciu lub wspomoże cenną poradą.

Z ciekawostek dodam że auto ma 130 tys. oryginalnego przebiegu od nowości, sprowadziłem je osobiście z Włoch od pierwszego właściciela z przebiegiem 120 tys., wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że siedzi tam oryginalny rozrząd...od nowości
Auto było servisowane w audi ale w papierach nic nie doczytałem o rozrządzie...nie kumam włoskiego...na dodatek naklejka na przednim pasie która tyczy się rozrządu jest pusta...
Z ciekawości zwaliłem pokrywę rozrządu i wszystkie rolki, napinacze, pompa wody, pasek jest z logiem audi...ale wszystko wygląda dobrze, jak nowe...
Przy kupnie w ferworze walki zafascynowany autem, zapomniałem Włocha zapytać o rozrząd:)
Ostatnio wymieniałem świece które też były chyba od nowości...lookam na przewody WN...BERU 1995r. zero przebić, myłem komore kilkukrotnie karcherem i nic, pracuje jak "osiemnasta" a lat ma 21:)
Takich aut już dzisiaj nie robią!

Za wszelkie pomocne uwagi, sugestie, podpowiedzi z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony 2016-12-02, 22:43 przez NYGA, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

20lat bez wymiany rozrządu?niemożliwe. Guma,pasek pod wpływem lat pęka. Większość "mechaników" robi wymiany bez blokad. Niedawno u siebie w s8 wymieniałem rozrząd bez blokad.
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

Czy na którymś z elementów rozrządu będzie wybita data???Pewnie na pompie wody, muszę sprawdzić bo spokoju mi to nie daje.
Co do blokad to wiem że można bez, ale nie jest to ustawienie idealne...temat rzeka:)
Domyślam się że Twój motor to AHC bo AQH bez blokad nie podchodź:)
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Awatar użytkownika
ciuma11
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-12-10, 18:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: ciuma11 »

Jak chcesz mogę Ci sprzedać blokady , bez nich nie podchodź do tematu. Kółka są na samych stożkach wiec nie ma możliwości poprawnego ustawienia bez nich.Chyba ze masz zamiar zrobić rozrząd bez wymiany simeringów i ustawisz na "oko"...
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

ciuma11 pisze:Jak chcesz mogę Ci sprzedać blokady , bez nich nie podchodź do tematu. Kółka są na samych stożkach wiec nie ma możliwości poprawnego ustawienia bez nich.Chyba ze masz zamiar zrobić rozrząd bez wymiany simeringów i ustawisz na "oko"...
Wysłałem wiadomość na priw.
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”