[2.5 TDI AEL] spadek mocy / odcinka mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
pawcio0706
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce

Post autor: pawcio0706 »

Gdy dawka spadnie to silnik juz praktycznie sie nie wkręca na obroty i przy rożnych prędkościach obrotowych to występuje np jadąc na 5 biegu przyspieszając z 70km/h prZy 2000 odcina ,na 4 biegu raz przed 3000 a innym razem prawie przed 4000 tylko ze nawet od niższych obrotów silnik nie ma takiej mocy jaka miał wcześniej
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

pawcio0706 pisze:Gdy dawka spadnie to silnik juz praktycznie sie nie wkręca na obroty i przy rożnych prędkościach obrotowych to występuje np jadąc na 5 biegu przyspieszając z 70km/h prZy 2000 odcina ,na 4 biegu raz przed 3000 a innym razem prawie przed 4000 tylko ze nawet od niższych obrotów silnik nie ma takiej mocy jaka miał wcześniej
To co się dzieje ,nie ma nic wspólnego z dawką .W pierwszym poście opisujesz objaw ewidentnego wpadania w tryb awaryjny z przeladowania ,a logach w widać to przeładowanie jak na dloni.Przyczyna to albo nieszczelny wężyyk do n75 ,albo zacinająca sie gruszka uruchamiająca klapę upustową spalin w turbinie.Od 7 lat walczę z takimi i podobnymi usterkami w tdi .,..co prawda są to 4 cylindrowe 1,9 w audi 80 ,ale objawy przeładowania i wpadanie w awaryjny wyglada identycznie w tych autach.Logi rozwiewają wszystkie wątpliwosci
Ostatnio zmieniony 2016-11-17, 18:41 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pawcio0706
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce

Post autor: pawcio0706 »

Witam
Z powodu braku czasu dopiero udało mi sie wszystko posprawdzać.
Przewody podciśnieniowe wszystkie posprawdzałem i są w porządku wiec zabrałem sie za rurkę jak pisał Scania V8 i miał racje była kompletnie zabita tylko ze zamiast naprawić jeszcze bardziej zepsułem ponieważ przy wykręcaniu odłamało się oczko :-x .
Jako ze auto potrzebne jest mi na codzień to wyczyściłem syf i zlaczylem ta rurkę przewodem od pneumatyki "na sztukę" :zly:
Czy idzie w sklepie dokupić nowa taka rurkę a może ktoś z was ma taka niepotrzebna i sprzeda?

Obrazek

[ Dodano: |5 Gru 2016|, o 12:27 ]
Po pierwszej jeździe nawet z uszkodzonym przewodem czuć różnice ale czy problem wyeliminowany to jeszcze nie wiem bo u mnie wszędzie rano było biało i ślisko i nie było jak sprawdzić
Ostatnio zmieniony 2016-12-04, 18:44 przez pawcio0706, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

pawcio0706, Kiedyś tak samo mi się ułamało. Daj komuś do pospawania powinno być ok.

[ Dodano: |2 Mar 2017|, o 13:37 ]
Przy okazji opiszę mój problem. Posiadam 100 AAT z końcówkami wtryskiwaczy 0.210. Auto posiada wahania mocy raz pedał w podłogę z 5 biegu ciągnie jak maszyna do szycia raz 60km/h 3 bieg pedał w podłogę i ewidentnie czuć, że jest problem z doładowaniem, brak dymienia. Sprawdziłem już właściwie wszystko - n75 po podaniu zasilania słychać cykanie, przewody podciśnieniowe na właściwym miejscu, nie są przetarte, wczoraj udało mi się odkręcić WG i początkowo wydawało mi się, że grzybek jest zapieczony w tym kołnierzu turbiny... Wszystko wyciągnąłem, przemyłem benzyną z naftą i po podaniu ciśnienia w króciec WG grzybek działa gładko i bez luzów, jedyne co zauważyłem to w tym kołnierzu "gnieździe grzybka" co jest w turbinie są takie wżery. Skręciłem wszystko wczoraj podczas testu auto ciągnie z każdego biegu, dzisiaj jechałem 3 60km/h pedał w podłogę znowu to samo... Sprzęgło, 4 bieg ciągnie jak durne. Przepływomierz też zmieniałem i nic to nie wniosło. Kąt wtrysku 65 jednostek dawka paliwa dość spora, po rozgrzaniu nie dymi, jedynie rano jak odpalę widać dym, który wydaje się niebieskawego koloru. Oleju nie bierze nawet grama, ewentualnie uszczelniaczami puszcza, chyba, że jest to związane dawką rozruchową która jest za duża. Katalizatora i egr nie posiadam. Proszę o poradę bo już ręce załamuje. Logów nie zrobię bo nie mam rozszerzonej diagnostyki.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

gavotte, z tego co zrozumiałem to przy wciśnięciu gazu odcina doładowanie, jak zrzucisz obroty, to doładowanie wraca? Jeśli tak to zawór n75, najlepiej jakbyś miał sprawny do podmiany.

[ Dodano: |2 Mar 2017|, o 20:35 ]
VAG masz? Nawet w sterowniku z setki powinno wyrzucić błąd 00575 - Intake Manifold Pressure bodajże.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Tak dokładnie tak jak napisales. Calkiem mozliwe ze ten n75 co wstawilem tez jest uszkodzony. Mam w garazu jakis inny zawor z passata b4 chyba cos na wzor tego od egr. Bedzie pasowal?
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Gavotte u mnie te same objawy,tyle że ja z dwójki próbuje czasami strasznie marnie się zbiera a czasami jest od razu "sypnięcie" Zaworek od sterowania turbosprężarki jest na ścianie grodziowej taki okrągły, ten od EGR-a nie będzie pasował.
Ostatnio zmieniony 2017-03-05, 21:48 przez Nieju231, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pawcio0706
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce

Post autor: pawcio0706 »

Witam

moje autko dalej ma takie same objawy dymi nie ciągnie i odcina moc lecz z wszystkich rzeczy które miałęm sprawdzić została już tylko turbosprężarka w ostatni słoneczny weekend przy napoju chłodzącym ściągnełem wszystkie przewody gumowe przy turbo i sprawdziłem luz na wirniku :shock: lata góra dół jak szalony. czy luz może mieć wpływ na ciśnienie doładowania?
Dodatkowo sprawdziłem ustawienie pompy wtryskowej i zrobiłem logi gr 000 i nie wiem czy kąt wtrysku nie jest zbytnio przekoszony? DAwka w grupie 001BS wynosiłą 5mg/r

http://vaglog.pl/log-000_77KGb.html 000BS

mam też małe problemy z rozruchem troszke musi pokręcić jak jest zimny a świeczki nie zagrzeją
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

jak luz jest taki że wirnik dotyka do ścianki i trze to ma wpływ, lepiej wymień turbawke niż ma narobić szkód , gustav ma kilka turbawek na sprzedaż :)
Ostatnio zmieniony 2017-04-04, 20:21 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

pawcio0706, Co do kąta wtrysku moim zdaniem jest zbyt opóźniony stąd problemy z paleniem na zimnym, dymienie też może być spowodowane tym opóźnieniem u mnie kiedyś objawiało się niebieskawym dymieniem książkowo powinno być w granicy 65 jednostek. Dawka paliwa też jakaś mała chociaż mieści się w przedziale tyle, że w tej dopuszczalnej niższej wartości. Co do luzów na wirniku jeśli ma takie luzy jak opisujesz to niestety trzeba poddać ją regeneracji u kogoś sprawdzonego, ja bym nie kupował używanej, kupisz jakiegoś śmiecia i koszty x2.
Ostatnio zmieniony 2017-04-04, 22:09 przez gavotte, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”