[A6 C4] Komputer pokladowy
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
a czy stopy musza byc odzielne?jesli tak to i to mozna wyselekcjonowac z tej wiazki..
wiazka swiatel tylnych idzie od kosza bezpiecznikow czy tam od tego stelaza z kostkami do tylu..wystarczy sprawdzic w wiazce ktore lezy ktore to kostki i kolory kabli.
[ Dodano: 2014-12-25, 01:57 ]
ps2.
jesli potrzebujesz modulu 301 i podstawki z kawalkami kabli to wal smialo na pw.na cele dydaktyczne chetnie przekaze taki komplet
wiazka swiatel tylnych idzie od kosza bezpiecznikow czy tam od tego stelaza z kostkami do tylu..wystarczy sprawdzic w wiazce ktore lezy ktore to kostki i kolory kabli.
[ Dodano: 2014-12-25, 01:57 ]
ps2.
jesli potrzebujesz modulu 301 i podstawki z kawalkami kabli to wal smialo na pw.na cele dydaktyczne chetnie przekaze taki komplet
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Czeladnik
- Posty: 69
- Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka/Białystok
Z mojej dotychczasowej wiedzy wynika, że każde światło stop musi być podpięte oddzielnie, dodatkowo trzecie światło stop zasilanie musi mieć podane również oddzielnie. Mówiąc o pruciu wnętrza zasugerowałem się C5, gdzie przewód stopu progiem od strony kierowcy idzie jeden, dopiero w połowie rozdwajając się na lewą i prawą lampę stop.
Cóż, żeby zacząć się w to bawić muszę kupić najpierw zegary AC/BC do 100 TDI, ale jak będę miał takie zegary u siebie to chętnie się odezwę, jeżeli posiadasz takie komplety.
Cóż, żeby zacząć się w to bawić muszę kupić najpierw zegary AC/BC do 100 TDI, ale jak będę miał takie zegary u siebie to chętnie się odezwę, jeżeli posiadasz takie komplety.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
z tego co wiem to na wyjsciach z modulu czyli na przewodach z modulu do ac musi sie pokazywac masa jesli uklad sprawny tzn wszystkie zarowki sa sprawne..wiec teoretycznie uklad zabudowac mozna i bez ac.zrobic to na ktorejs kontrolce.wykorzystac wtedy mozna by przekaznik rozwierny czyli taki ktory w stanie spoczynku jest zwarty.wtedy po przekreceniu stacyjki jesli zarowki sa ok to moduł poda mase ktora rozewrze taki przekaznik i np kontrolka sie nie zaswieci...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
z kontrolkami to juz mozna dowolnie kombinowac...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
Jaki problem? ja mam aż dwa takie. Jest troche tego ale trzeba szukać.dechpo pisze:piotrek21, z licznikiem ac bc od 100 tdi może być ciężko, do tej pory widziałem jeden krótki
Ostatnio zmieniony 2014-12-26, 07:37 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Była 100 C4 2,5 AAT
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
-
- Mechanik
- Posty: 173
- Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
- Imię: Jarek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Strzyżów
Koledzy sprawa z modułem czy jak kto woli przekaźnikiem 301 kontroli żarówek i z dołożeniem tego bajeru u siebie w a6c4 jest banalnie prosta. Nie potrzeba ciągnąć kabli do żadnej żarówki i od przyczepki też nie ma żadnego modułu przynajmniej tak wynika z analizy całej wyjętej instalacji z a6c4 ale krok po kroku:
Musze poprawić kolegę piotrek21bo bezpieczniki 5 i 6 są od świateł pozycyjnych a nie mijania, a od mijania mamy kolejno 3 i 4 ale po kolei:
1. bierzemy sobie moduł 301 dolutowujemy około 60 cm kabelków i wkładamy go w miejsce przekaźników na podszybiu w oryginale zajmuje pola 14 i 15 opisane zresztą na wklejce Lampenkontrolle.
2. pózniej wiązkę wpuszczamy do auta ściągamy schowek pod kierownicą wyjmujemy fotel kierowcy dla wygody i dajemy nura pod spód z lutownicą i próbóweczką.
3. i teraz tak w wiązce od bezpieczników szukamy kabla zółtego z czarnym paskiem jest to mijania lewe przecinamy i podłączamy do modułu tak jak opisał piotrek21
4. później szukamy całego żółtego, tu jest gorzej bo całych żółtych mamy tam trzy wyjmujemy bezpieczniki 3i4 włączamy światła mijania oczywiście się nie zaświecą ale wtedy bierzemy prubóweczke i nakłuwamy te trzy żółte przewody w dwóch będzie prąd a w jednym nie i ten bez prądu to mijania prawe, przecinamy i podłączamy tak jak opisał piotrek21 mijania mamy z głowy .
5. w kostkach pod kierą szukamy brązowej kostki z jasno niebieską wkładką tam mamy cienkie przewody szaro-czarny i szaro czerwony czyli pozycja tył .
cieniutki szaro-czarny pozycja tył prawa , szaro-czerwony pozycja tył lewa przecinamy i podłączamy jak piotrek21.
6 . ten słynny stop hehe kostka pod kierą zielona z różowa wkładką mamy w niej przewody czerwony z czarnym paskiem czyli stop prawy, i czarny z czerwonym paskiem czyli stop lewy i w tym miejscu audi połączyło razem te kable od tego miejsca do tyłu lecą sobie dwa osobne kable , przecinamy kabel dochodzący czyli po sygnale z włącznika stopu podłączamy do modułu a z modułu lewą kontrole do czarnego z paskiem czerwonym a prawą do czerwonego z paskiem czarnym oczywiście odcinamy zworkę w kostce która rozdziela stopy i mamy kontrole stopów . Ten kabel z sygnałem naciśnięcia stopu jakieś 30 cm dalej we wiązce pod kiera ori łączy się jeszcze z abs i paroma systemami którym sygnał naciśnięcia stopu jest potrzebny i z tego miejsca jak chcemy nie mieć problemu z przyczepką bierzemy stop do przyczepki . tak samo z pozycją tył przyczepki jak wepniemy się przy bezpiecznikach 5 i 6 i podciągniemy do tyłu do przyczepki to moduł kontroli po prostu nie widzi tych żarówek i nie wywala błędów
7. zostaje podpiąć do 301 masę i plusa po stacyjce ,oraz te dwa przewody do ac które wcześniej opisał piotrek21 .
wynik taki po przekręceniu kluczyka na ac mamy bremslicht naciskamy stopa pojawia się ok i wszystko w temacie. jak coś nie tak to poprawiajcie.
Aha i jak już całkiem chcemy mieć ful bajer z przyczepką to tak jak juz było opisane na forum przekaźnik od kierunków czyli przerywacz trzy piniowy zastępujemy przekaźnikiem 22 vw/audi dokładamy kontrolkę w ikonkę kierunków przyczepy i po podpięciu przyczepy mrugają nam dwie kontrolki od kierunków .
Musze poprawić kolegę piotrek21bo bezpieczniki 5 i 6 są od świateł pozycyjnych a nie mijania, a od mijania mamy kolejno 3 i 4 ale po kolei:
1. bierzemy sobie moduł 301 dolutowujemy około 60 cm kabelków i wkładamy go w miejsce przekaźników na podszybiu w oryginale zajmuje pola 14 i 15 opisane zresztą na wklejce Lampenkontrolle.
2. pózniej wiązkę wpuszczamy do auta ściągamy schowek pod kierownicą wyjmujemy fotel kierowcy dla wygody i dajemy nura pod spód z lutownicą i próbóweczką.
3. i teraz tak w wiązce od bezpieczników szukamy kabla zółtego z czarnym paskiem jest to mijania lewe przecinamy i podłączamy do modułu tak jak opisał piotrek21
4. później szukamy całego żółtego, tu jest gorzej bo całych żółtych mamy tam trzy wyjmujemy bezpieczniki 3i4 włączamy światła mijania oczywiście się nie zaświecą ale wtedy bierzemy prubóweczke i nakłuwamy te trzy żółte przewody w dwóch będzie prąd a w jednym nie i ten bez prądu to mijania prawe, przecinamy i podłączamy tak jak opisał piotrek21 mijania mamy z głowy .
5. w kostkach pod kierą szukamy brązowej kostki z jasno niebieską wkładką tam mamy cienkie przewody szaro-czarny i szaro czerwony czyli pozycja tył .
cieniutki szaro-czarny pozycja tył prawa , szaro-czerwony pozycja tył lewa przecinamy i podłączamy jak piotrek21.
6 . ten słynny stop hehe kostka pod kierą zielona z różowa wkładką mamy w niej przewody czerwony z czarnym paskiem czyli stop prawy, i czarny z czerwonym paskiem czyli stop lewy i w tym miejscu audi połączyło razem te kable od tego miejsca do tyłu lecą sobie dwa osobne kable , przecinamy kabel dochodzący czyli po sygnale z włącznika stopu podłączamy do modułu a z modułu lewą kontrole do czarnego z paskiem czerwonym a prawą do czerwonego z paskiem czarnym oczywiście odcinamy zworkę w kostce która rozdziela stopy i mamy kontrole stopów . Ten kabel z sygnałem naciśnięcia stopu jakieś 30 cm dalej we wiązce pod kiera ori łączy się jeszcze z abs i paroma systemami którym sygnał naciśnięcia stopu jest potrzebny i z tego miejsca jak chcemy nie mieć problemu z przyczepką bierzemy stop do przyczepki . tak samo z pozycją tył przyczepki jak wepniemy się przy bezpiecznikach 5 i 6 i podciągniemy do tyłu do przyczepki to moduł kontroli po prostu nie widzi tych żarówek i nie wywala błędów
7. zostaje podpiąć do 301 masę i plusa po stacyjce ,oraz te dwa przewody do ac które wcześniej opisał piotrek21 .
wynik taki po przekręceniu kluczyka na ac mamy bremslicht naciskamy stopa pojawia się ok i wszystko w temacie. jak coś nie tak to poprawiajcie.
Aha i jak już całkiem chcemy mieć ful bajer z przyczepką to tak jak juz było opisane na forum przekaźnik od kierunków czyli przerywacz trzy piniowy zastępujemy przekaźnikiem 22 vw/audi dokładamy kontrolkę w ikonkę kierunków przyczepy i po podpięciu przyczepy mrugają nam dwie kontrolki od kierunków .
Ostatnio zmieniony 2016-10-30, 11:47 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 173
- Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
- Imię: Jarek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Strzyżów
kontrolka była w długich zegarach w rzędzie kontrolek między innymi immo, air-bag,zapięte pasy.... czekam na moduł 301 i będę to robił u siebie wtedy zapodam zdjęcia opisałem to tutaj żeby było wiadomo ze nie jest to takie skomplikowane jak się wydawało i że nie jest to jakaś pajęczyna Spider-Mana a funkcja bardzo przydatna jak ktoś dokłada ac/bc no i po drugie gdzie podpiąć przyczepkę żeby nie wywalało błędów
- vag_only
- Mechanik
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wlkp
w krótkich też jest bo mam ta kontrolkę dobry opis co i jak jak ktoś nie ma to fajna sprawa warto dołożyćjarek_audi pisze:kontrolka była w długich zegarach w rzędzie kontrolek między innymi immo, air-bag,zapięte pasy....
-
- Mechanik
- Posty: 173
- Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
- Imię: Jarek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Strzyżów
-
- Mechanik
- Posty: 173
- Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
- Imię: Jarek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Strzyżów
Jestem już po montażu modułu kontroli żarówek w swoim aucie jednak w opisie pinologii również był błąd podaje rozpiskę pinów modułu 301:
Światła pozycyjne tylne:
Przewody dostępne pod schowkiem nad nogami kierowcy kostka brązowa z niebieską wkładką .
58R zasilanie po bezpieczniku poz.tył prawy
58R1 wyjście na żarówkę poz. tył prawy
58L zasilanie po bezpieczniku poz.tył lewy
58l1 wyjście na żarówkę poz. tył lewy
Światła mijania:
Przewód do lewego światła mijania dostępny w kostkach pod schowkiem nad nogami kierowcy kostka czerwona z różową wkładką przewód czarno-żółty.
Przewód do prawego światła mijania dostępny po bezpieczniku 3 (żółty)
56br zasilanie po bezpieczniku nr 3 mijania prawe
56br1 wyjście na żarówkę mijania prawe
56bl zasilanie po bezpieczniku nr 4 mijania lewe
56bl1 wyjście na żarówkę mijania lewe
Światła STOP:
Przewody dostępne pod schowkiem nad nogami kierowcy kostka zielona z różową wkładką przewód czarno-czerwony rozcinamy zworkę i mamy lewy i prawy stop.
54 po włączniku świateł hamowania
54l wyjście na lewy stop
54r wyjście na prawy stop
15 - plus po zapłonie (zacisk 15a)
31 - masa
Ks - 1AC
Kb - 2Ac
Dodam tylko, że mam trzecie światło stop do niego idzie chyba oddzielne zasilanie moduł nie zgłasza błędu po zapłonie wyskakuje bremslicht naciśniecie hamulca pojawia się OK dopiero po wyjęciu żarówki wyświetla bremslicht cały czyli wszystko gra.
Światła mijania mam ksenony przetwornice cyfrowe 5000K po załączeniu świateł nic nie wyświetla po odpięciu jednej przetwornicy natychmiast świeci ikona spalonej żarówki ciekawostką może być fakt , że przetwornice mają niby 35w a moduł ustawiony na żarówkę halogenową 55w ale widocznie nie jest taki czuły . Z przewodów przed modułem (pozycja tył l+p , stop) wpiąłem wiązkę do przyczepki po podpięciu przyczepki nie wyświetla błędu spalonej żarówki.
Światła pozycyjne tylne:
Przewody dostępne pod schowkiem nad nogami kierowcy kostka brązowa z niebieską wkładką .
58R zasilanie po bezpieczniku poz.tył prawy
58R1 wyjście na żarówkę poz. tył prawy
58L zasilanie po bezpieczniku poz.tył lewy
58l1 wyjście na żarówkę poz. tył lewy
Światła mijania:
Przewód do lewego światła mijania dostępny w kostkach pod schowkiem nad nogami kierowcy kostka czerwona z różową wkładką przewód czarno-żółty.
Przewód do prawego światła mijania dostępny po bezpieczniku 3 (żółty)
56br zasilanie po bezpieczniku nr 3 mijania prawe
56br1 wyjście na żarówkę mijania prawe
56bl zasilanie po bezpieczniku nr 4 mijania lewe
56bl1 wyjście na żarówkę mijania lewe
Światła STOP:
Przewody dostępne pod schowkiem nad nogami kierowcy kostka zielona z różową wkładką przewód czarno-czerwony rozcinamy zworkę i mamy lewy i prawy stop.
54 po włączniku świateł hamowania
54l wyjście na lewy stop
54r wyjście na prawy stop
15 - plus po zapłonie (zacisk 15a)
31 - masa
Ks - 1AC
Kb - 2Ac
Dodam tylko, że mam trzecie światło stop do niego idzie chyba oddzielne zasilanie moduł nie zgłasza błędu po zapłonie wyskakuje bremslicht naciśniecie hamulca pojawia się OK dopiero po wyjęciu żarówki wyświetla bremslicht cały czyli wszystko gra.
Światła mijania mam ksenony przetwornice cyfrowe 5000K po załączeniu świateł nic nie wyświetla po odpięciu jednej przetwornicy natychmiast świeci ikona spalonej żarówki ciekawostką może być fakt , że przetwornice mają niby 35w a moduł ustawiony na żarówkę halogenową 55w ale widocznie nie jest taki czuły . Z przewodów przed modułem (pozycja tył l+p , stop) wpiąłem wiązkę do przyczepki po podpięciu przyczepki nie wyświetla błędu spalonej żarówki.
Ostatnio zmieniony 2016-11-28, 17:03 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 1 raz.