[A6 C4] Komputer pokladowy

Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

a czy stopy musza byc odzielne?jesli tak to i to mozna wyselekcjonowac z tej wiazki..
wiazka swiatel tylnych idzie od kosza bezpiecznikow czy tam od tego stelaza z kostkami do tylu..wystarczy sprawdzic w wiazce ktore lezy ktore to kostki i kolory kabli.

[ Dodano: 2014-12-25, 01:57 ]
ps2.
jesli potrzebujesz modulu 301 i podstawki z kawalkami kabli to wal smialo na pw.na cele dydaktyczne chetnie przekaze taki komplet
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

Z mojej dotychczasowej wiedzy wynika, że każde światło stop musi być podpięte oddzielnie, dodatkowo trzecie światło stop zasilanie musi mieć podane również oddzielnie. Mówiąc o pruciu wnętrza zasugerowałem się C5, gdzie przewód stopu progiem od strony kierowcy idzie jeden, dopiero w połowie rozdwajając się na lewą i prawą lampę stop.
Cóż, żeby zacząć się w to bawić muszę kupić najpierw zegary AC/BC do 100 TDI, ale jak będę miał takie zegary u siebie to chętnie się odezwę, jeżeli posiadasz takie komplety.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

z tego co wiem to na wyjsciach z modulu czyli na przewodach z modulu do ac musi sie pokazywac masa jesli uklad sprawny tzn wszystkie zarowki sa sprawne..wiec teoretycznie uklad zabudowac mozna i bez ac.zrobic to na ktorejs kontrolce.wykorzystac wtedy mozna by przekaznik rozwierny czyli taki ktory w stanie spoczynku jest zwarty.wtedy po przekreceniu stacyjki jesli zarowki sa ok to moduł poda mase ktora rozewrze taki przekaznik i np kontrolka sie nie zaswieci...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

Masz całkowitą rację, jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby zrobić po prostu sygnalizację na zwykłej kontrolce, ewentualnie dwóch, tak by działało jak w oryginale, tzn. oddzielnie sygnalizowany brak światła stop i oddzielnie dla reszty świateł. Odezwę się do Ciebie na PW w sprawie tego modułu ;)
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

piotrek21, z licznikiem ac bc od 100 tdi może być ciężko, do tej pory widziałem jeden krótki (siedzi u mnie), długiego nie widziałem nigdy. Można kombinować i przeszczepiać z benzyny, z tym, że tdi w 100 ma charakterystyczny obrotomierz do 6 tys, a6 ma do 5, benzyny do 7.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

z kontrolkami to juz mozna dowolnie kombinowac...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

dechpo pisze:piotrek21, z licznikiem ac bc od 100 tdi może być ciężko, do tej pory widziałem jeden krótki
Jaki problem? ja mam aż dwa takie. Jest troche tego ale trzeba szukać.
Ostatnio zmieniony 2014-12-26, 07:37 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Tomas, to słabo szukam widocznie, jak znajdziesz długi z obrotomierzem do 6 tys daj znać. Da się do krótkiego dolutować płytkę z dodatkowymi zegarami i podobno działa, zamiast zegarka wskazówkowego można dorzucić doładowanie.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

A wracając do tematu o świecącym stopie czyli ,,brems Licht'' to miałem przekaźnik nr 387 może to też było powodem nie świecenia go :chytry:
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

Koledzy sprawa z modułem czy jak kto woli przekaźnikiem 301 kontroli żarówek i z dołożeniem tego bajeru u siebie w a6c4 jest banalnie prosta. Nie potrzeba ciągnąć kabli do żadnej żarówki i od przyczepki też nie ma żadnego modułu przynajmniej tak wynika z analizy całej wyjętej instalacji z a6c4 ale krok po kroku:
Musze poprawić kolegę piotrek21bo bezpieczniki 5 i 6 są od świateł pozycyjnych a nie mijania, a od mijania mamy kolejno 3 i 4 ale po kolei:
1. bierzemy sobie moduł 301 dolutowujemy około 60 cm kabelków i wkładamy go w miejsce przekaźników na podszybiu w oryginale zajmuje pola 14 i 15 opisane zresztą na wklejce Lampenkontrolle.
2. pózniej wiązkę wpuszczamy do auta ściągamy schowek pod kierownicą wyjmujemy fotel kierowcy dla wygody i dajemy nura pod spód z lutownicą i próbóweczką.
3. i teraz tak w wiązce od bezpieczników szukamy kabla zółtego z czarnym paskiem jest to mijania lewe przecinamy i podłączamy do modułu tak jak opisał piotrek21
4. później szukamy całego żółtego, tu jest gorzej bo całych żółtych mamy tam trzy wyjmujemy bezpieczniki 3i4 włączamy światła mijania oczywiście się nie zaświecą ale wtedy bierzemy prubóweczke i nakłuwamy te trzy żółte przewody w dwóch będzie prąd a w jednym nie i ten bez prądu to mijania prawe, przecinamy i podłączamy tak jak opisał piotrek21 mijania mamy z głowy .
5. w kostkach pod kierą szukamy brązowej kostki z jasno niebieską wkładką tam mamy cienkie przewody szaro-czarny i szaro czerwony czyli pozycja tył .
cieniutki szaro-czarny pozycja tył prawa , szaro-czerwony pozycja tył lewa przecinamy i podłączamy jak piotrek21.
6 . ten słynny stop hehe kostka pod kierą zielona z różowa wkładką mamy w niej przewody czerwony z czarnym paskiem czyli stop prawy, i czarny z czerwonym paskiem czyli stop lewy i w tym miejscu audi połączyło razem te kable od tego miejsca do tyłu lecą sobie dwa osobne kable , przecinamy kabel dochodzący czyli po sygnale z włącznika stopu podłączamy do modułu a z modułu lewą kontrole do czarnego z paskiem czerwonym a prawą do czerwonego z paskiem czarnym oczywiście odcinamy zworkę w kostce która rozdziela stopy i mamy kontrole stopów . Ten kabel z sygnałem naciśnięcia stopu jakieś 30 cm dalej we wiązce pod kiera ori łączy się jeszcze z abs i paroma systemami którym sygnał naciśnięcia stopu jest potrzebny i z tego miejsca jak chcemy nie mieć problemu z przyczepką bierzemy stop do przyczepki . tak samo z pozycją tył przyczepki jak wepniemy się przy bezpiecznikach 5 i 6 i podciągniemy do tyłu do przyczepki to moduł kontroli po prostu nie widzi tych żarówek i nie wywala błędów
7. zostaje podpiąć do 301 masę i plusa po stacyjce ,oraz te dwa przewody do ac które wcześniej opisał piotrek21 .
wynik taki po przekręceniu kluczyka na ac mamy bremslicht naciskamy stopa pojawia się ok i wszystko w temacie. jak coś nie tak to poprawiajcie.

Aha i jak już całkiem chcemy mieć ful bajer z przyczepką to tak jak juz było opisane na forum przekaźnik od kierunków czyli przerywacz trzy piniowy zastępujemy przekaźnikiem 22 vw/audi dokładamy kontrolkę w ikonkę kierunków przyczepy i po podpięciu przyczepy mrugają nam dwie kontrolki od kierunków .
Ostatnio zmieniony 2016-10-30, 11:47 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

Gratuluję roboty, wrzuć to jeszcze może w dział rezanie - łatwiej będzie znaleźć w przyszłości.

Kontrolki przyczepy też są w 100 C4 ?

Pzdr
kwazik
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

kontrolka była w długich zegarach w rzędzie kontrolek między innymi immo, air-bag,zapięte pasy.... czekam na moduł 301 i będę to robił u siebie wtedy zapodam zdjęcia opisałem to tutaj żeby było wiadomo ze nie jest to takie skomplikowane jak się wydawało i że nie jest to jakaś pajęczyna Spider-Mana a funkcja bardzo przydatna jak ktoś dokłada ac/bc no i po drugie gdzie podpiąć przyczepkę żeby nie wywalało błędów
Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

jarek_audi pisze:kontrolka była w długich zegarach w rzędzie kontrolek między innymi immo, air-bag,zapięte pasy....
w krótkich też jest bo mam ta kontrolkę :) dobry opis co i jak :) jak ktoś nie ma to fajna sprawa warto dołożyć :)
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

No właśnie po to to opsalem we wczesniejszej c4 dokladalem ac a z kontroli żarówek rezygnowalem bo myslalem ze to rozwalanie calego auta i ciągnięcia kilometrow kabla a jednak jest to proste w sumie konczy sie na sciagnieciu schowka pod kierownica :)
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

Jestem już po montażu modułu kontroli żarówek w swoim aucie jednak w opisie pinologii również był błąd podaje rozpiskę pinów modułu 301:
Światła pozycyjne tylne:

Przewody dostępne pod schowkiem nad nogami kierowcy kostka brązowa z niebieską wkładką .

58R zasilanie po bezpieczniku poz.tył prawy
58R1 wyjście na żarówkę poz. tył prawy

58L zasilanie po bezpieczniku poz.tył lewy
58l1 wyjście na żarówkę poz. tył lewy

Światła mijania:

Przewód do lewego światła mijania dostępny w kostkach pod schowkiem nad nogami kierowcy kostka czerwona z różową wkładką przewód czarno-żółty.
Przewód do prawego światła mijania dostępny po bezpieczniku 3 (żółty)

56br zasilanie po bezpieczniku nr 3 mijania prawe
56br1 wyjście na żarówkę mijania prawe
56bl zasilanie po bezpieczniku nr 4 mijania lewe
56bl1 wyjście na żarówkę mijania lewe

Światła STOP:

Przewody dostępne pod schowkiem nad nogami kierowcy kostka zielona z różową wkładką przewód czarno-czerwony rozcinamy zworkę i mamy lewy i prawy stop.

54 po włączniku świateł hamowania
54l wyjście na lewy stop
54r wyjście na prawy stop

15 - plus po zapłonie (zacisk 15a)
31 - masa

Ks - 1AC
Kb - 2Ac
Dodam tylko, że mam trzecie światło stop do niego idzie chyba oddzielne zasilanie moduł nie zgłasza błędu po zapłonie wyskakuje bremslicht naciśniecie hamulca pojawia się OK dopiero po wyjęciu żarówki wyświetla bremslicht cały czyli wszystko gra.
Światła mijania mam ksenony przetwornice cyfrowe 5000K po załączeniu świateł nic nie wyświetla po odpięciu jednej przetwornicy natychmiast świeci ikona spalonej żarówki ciekawostką może być fakt , że przetwornice mają niby 35w a moduł ustawiony na żarówkę halogenową 55w ale widocznie nie jest taki czuły . Z przewodów przed modułem (pozycja tył l+p , stop) wpiąłem wiązkę do przyczepki po podpięciu przyczepki nie wyświetla błędu spalonej żarówki.
Ostatnio zmieniony 2016-11-28, 17:03 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”