[A6-1.9TDI 1Z] Kłopoty z odpaleniem po naprawie pomocy!

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
sebb
Mechanik
Mechanik
Posty: 108
Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

[A6-1.9TDI 1Z] Kłopoty z odpaleniem po naprawie pomocy!

Post autor: sebb »

Witam, w streszczeniu: mechanik uszczelnił pompę po czym nie mógł uruchomić silnika, nie było napięcia na zaworku odcinania paliwa, po bezpośrednim podłączeniu napięcia na zaworek auto odpaliło, po kilku dniach poszukiwania przyczyny auto pojechało do elektromechanika, któremu również znalezienie przyczyny zajęło kilka dni, aż w końcu stwierdził przetarcie osłonki na kabelkach przy kostce co spowodowało zwarcie i uszkodzenie sterownika silnika, naprawił sterownik, ustawił kąt wtrysku na pompie, odebrałem auto, ale już na następny dzień nie dało się go uruchomić - za pierwszym razem chwilę poszarpało, a potem już tylko pracował rozrusznik. Elektromechanik podpowiedział, aby wypiąć niebieską wtyczkę z tyłu za pompą co pomogło i silnik odpalił. Jednak odpalanie silnika wygląda fatalnie - poniżej posyłam link do nagrania startu i jednocześnie zdjęcia kostki, którą muszę mieć wypiętą, aby w ogóle uruchomić silnik. Prócz długiego czasu i szarpania słychać pisk - pasek klinowy? Bardzo proszę o sugestie co może być przyczyną, boję się go już zapalać aby nie pogorszyć sprawy...
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Ta niebieska kostka to od czujnika temp. jeśli ja wypniesz ECU widzi temp jak przy -40 stopniach. Dłużej grzeją świeczki i większa dawka paliwa jest, wydaje mi się że nie masz ustawionego kąta i dawkę bym sprawdził. Jak zapalisz jeździ normalnie?? czy też kuleje?

A i nie jeździj już do znachorów.
Ostatnio zmieniony 2016-10-19, 18:29 przez audki, łącznie zmieniany 1 raz.
sebb
Mechanik
Mechanik
Posty: 108
Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: sebb »

audki pisze:Ta niebieska kostka to od czujnika temp. jeśli ja wypniesz ECU widzi temp jak przy -40 stopniach. Dłużej grzeją świeczki i większa dawka paliwa jest, wydaje mi się że nie masz ustawionego kąta i dawkę bym sprawdził. Jak zapalisz jeździ normalnie?? czy też kuleje?

A i nie jeździj już do znachorów.
Dzięki za odpowiedź, faktycznie możesz mieć rację. Jak już zapali to pracuje bardzo dobrze i równo, żadnych problemów podczas jazdy. Jedynie odnoszę wrażenie, że delikatnie mocniej biją zaworki..
Do tych magików już nie wrócę na pewno..
Dzięki:)
sebb
Mechanik
Mechanik
Posty: 108
Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: sebb »

Powodem był źle ustawiony kąt wtrysku na pompie, wielkie dzięki audki:)
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

sebb pisze:Powodem był źle ustawiony kąt wtrysku na pompie, wielkie dzięki audki:)
Niema sprawy, następnym razem możesz podjechać do mnie jak byś coś potrzebował zrobić przy furce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”