[A6-2.5TDI AEL] Problem z temperaturą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

[A6-2.5TDI AEL] Problem z temperaturą

Post autor: krzych79 »

Problem wystąpił po trasie 300km gdy już dojeżdżając do miasta auto stało 20min w korku. Zapaliła się kontrolka temperatury razem z trzema sygnałami dźwiękowymi.

Stan płynu był troszeczkę poniżej minimum więc został od razu uzupełniony.

Od tej pory przez kilka dni za każdym razem po odpaleniu zimnego silnika po ok 5-10min jazdy jak się zagrzał zapalała się kontrolka temperatury, na ciepłym silniku kontrolka włącza się po chwili od odpalenia. Temperatura na zegarze trzyma równo 90 stopni.

Po kilku dniach podczas jednej bardziej dynamicznej przejażdżki kontrolka przestawała się świecić, ale gdy auto stało na światłach lub jechało wolniej znów się zapalała i tak kilka razy. W międzyczasie zauważyłem że temperatura chyba raz spadła do ok 70 stopni i później znów wróciła do 90.

Od tamtej pory kontrolka już się nie zaświeciła...

Kilka dni temu korzystając z sytuacji że trochę sypnęło śniegiem pojechałem na duży pusty parking pobawić się quattro :mrgreen: Po rozgrzaniu silnika zacząłem kręcić bączki i jeździć sobie bokiem itp... po jakimś czasie zauważyłem że temperatura spadła do ok 60-70 stopni. Zatrzymałem się i po chwili wróciła do 90 i tak kilka razy spadała podczas jazdy i wracała po zatrzymaniu.

Teraz podczas normalnej jazdy nagrzewa się i trzyma 90 stopni (cały czas mam na myśli wskaźnik temperatury przy liczniku)

Co mogło się zepsuć i samo naprawić ?


:arrow: EDIT: Problem rozwiązany :mrgreen:
Przyczyną tak jak wszyscy podejrzewali był czujnik temperatury 3/4 pinowy, po wymianie wszystko działa jak należy. :!:
Ostatnio zmieniony 2016-09-26, 11:53 przez krzych79, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

krzych79, a jak z temperaturą wg. zegarów i klimy?
Sprawdziłbym czujniki wg. tematu
http://wwww.audi-c4.pl/viewtopic.php?p=21896#21896 oraz
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2265
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

Edytowałem 1 posta bo problem tak jakby sam ustąpił nie wiedzieć czemu...

Kontrolka już się nie zapala a ja nic nie zrobiłem.

Temperaturę podawałem z wskaźnika przy liczniku. Z klimy nie sprawdzałem.
Ostatnio zmieniony 2016-02-06, 11:21 przez krzych79, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

krzych79, tak czytam twój opis i zastanawiam się czy czasem nie będzie to spowodowane czujnikiem 3 pinowym który znajduje się w krudźcu pod czujnikiem od sterowania świecami żarowymi taki 2 pinowy. Objawy się pokrywają z tym za co jest odpowiedzialny. Wszędzie gdzie pytałem o niego mówią że jest on tylko od sterowania wentylatorem, ale nie tylko odpowiada on właśnie też o prawidłowe wskazywanie temp na zegarach. Może on CI szwankuje i żle szczytuje temp silnika przez co nie załącza wentylatora i świecą CI się kontrolki.Ja miałem podobny problem co do falowania wskaźnika chodził jak chciał i kiedy chciał :) jednak po wymianie wszystko ustał.


Ps.jak byś chciał to mogę podesłać CI sklep gdzie jest on za 40 zł a nie za 120 jak to wszędzie chodzi
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Jak coś to mam taki czujnik na sprzedaż firmy meyle germany
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Gdyby kolega wymieniał czujnik i wtyczka która "zmęczona" rozpadnie się w ręcach posiadam 2 zapasowe nowe oryginalne wtyczki na wymianę. Czujnik stary miał 4pin nowe mają 3pin warto o tym pamiętać. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Grzesiek_Cichy, to jest tylko kwestia masy 3 pionowa nowsza leci z kadłuba, a starsza 4 pinowa z kabla
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

Dzięki za rady. Wskazania temperatury były bardzo powtarzalne, spadała tylko w określonych sytuacjach i po zatrzymaniu auta wracała do nominalnej wartości, czy dobrze myślę, że gdyby czujnik szwankował to wskazówka wariowałaby bez celu ?

Ale sprawdzę ten trop, da się jakoś sprawdzić sam czujnik czy działa prawidłowo czy tylko wymiana wchodzi w grę? Póki co wszystko samo z siebie wróciło do normy, ale jak ta sytuacja się powtórzy to zgłoszę się do Was koledzy z tymi czujnikami ;-)

A teoretycznie, zakładając że czujnik jest OK to co jeszcze mogło powodować takie objawy, termostat?
Ostatnio zmieniony 2016-02-06, 11:14 przez krzych79, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Termostat i pompa wody w niektórych przypadkach. To że termostat wariuje nie zawsze jest jego winą. Otwiera przy podanej temperaturze jak i ciśnieniu. Korek od zbiorniczka wyrównawczego także warto uwzględnić wkońcu upuszcza nadmiar rozprężonego ciśnienia.
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Grzesiek_Cichy pisze:Termostat i pompa wody w niektórych przypadkach. To że termostat wariuje nie zawsze jest jego winą. Otwiera przy podanej temperaturze jak i ciśnieniu. Korek od zbiorniczka wyrównawczego także warto uwzględnić wkońcu upuszcza nadmiar rozprężonego ciśnienia.
.....nie upuszcza.
jak ci upuszcza to wywal ten korek!
zaworek w korku dziala w jedną strone,czyli jak plyn gdzies wycieka to ubytek nadrabia zassanym powietrzem przez niego.
wazne aby plynu w zbiorniczku nie bylo zaduzo,musi byc tzw poduszka powietrzna.
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

dariodario, korek wyrównawczy wyposażony jest przewaźnie w jeden badź 2 zaworki. Jeśli pytamy o zawór bezpieczeństwa (upustowy) to powinien być sprawny! czyli nie puścić ciśnienia mniejszego i większego niż dana wartość MPa. Czyli jest zaworem regulacyjnym a w skrajnym przypadku zaworem upustowym.
Zawór ten reguluje ciśnieniem i podciśnieniem w układzie chłodzenia/grzania.
Zawór ten nie ma prawa wypuścić ciśnienia przy max obrotach silnika. Pompa wody podaje około dana wartość Mpa przy Max obrotach silnika.
Wydajność pompy wzrasta wprost proporcjonalnie do obrotów silnika, im większe obroty tym większe ciśnienie.
Jeśli silnik stygnie zawór zasysa (tworzy podciśnienie) i pobiera płyn ze zb. wyrównawczego - dlatego jak silnik zimny zawsze jest go nieco mniej. Zasadę korka znam może kolega swój sam wyrzuci. Pozdrawiam.
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

nie będę sie sprzeczał,dużo by pisać..
...trche fizyki trza poznac,
pompa robi cisnienie,jak i podcisnienie.
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

dariodario, Zgadzam się z kolegą bo to nie miejsce na dyskucje a wzajemną pomoc w rozwiązywaniu problemów itp. Jednakże w tym momencie korek spełnia 2 funkcje i jest to oczywiste. Nie tylko mechaniki mają kontakt z prawami fizyki. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

Problem powrócił chociaż objawy są troszkę inne.

Teraz od razu po odpaleniu auta zapala się kontrolka temperatury i są 3 sygnały.
Bez znaczenia czy silnik rozgrzany czy zimny bo stał kilka dni.

Wskaźnik temperatury na desce najpierw szedł od razu w górę i w kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika osiągał i trzymał 90 stopni. Ale od kilku dni działa prawidłowo czyli spokojnie łapie temperaturę aż do 90 stopni (kontrolka i sygnały dalej są)
Wentylatory działają prawidłowo, tzn po odpaleniu auta załącza się jeden, a po włączeniu klimy załącza się drugi.

Wszystko wskazuje tak jak pisaliście wcześniej na czujnik 3/4 pinowy.

Jeżeli dobrze kojarzę to ten o nr 034 919 369 C, który jest z przodu silnika pod wężem wychodzącym z głowicy ? w krućcu pod czujnikiem od sterowania świecami żarowymi ?
Ostatnio zmieniony 2016-08-17, 22:00 przez krzych79, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

Problem rozwiązany :mrgreen:

Wymieniłem czujnik temperatury 3/4 pinowy, o którym pisałem w poprzednim poście i wszystko działa jak należy.

Czujnik kupiłem w sklepie internetowym, który polecił mi rychu1717 (sklep motoequip.pl) czujnik kosztuje z przesyłką ok 70zł, przetestowany przez rycha i przeze mnie działa elegancko także polecam.


PS. Do moderatora: umieściłem adres sklepu w celu pomocy innym, nie jestem z tym sklepem w żaden sposób związany, jeżeli jest to wbrew regulaminowi to proszę o usunięcie tego adresu, a zainteresowani niech piszą do mnie lub do rychu1717.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”