[100-2.8 AAH] Lekkie telepotanie na wolnych obrotach

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Audiken
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-12-22, 12:24
Imię: Daniel
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WZ

Post autor: Audiken »

Witam, jestem kolejnym szczęśliwym użytkownikiem który boryka się z telepaniem silnika na wolnych obrotach , czasami nawet po dojechaniu do świateł potrafi zgasnąć , podmieniałem przewody , cewki itp , jednak nikt z Was nie pisze tu o krokowcu czyżby on nie miał nic wspólnego z tym, co prawda ja go czyściłem , ale może samo czyszczenie nie pomóc . Muszę jeszcze podmienić moduł zapłonowy ( taka brązowa kostka na ścianie grodziowej ) Dodam jeszcze tylko , że cały czas pojawia mi się jeden i ten sam błąd - czujnik prędkości pojazdu G68 i swoją drogą może ktoś wie gdzie się znajduje ten czujnik , dodam tylko że mam w automacie auto
Dziękuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Audiken, czujnik prędkości to szukaj przy skrzyni. Jeśli chodzi o zapłon podmieniałeś czujnik hala na prawej głowicy (strona kierowcy). Świece i przewody jakie wstawiłeś? Telepie Ci tylko na benzynie czy LPG tez posiadasz?
Audiken
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-12-22, 12:24
Imię: Daniel
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WZ

Post autor: Audiken »

Tak wiem że jest on w skrzyni , ale.... czy on wygląda jak długi palec z ramieniem ? Bo jeżeli tak , to już to wymieniłemna nowy i błąd dalej się pojawia , byś może CDiF inaczej to nazywa i chodzi o inny czujnik ?? Czujnik wałka też wymieniłem na nowy Swiece NGK a kable podmieniałem z innego silnika pracującego normalnie , auto nigdy nie miało i nie będzie miało gazu
jeszcze muszę przedzwonić przewody od wtyczki tego czujnika prędkości do .....no wlaśnie , gdzie one idą , gdzie można złapać najdalszy punkt ?
Dziękuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
matster95
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: matster95 »

Chyba przeczuwam co może być przyczyną trzęsienia.

Mniejsza kompresja na którymś garze.
Jeżeli zapłon i rozrząd są ok to tylko to pozostaje.
Audiken
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-12-22, 12:24
Imię: Daniel
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WZ

Post autor: Audiken »

Ale wydaje mi się, że jakby miał mniejszą kompresję na którymś cylindrze co by kulał cały czas , a tu są przerwy coś jakby wypadanie zapłonu
Dziękuje i pozdrawiam
maydayovsky
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: maydayovsky »

Krokowiec podmieniałem z samochodu dawcy, w którym wszystko pracowało normalnie. Wcześniej go wyczyściłem. Problem nie znikł.
Czujnik hala również podmieniałem, problem nie znikł.
Nie wydaje mi się by powodem było zbyt niskie ciśnienie na którymś garze. 2 razy wymieniłem silnik. Podczas pierwszej wymiany zrobiłem remont w postaci planowania głowic oraz wymiany uszczelniaczy i gniazd zaworowych. Kompresja była jak z fabryki a telepał się dalej.
W mojej opini pozostaje ecu, przepustnica oraz taki mały czujnik wkręcony w kolektor ssący. Jego "wypustka" jest w jednym z kanałów dolotowych.
WIęcej pomysłów nie mam.
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Ecu i przepustnice podmieniałem. Czujnik w kolektorze możesz sobie też odpuścić bo w 2.8 go nie ma a problem ten sam występuje.
Wczoraj wymieniłem rozrząd i popychacze hydrauliczne. Trzęsienie jest mniejsze, ledwo odczuwalne ale jest. I te cykliczne mikro wahnięcia obrotów jakby wypadanie zapłonów które prawdopodobnie są przyczyną.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”