[A6 C4 Sedan] Zmiana zawiasów w drzwiach
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
[A6 C4 Sedan] Zmiana zawiasów w drzwiach
Witam. Czeka mnie wymiana zawiasów w drzwiach zarówno kierowcy jak i pasażera tylko problem w tym że nie wiem jak sie za to zabrać. Z tego co widzę to marny dostęp jest do śrub a na pewno ktoś juz to przerabiał wiec prosił bym o rady i pomoc jak to zrobić najprościej i najłatwiej
Ostatnio zmieniony 2011-07-25, 21:42 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
dostęp do śrub nie jest taki zły, na początek podeprzyj sobie drzwi czymś od spodu bo są naprawdę ciężkie i wymień górny zawias, a następnie dolny, uważaj przy dokręcaniu, żeby przypadkiem śruby nie zerwać (mi się udało)
jeśli nie masz jeszcze zawiasów, to proponuję poszukać po szrotach lub po Internecie zawiasów z anglika dla kierowcy, a dla pasażera już z europejczyka (proponuję takie rozwiązanie, gdyż jak wiadomo w anglikach lewa strona należy do pasażera i jest znacznie mniej używana)
jeśli nie masz jeszcze zawiasów, to proponuję poszukać po szrotach lub po Internecie zawiasów z anglika dla kierowcy, a dla pasażera już z europejczyka (proponuję takie rozwiązanie, gdyż jak wiadomo w anglikach lewa strona należy do pasażera i jest znacznie mniej używana)
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
A potrzebne do tego jakieś specjalne narzędzia? prosta przedłużka raczej się nie nadaje nie? jakiegoś łamańca trzeba? Domyślam sie że ciężkie tatuś pomoże może Zawiasy już mam od forumowego kolegi z amerykańca nie wyglądają źle na pewno lepiej od moich:P A ile tak orientacyjnie sie schodzi z wymiana?
A i mam jeszcze problem z sruba w zamku.. ktoś majstrował obrobił śrubę i za cholerę wykręcić nie mogę.. a muszę jakoś wykręcić żeby drzwi dociągnąć bo nie dośc ze ustawił za nisko to i za daleko bo drzwi odstają na jakieś 3mm, tłuką się a wiatr hula przez uszczelki. Jakieś pomysły?
A i mam jeszcze problem z sruba w zamku.. ktoś majstrował obrobił śrubę i za cholerę wykręcić nie mogę.. a muszę jakoś wykręcić żeby drzwi dociągnąć bo nie dośc ze ustawił za nisko to i za daleko bo drzwi odstają na jakieś 3mm, tłuką się a wiatr hula przez uszczelki. Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 2011-07-25, 17:39 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
adriang92, wywierć małą dziurkę o wbij młotkiem troxa, wtedy odkręcisz, z samą wymianą nie jest tak źle, jedynie później jest troszkę zabawy z ustawieniem tego pierdzielnika co jest przykręcony do słupka środkowego, a na pewno po zmianie zawiasów trzeba będzie go dostroić, żeby nie psuć sobie nerwów lepiej podjechać do jakiegoś lakiernika i ci ustawi, goście mają w tym doświadczenie
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
wez sobie zabe podnosnik.podeprzyj dzwi na lewarku i desce....pomoze to zmienic zawiasy bez wyrwania wiazki elektrycznej.
druga sprawa..krawedz dzwi i blotnika oklej grubo tasma malarska...lub inna w miare latwo odklejajaca sie...pozwoli ci to uniknac porysowania lakieru.
poslugujac sie zaba bedziesz mial mozliwosc delikatnie odsunac drzwi wtedy latwiej dostac sie do srub.
druga sprawa..krawedz dzwi i blotnika oklej grubo tasma malarska...lub inna w miare latwo odklejajaca sie...pozwoli ci to uniknac porysowania lakieru.
poslugujac sie zaba bedziesz mial mozliwosc delikatnie odsunac drzwi wtedy latwiej dostac sie do srub.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
mam pyt jak odkrecić dopny zawias przednich drzwi - konkret chodzi mi o srube pomiedzy błotnikiem a dzwimi (zasłania ją blotnik) i nie da sie tam wcdisnąć klucza
Aha jest jakaś metoda na regeneracje zawiasów - np przez wymiane samego stworznia ???
bo wkur*^& mnie nieziemsko ten głuchy stukot w czasie zamykania drzwi przednich od kierowcy , ps tylne mi chodzą miodzio
Aha jest jakaś metoda na regeneracje zawiasów - np przez wymiane samego stworznia ???
bo wkur*^& mnie nieziemsko ten głuchy stukot w czasie zamykania drzwi przednich od kierowcy , ps tylne mi chodzą miodzio
AEL INSIDE
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
dodek zastosuj moja metode opisana wyzej.
dzwi na lewarku.polodkrec wsie sruby ktore mozesz od tego dolnego zawiasu.gorny poluzuj delikatnie.wtedy bedziesz mial mozliwosc odsunac dzwi na tyle ze wejdzie klucz nasadka.
dzwi na lewarku.polodkrec wsie sruby ktore mozesz od tego dolnego zawiasu.gorny poluzuj delikatnie.wtedy bedziesz mial mozliwosc odsunac dzwi na tyle ze wejdzie klucz nasadka.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
adriang92, wywierć małą dziurkę o wbij młotkiem troxa, wtedy odkręcisz, z samą wymianą nie jest tak źle, jedynie później jest troszkę zabawy z ustawieniem tego pierdzielnika co jest przykręcony do słupka środkowego, a na pewno po zmianie zawiasów trzeba będzie go dostroić, żeby nie psuć sobie nerwów lepiej podjechać do jakiegoś lakiernika i ci ustawi, goście mają w tym doświadczenie
Jak już się tą nieszczęsną śrubę uda odkręcić to jakoś to ustawie
Dzieki i tak zrobie żaba i jazda Własnie nie wiedziałem jak sie do tej jednej sróby dostać dzieki wam juz wiem a lakierem sie nie martwie bo i tak leci cala do malowania w najbliższym czasie bo lakieru już nie ma, poprzedni właściciel fan myjni automatycznej, na masce klaru nie ma paznokciem sie rysuje..wez sobie zabe podnosnik.podeprzyj dzwi na lewarku i desce....pomoze to zmienic zawiasy bez wyrwania wiazki elektrycznej.
druga sprawa..krawedz dzwi i blotnika oklej grubo tasma malarska...lub inna w miare latwo odklejajaca sie...pozwoli ci to uniknac porysowania lakieru.
poslugujac sie zaba bedziesz mial mozliwosc delikatnie odsunac drzwi wtedy latwiej dostac sie do srub.
Dzieki panowie za pomoc punkty leca
Ostatnio zmieniony 2011-07-27, 16:05 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Mnie też czeka wymiana zawiasu od strony kierowcy. Gadałem z ojcem znajomego, stary mechanik, jak kiedyś regenerowali zawiasy przy braku części. Powiedział mi tak: tulejki od VW Golfa, rozwiercamy nasze i toczymy sworznie z grzybków zaworowych. Jedna rzecz nie wiem jak to będzie się wszystko kupy trzymało bo nie zapytałem ale z tego co mi mówił to zawiasy są na wieczność Podobno w jego aucie 20 lat jest jeden zawias... Warto może spróbować...Dodek pisze:
Aha jest jakaś metoda na regeneracje zawiasów - np przez wymiane samego stworznia ???
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Up znalazłem firm jak ruskie regenerują zawiasy
oraz 4 manuale
Dolny zawias
http://audiavto.com/restavratsiya-petel ... 100-a6-s4/
https://www.drive2.ru/l/6827461/
https://www.drive2.ru/l/2093097/
i gorny zawias
https://www.drive2.ru/l/7928731
Oni kurteczka potrafią wszystko naprawić / zregenerowac - ba kiedyś widziałem foty jak jeden zregenerowal zaworki od pompy vacum - co mają po 11mm srednicy !!!!
[ Dodano: |22 Sie 2016|, o 21:40 ]
Up ....znalazlem dawce trzpienia pasuje idealnie pod regenerowany (rozwiercony ) otwór
UP...
DZis zregenerowalem dzrzwi od kierowcy - przed regeneracją luz drzwi na zawiasach jak sie patrzyło na rant ramki okna - drzwi mogły sie ruszać prawie dobre 0.5cm góra dół
Po reneneracji zawiasów - luz wykasowany całkowicie - drzwi zamykają sie bajecznie - prawie tak jak tylne - dokładnie 1 palcem mozna je zamykać + te wspaniały cichy swist przy przy domknieciu.
Apropos technologia instalacji nowego trzpienia jest identyczna jak ta z fabryki.
Wszystko odbywa sie bez spawania - nie jak w tych ruskich manualach ( w a6 c4 zawiasy są całe z aluminium) na tych linkach powyżej oni naprawiają zawiasy od starej 80 chyba modelu b3 (tam są zawiasy stalowe)
oraz 4 manuale
Dolny zawias
http://audiavto.com/restavratsiya-petel ... 100-a6-s4/
https://www.drive2.ru/l/6827461/
https://www.drive2.ru/l/2093097/
i gorny zawias
https://www.drive2.ru/l/7928731
Oni kurteczka potrafią wszystko naprawić / zregenerowac - ba kiedyś widziałem foty jak jeden zregenerowal zaworki od pompy vacum - co mają po 11mm srednicy !!!!
[ Dodano: |22 Sie 2016|, o 21:40 ]
Up ....znalazlem dawce trzpienia pasuje idealnie pod regenerowany (rozwiercony ) otwór
UP...
DZis zregenerowalem dzrzwi od kierowcy - przed regeneracją luz drzwi na zawiasach jak sie patrzyło na rant ramki okna - drzwi mogły sie ruszać prawie dobre 0.5cm góra dół
Po reneneracji zawiasów - luz wykasowany całkowicie - drzwi zamykają sie bajecznie - prawie tak jak tylne - dokładnie 1 palcem mozna je zamykać + te wspaniały cichy swist przy przy domknieciu.
Apropos technologia instalacji nowego trzpienia jest identyczna jak ta z fabryki.
Wszystko odbywa sie bez spawania - nie jak w tych ruskich manualach ( w a6 c4 zawiasy są całe z aluminium) na tych linkach powyżej oni naprawiają zawiasy od starej 80 chyba modelu b3 (tam są zawiasy stalowe)
Ostatnio zmieniony 2016-08-25, 23:59 przez Dodek, łącznie zmieniany 5 razy.
AEL INSIDE