[100-2.0 AAE] Utrzymuje obroty 2tys

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

[100-2.0 AAE] Utrzymuje obroty 2tys

Post autor: gti18 »

Witam, panowie w mojej 100 od czasu do czasu dzieje się tak żę auto po odpaleniu cały czas utrzymuje 1800-2000tys obr, co może być przyczyną? Silnik krokowy do czyszczenia?
picek
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2012-12-05, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gogolin

Post autor: picek »

Potencjometr przepływomierza,sterownik dostaje błąd i wpada w tryb awaryjny.
gti18
Mechanik
Mechanik
Posty: 124
Rejestracja: 2014-06-19, 18:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SK

Post autor: gti18 »

W AAE nie ma chyba przepływki
aat
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2016-01-03, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: CAŁA POLSKA

Post autor: aat »

gti18 zgadza się AAE nie ma przepływki,jak wspomniałeś sprawdź silniczek krokowy ewentualnie dolot itp. wyczyść przepustnice. AAE to prosta konstrukcja i tam zbytnio nie ma co się zepsuć
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Silniczek krokowy do sprawdzenia jak i nieszczelność układu dolotowego do weryfikacji
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Koledzy nie chcę zakładać nowego tematu, w związku z tym zapytam tutaj. Po odpaleniu pokazuje mi się kontrolka awaryjna (wykrzyknik w kółku) i 3 razy piszczy. Pod kompem wykazało mi błąd czujnika położenia przepustnicy G127. Problem w tym, że nie mam pojęcia gdzie to jest a w internecie nic nie mogę na ten temat znaleźć, żeby w tym silniku był taki czujnik. :( Pomyślałem, że może chodzi o potencjometr więc zmieniłem potencjometr przepustnicy na taki z Golfa 1,8 i pokazało mi dodatkowo błąd potencjometru więc ok, założyłem stary potencjometr z powrotem. Z przodu mam umieszczony silnik krokowy BOSCH. Nie mam już pojęcia gdzie ten cholerny czujnik i jak wygląda :/
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Odkąd wykręciłem i przykręciłem ten cholerny potencjometr przepustnicy samochód źle mi chodzi. Chwilami jest tak, że ledwo trzyma obroty na biegu jałowym :( . Wcześniej tego nie było. Silnika krokowego nawet nie ruszałem, żeby coś mu się mogło stać. O co może chodzić?
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Problem rozwiązany. Potencjometr przepustnicy odkręciłem i przykręciłem dokładnie co do milimetra tak jak wcześniej (na szczęście były na nim ślady po łbach śrubek). Przy okazji wymieniłem nastawnik przepustnicy (silnik krokowy) na nówkę. Teraz obroty są równiutkie na benzynie i gazie ;)
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”