[100 C4] Odblokowanie sterownika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Tomaszex
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2016-02-10, 22:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krosno

[100 C4] Odblokowanie sterownika

Post autor: Tomaszex »

Zastanowił mnie temat odblokowania sterownika w naszych audi. Szukalem dużo po internetach, wszędzie są tylko wzmianki lecz żadnych konkretów.
Robił ktoś takie coś u siebie ? Jeśli tak to na jakiej zasadzie wykonuje się taką operację ?
I czy jednak są to domysły lub puste teorie nie mające miejsca :roll:

Z góry mówię że nie chodzi o żadne tuningi :-P tylko może to być przydatna rzecz gdy kogoś silnik jest już nie pierwszej młodości, a nie chce się pchać w remonty. Bo z tego co znalazłem wiem że zmienia się cała mapa a nie tylko podlanie beną ;-)
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Co masz na myśli odblokowanie? Można zawsze podjechać do jakiegoś tunera żeby dostroił sterownik do aktualnej kondycji silnika i ewentualnych zmian typu wydech itd. Ewentualnie dostrojenie pod lpg/98 ( zapłonem ), w sumie to bardzo ciekawa opcja żeby wystroić tylko pod lpg jak jeździmy na gazie, na benzynie jak by stukałoi tak zapłon się cofnie, ale do przodu sam nie pójdzie. Ewentualnie tankować jakiś v-power 100 oktanów raz na jakiś czas :D
W fabryce i tak zawsze jest zostawiona mapa w której nie ma max mocy tylko musi spełniać całe eko-shity i inne. Za strojenie cena pewnie koło 800zł, tyle przynajmniej mówił mi tuner z którym rozmawiałem.
Ostatnio zmieniony 2016-08-13, 22:29 przez highzim, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

highzim pisze:Ewentualnie tankować jakiś v-power 100 oktanów raz na jakiś czas
I co Ci da te sto oktanów? bo na pewno nie moc :!: Większa liczba oktanowa to mniejsza energia spalania. Chyba że masz silnik wyścigowy przystosowany do paliwa wysokoktanowego wtedy tak. Ale 2,6 AAH jest przystosowany do 95/98 i na 100oktanach straci moc. Dodam tylko że gaz LPG ma 110 oktaów i przyrostu mocy jokoś nie czuć :-D Oktany to nie przelicznik mocy :!: Tylko spalania stukowego ;-)
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Tomas, Źle mnie zrozumiałeś ! :D Chodziło mi o przemapowanie silnika na te paliwa(pod lpg, a do baku na rozruch 100oktanowy który i tak przy lpg tankuje się od święta :P ), żeby wykorzystać ich potencjał ( aktualnie oktanowość pozwalała by na agresywniejszy zapłon - większą moc ). Na gazie przesunięcie zapłonu czuć, tylko grzebanie w motronicu nie jest takie proste jak w starszym aucie gdzie jest jeszcze przerywacz :D
Ostatnio zmieniony 2016-08-15, 13:16 przez highzim, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

highzim pisze: Źle mnie zrozumiałeś ! Chodziło mi o przemapowanie silnika na te paliwa(pod lpg, a do baku na rozruch 100oktanowy

Nie da rady, silniki wysykooktanowe mają większy stopień sprężania, dlatego są mocniejsze. Mapowaniem silnika nic tu nie zmienisz.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Zapłon delikatnie można przyśpieszyć, widziałem wykresy na kompie zmapowanym pod gaz i więcej mocy było na lpg niż na benzynie.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”