[A6 C4] Wyłączająca się klimatyzacja

scalibur greg
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Wlkp

[A6 C4] Wyłączająca się klimatyzacja

Post autor: scalibur greg »

Witam.

Wczoraj i dziś z powodu upałów i stania w korku zauważyłem, że klimatyzacja się wyłącza po chwili załącza, wyłącza itd dopóki nie rozwinę większej prędkości.

Poczytałem trochę, że to raczej przez wentylator, który nie wchodzi na 2 bieg.

Ale jakie mogą być przyczyny tego stanu? Co po kolei i w jaki sposób sprawdzić.. Dodam, że temperatura płynu chłodzącego na wskaźniku trzyma 90 i ani drgnie, a jadąc trasę gdy pęd powietrza chłodzi układ klima działa bez zarzutu.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

scalibur greg, sprawdzić stan czynnika i ile go jest, czujnik ciśnienia(przy chłodnicy) . Ewentualnie czasem broi sprzęgło bo u Ciebie pewnie ono występuje. Ładowanie ok?
scalibur greg
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Wlkp

Post autor: scalibur greg »

Czujnik ciśnienia zielony? Można go wymienić bez wypuszczenia czynnika?

W takim upale z włączoną klimą w korku wskazówka ładowania schodzi prawie do połowy tego pola między 12 a kreską 14.7.. gdy wyłączę klimę bez problemu wraca na 14
kadela69
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 78
Rejestracja: 2014-05-08, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: tychy

Post autor: kadela69 »

miałem kiedyś podobny problem i winny był zepsuty wentylator klimatyzacji.na postoju powinnien sie załączać po jakimś czasie bo w układzie sie robi ciśnieni i wyłącza ci klime.takze sprawdz wiatrak
scalibur greg
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Wlkp

Post autor: scalibur greg »

Pierwsza sprawa - czy wiatrak ma drugi bieg czy po włączeniu klimy kręci się ze stałą prędkością?

W takiej temperaturze na postoju wiatrak klimy włącza się od razu po wciśnięciu śnieżynki. Kręci się o wiele szybciej niż ten od chłodzenia silnika.

A może mi ktoś powiedzieć ile jest tu czujników w układzie? Może faktycznie tylko ubyło trochę czynnika i któryś wyłącza klimę dla bezpieczeństwa. Klima była sprawdzana i nabijana w styczniu, wymieniałem wtedy chłodnicę na nową Nissens'a.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Ja miałem taki sam problem. Ale winowajcą okazał się wentylator (a dokładnie płytka) Też 20 min klima chodziła na 5 się wyłączyła i znowu działała

A okazało się że na podłużnicy od strony kierowcy na tej płytce poluzowała się nakrętka od kabli wentylatora i słaby był styk kabli (aż u mnie gwint na śrubie przypaliło) Oczyściłem przegwintowałem na nowo tą śrubkę. Nawet na nowo kable zarobiłem bo też były przypalone przy płytce i skręciłem porządnie. Wszystko działa już rok :ok:

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

scalibur greg
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Wlkp

Post autor: scalibur greg »

Mówicie zatem o kablu masowym wentylatora? Ma ktoś fotke by wskazać gdzie to dokładnie jest?
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

jak się schylisz pod auto od lewej strony (str. kierowcy) będziesz ładnie wszystko widział. Chyba że masz maskownice pod silnikiem to trzeba ja ściągnąć prawdopodobnie. U mnie też winowajcą był wentylator który się po prostu nie załączał.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

u mnie wentylator dziala ok,gas ok,dlawik ok,osuszacz nowy,compresor nowy,chlodnica nowa.itak sie na postoju czasem wylacza jak kest pow.30 stopni na zewnatrz.baaardzo wielki opor stawia compresor.mysle ze to chyba wina juz starych przewodow,bo mi nic innego do łba nie przychodz
POWER MADE IN SPANKY
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”