[A6 C4] Wyłączająca się klimatyzacja
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrów Wlkp
[A6 C4] Wyłączająca się klimatyzacja
Witam.
Wczoraj i dziś z powodu upałów i stania w korku zauważyłem, że klimatyzacja się wyłącza po chwili załącza, wyłącza itd dopóki nie rozwinę większej prędkości.
Poczytałem trochę, że to raczej przez wentylator, który nie wchodzi na 2 bieg.
Ale jakie mogą być przyczyny tego stanu? Co po kolei i w jaki sposób sprawdzić.. Dodam, że temperatura płynu chłodzącego na wskaźniku trzyma 90 i ani drgnie, a jadąc trasę gdy pęd powietrza chłodzi układ klima działa bez zarzutu.
Wczoraj i dziś z powodu upałów i stania w korku zauważyłem, że klimatyzacja się wyłącza po chwili załącza, wyłącza itd dopóki nie rozwinę większej prędkości.
Poczytałem trochę, że to raczej przez wentylator, który nie wchodzi na 2 bieg.
Ale jakie mogą być przyczyny tego stanu? Co po kolei i w jaki sposób sprawdzić.. Dodam, że temperatura płynu chłodzącego na wskaźniku trzyma 90 i ani drgnie, a jadąc trasę gdy pęd powietrza chłodzi układ klima działa bez zarzutu.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrów Wlkp
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrów Wlkp
Pierwsza sprawa - czy wiatrak ma drugi bieg czy po włączeniu klimy kręci się ze stałą prędkością?
W takiej temperaturze na postoju wiatrak klimy włącza się od razu po wciśnięciu śnieżynki. Kręci się o wiele szybciej niż ten od chłodzenia silnika.
A może mi ktoś powiedzieć ile jest tu czujników w układzie? Może faktycznie tylko ubyło trochę czynnika i któryś wyłącza klimę dla bezpieczeństwa. Klima była sprawdzana i nabijana w styczniu, wymieniałem wtedy chłodnicę na nową Nissens'a.
W takiej temperaturze na postoju wiatrak klimy włącza się od razu po wciśnięciu śnieżynki. Kręci się o wiele szybciej niż ten od chłodzenia silnika.
A może mi ktoś powiedzieć ile jest tu czujników w układzie? Może faktycznie tylko ubyło trochę czynnika i któryś wyłącza klimę dla bezpieczeństwa. Klima była sprawdzana i nabijana w styczniu, wymieniałem wtedy chłodnicę na nową Nissens'a.
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
Ja miałem taki sam problem. Ale winowajcą okazał się wentylator (a dokładnie płytka) Też 20 min klima chodziła na 5 się wyłączyła i znowu działała
A okazało się że na podłużnicy od strony kierowcy na tej płytce poluzowała się nakrętka od kabli wentylatora i słaby był styk kabli (aż u mnie gwint na śrubie przypaliło) Oczyściłem przegwintowałem na nowo tą śrubkę. Nawet na nowo kable zarobiłem bo też były przypalone przy płytce i skręciłem porządnie. Wszystko działa już rok
A okazało się że na podłużnicy od strony kierowcy na tej płytce poluzowała się nakrętka od kabli wentylatora i słaby był styk kabli (aż u mnie gwint na śrubie przypaliło) Oczyściłem przegwintowałem na nowo tą śrubkę. Nawet na nowo kable zarobiłem bo też były przypalone przy płytce i skręciłem porządnie. Wszystko działa już rok
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
jak się schylisz pod auto od lewej strony (str. kierowcy) będziesz ładnie wszystko widział. Chyba że masz maskownice pod silnikiem to trzeba ja ściągnąć prawdopodobnie. U mnie też winowajcą był wentylator który się po prostu nie załączał.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
u mnie wentylator dziala ok,gas ok,dlawik ok,osuszacz nowy,compresor nowy,chlodnica nowa.itak sie na postoju czasem wylacza jak kest pow.30 stopni na zewnatrz.baaardzo wielki opor stawia compresor.mysle ze to chyba wina juz starych przewodow,bo mi nic innego do łba nie przychodz
POWER MADE IN SPANKY