[100-2.8 AAH] po rozgrzaniu zaczyna glośniej pracować

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
daro45
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2015-07-05, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

[100-2.8 AAH] po rozgrzaniu zaczyna glośniej pracować

Post autor: daro45 »

Pacjentem jest silnik 2.8 12v po odpaleniu z rana chodzi w miare ładnie lecz gdy się nagrzeje zaczyna coś jakby stukać, po dodaniu gazu dzwięk się nasila. Jezdzić z tym? Czy patrzeć czy coś jest nie tak? Małą styczność miałem z tymi silnikami i nie wiem jak powinny pracować bo ten pracuje jak traktor, troche to mnie niepokoji. Daje linka jak to pracuje:

Ostatnio zmieniony 2016-07-22, 18:54 przez daro45, łącznie zmieniany 2 razy.
maydayovsky
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: maydayovsky »

Wygląda na którąś szklanke.
Czy dźwięk jest taki sam z obu stron czy tylko z jednej?
Na filmiku ciężko stwierdzić ale wydaje się jakby pukało od strony pasażera?
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Stetoskop ( albo długo śrubokręt ) w łapę i osłuchaj dokładnie cały silnik, u mnie podobnie klekocze łańcuch ale w 12v go nie ma :roll:
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
daro45
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2015-07-05, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: daro45 »

Właśnie to trudno stwierdzić. Odglos idzie jakby z tyłu kolektora.
Dodam że troche nie równo pracuje, czuć na postoju drgania budy. Czy na pb czy lpg jest to samo.
Na tym filmiku jest to samo może one tak mają ?
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Po rozgrzaniu ciśnienie oleju spada, na zimnym wiadomo jest wyższe, może panewka ? Albo coś z zaworkami pod kolektorem i na zimnym ciśnienie na górze silnika jest dobre a później za niskie i stukają szklanki, sprawdzałeś ciśnienie oleju?
Na filmiku stukanie to najprawdopodobniej valteki sobie klekoczą, moje też tak klepały, teraz mam barracudy i ich w ogóle nie słychać.
Ostatnio zmieniony 2016-07-21, 17:38 przez highzim, łącznie zmieniany 1 raz.
maydayovsky
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: maydayovsky »

Wiadomo, kiedy olej jest zimny - jest gęstrzy, a przy tym pompa daje większe ciśnienie.
Kiedy jest gorący - robi się rzadszy i może uciekać ze szklanki.
Prawdopodobnie wygląda to na szklankę. Nie napełnia się do końca i stuka, przy tym auto może chodzić nierówno ponieważ zawór nie do końca się otwiera.
NIe sądze by były to wtryski. Problem występuje i na pb i na lpg więc to raczejs odpada.
Sam posiadam valteki (czerwone) i to prawda -stukają ale nie aż tak.
Ale kiedy są zużyte to istne stado bocianów :D

Przydałoby się to osłuchać z bliska i jak ktoś wspomniał, z stetoskopem. To powinno pomóc w ustaleniu diagnozy.
Gdyby to była panewka to dzwięk byłby mocniejszy i metaliczny, takie stukanie młotkiem w dłutko. Tak samo w przypadku sworznia na tłoku. Coś jakby diesel z przestawionym wtryskiem :D
Ostatnio zmieniony 2016-07-22, 15:56 przez maydayovsky, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

daro45, wiem, że edytowałeś nazwę wątku ale dopiero teraz jest poprawnie :-> No chyba, że chodzi o A6 C4 ale tego nadal nie wiemy (a czasami robi to różnicę). Przypominam, że tagi to takie małe okienko z opcjami do wyboru po lewej stronie od tytułu.
daro45
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2015-07-05, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: daro45 »

Audi to akurat a4 b5 lecz czy to nie tam sam silnik co w c4? :-P
Stukają szklanki, po zdjęciu dekla można łatwo wciskać niektóre szklanki. Teraz zostaje pytanie czy wystarczy sama wymiana. Zastanawiam się czy pompa podaje olej. Po odpaleniu bez dekla olej powinien tryskać ?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Zaworki które są pod kolektorem odpowiadają za to żeby olej nie spływał z głowic w dół. Natomiast zaworki w głowicach - po 1 na głowicę - utrzymują ciśnienie w obrębie głowic - jak ciśnienie przekroczy - o ile dobrze pamiętam - 4 bary to z nich powinien siknąć olej. U mnie po wymianie tych zaworków podniosło się nieznacznie ciśnienie oleju na wolnych - stare puszczały olej bez względu na ciśnienie, znaczy za wcześnie. Teoretycznie więc na rozgrzanym silniku ciśnienie powinno być min ok 2-2,4 bara. Na zimnym pewnie będzie więcej - u mnie wskaźnik zamykał skalę czyli było min 5 barów. Szklanki INA chyba po 16 zł/szt ale to było w 2012 roku.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”