[100-2.8 AAH] po rozgrzaniu zaczyna glośniej pracować
-
- Adept
- Posty: 12
- Rejestracja: 2015-07-05, 16:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
[100-2.8 AAH] po rozgrzaniu zaczyna glośniej pracować
Pacjentem jest silnik 2.8 12v po odpaleniu z rana chodzi w miare ładnie lecz gdy się nagrzeje zaczyna coś jakby stukać, po dodaniu gazu dzwięk się nasila. Jezdzić z tym? Czy patrzeć czy coś jest nie tak? Małą styczność miałem z tymi silnikami i nie wiem jak powinny pracować bo ten pracuje jak traktor, troche to mnie niepokoji. Daje linka jak to pracuje:
Ostatnio zmieniony 2016-07-22, 18:54 przez daro45, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 44
- Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Katowice
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Po rozgrzaniu ciśnienie oleju spada, na zimnym wiadomo jest wyższe, może panewka ? Albo coś z zaworkami pod kolektorem i na zimnym ciśnienie na górze silnika jest dobre a później za niskie i stukają szklanki, sprawdzałeś ciśnienie oleju?
Na filmiku stukanie to najprawdopodobniej valteki sobie klekoczą, moje też tak klepały, teraz mam barracudy i ich w ogóle nie słychać.
Na filmiku stukanie to najprawdopodobniej valteki sobie klekoczą, moje też tak klepały, teraz mam barracudy i ich w ogóle nie słychać.
Ostatnio zmieniony 2016-07-21, 17:38 przez highzim, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 44
- Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Katowice
Wiadomo, kiedy olej jest zimny - jest gęstrzy, a przy tym pompa daje większe ciśnienie.
Kiedy jest gorący - robi się rzadszy i może uciekać ze szklanki.
Prawdopodobnie wygląda to na szklankę. Nie napełnia się do końca i stuka, przy tym auto może chodzić nierówno ponieważ zawór nie do końca się otwiera.
NIe sądze by były to wtryski. Problem występuje i na pb i na lpg więc to raczejs odpada.
Sam posiadam valteki (czerwone) i to prawda -stukają ale nie aż tak.
Ale kiedy są zużyte to istne stado bocianów
Przydałoby się to osłuchać z bliska i jak ktoś wspomniał, z stetoskopem. To powinno pomóc w ustaleniu diagnozy.
Gdyby to była panewka to dzwięk byłby mocniejszy i metaliczny, takie stukanie młotkiem w dłutko. Tak samo w przypadku sworznia na tłoku. Coś jakby diesel z przestawionym wtryskiem
Kiedy jest gorący - robi się rzadszy i może uciekać ze szklanki.
Prawdopodobnie wygląda to na szklankę. Nie napełnia się do końca i stuka, przy tym auto może chodzić nierówno ponieważ zawór nie do końca się otwiera.
NIe sądze by były to wtryski. Problem występuje i na pb i na lpg więc to raczejs odpada.
Sam posiadam valteki (czerwone) i to prawda -stukają ale nie aż tak.
Ale kiedy są zużyte to istne stado bocianów
Przydałoby się to osłuchać z bliska i jak ktoś wspomniał, z stetoskopem. To powinno pomóc w ustaleniu diagnozy.
Gdyby to była panewka to dzwięk byłby mocniejszy i metaliczny, takie stukanie młotkiem w dłutko. Tak samo w przypadku sworznia na tłoku. Coś jakby diesel z przestawionym wtryskiem
Ostatnio zmieniony 2016-07-22, 15:56 przez maydayovsky, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Zaworki które są pod kolektorem odpowiadają za to żeby olej nie spływał z głowic w dół. Natomiast zaworki w głowicach - po 1 na głowicę - utrzymują ciśnienie w obrębie głowic - jak ciśnienie przekroczy - o ile dobrze pamiętam - 4 bary to z nich powinien siknąć olej. U mnie po wymianie tych zaworków podniosło się nieznacznie ciśnienie oleju na wolnych - stare puszczały olej bez względu na ciśnienie, znaczy za wcześnie. Teoretycznie więc na rozgrzanym silniku ciśnienie powinno być min ok 2-2,4 bara. Na zimnym pewnie będzie więcej - u mnie wskaźnik zamykał skalę czyli było min 5 barów. Szklanki INA chyba po 16 zł/szt ale to było w 2012 roku.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837