[100-2.5TDI AAT] Problem z EGR błąd 00560

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
szakul86
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2016-01-17, 18:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

[100-2.5TDI AAT] Problem z EGR błąd 00560

Post autor: szakul86 »

Witam wszystkich od kilku lat borykam się z problemem zamuły w mojej audi, objawia się ona przy dłuższej jednostajnej jeździe lub po hamowaniu silnikiem. Vag pokazuje błąd 00560 błąd zaworu egr 17-10 Control difference- Intermittent, dodatkowo w logach statycznych wysoko mierzy przepływka (133), do tej pory egr był zaślepiony a podciśnienie w strzępach. Odbudowałem po koleji podciśnienie i odślepiłem EGR i odziwo zamuła zniknęła i błąd, a przepływka mierzy (60) też ale auto z dołu zrobiło się dziwne po zmianie biegu i dodaniu gazu zastanowi się ok sekundy i dopiero jedzie a przy ruszaniu nawet może zgasnąć jak sie nie przegazuje więc nie jest jeszcze normalnie. Po odłączeniu podciśnienia od gruszki EGRa znowu przepływka mierzy wysoko, wyskakuje błąd i wraca zamuła. Po wielu lekturach zauważyłem że w tych autach można śmiało EGR zaślepiać bez konsekwencji i nawet znajomi posiadacze 100 2.5 TDI mają zaślepione i niema problemu. czy ktoś może zna zasadę działania tego wszystkiego i mógłby mi doradzić coś mądrego.
Dodam jeszcze że wszystkie czujniki przepływomierz łącznie z pompą i nastawnikiem a nawet silnikiem były podmieniane bez efektu tylko turbo zostało moje.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

Jak chcesz mieć odślepiony to zawór musi być sprawny, nasadź kawałek przewodu na egr i pociągaj powietrze mocno i zawór musi stuknąć jak zassiesz mocno i puścisz , jeżeli nie stuknie to pewnie jest w uwalony w sadzy, przy okazji sprawdź kolektor czy nie zakleiło go , sprawdź sterowanie turbiny z tyłu za silnikiem walcowaty koloru mosiężnego zawór, wężyki wszystkie czy są drożne nie pęknięte i czy dobrze podłączone (pierwsze wejście z góry do turba, drugie do odmy , a dolny do IC) , ja osobiście pochwalam zaślepienie tego EGR :), buta ma lepszego a i na odpiętym przewodzie od egr będzie uciekać podciśnienie jesli go nie zatkasz mogą właśnie wyskakiwać błędy
lolkokminek
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-03-11, 00:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kluczbork

Post autor: lolkokminek »

U mnie chciało gasnąć przy ruszaniu, jak miałem przestawiony kąt wtrysku. Ale to byś raczej na kompie odczytał
szakul86
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2016-01-17, 18:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: szakul86 »

Jeszcze nie wiem na pewno ale po podmiance sterowników (nr 4A0907401) ale z różnym dopiskiem na innej naklejce u mnie D35 a na drugim D49T, przynajmniej błąd po zaślepieniu EGRa umnie zniknął, a w drugim aucie się pojawił. W pon próba w terenie bo dzisiaj już nie mogłem dokonać, mam nadzieje ze będzie różnica. Wszystkich mających jakieś info na temat tych sterowników proszę pisać! Tak se myśle że może jest to wersja komputera na kraje gdzie były wysokie normy spalin np. Szwajcaria i nie pozwala na jakąkolwiek ingerencje w EGR i zaślepienie powoduje błąd, ale to są tylko moje domysły, czekam na wasze pomysły, a w pon napisze co i jak.


Potwierdzam przyczyną był sterownik z oznaczeniem softu D35 nie pozwala on na zaślepienie EGRa, generując błąd 00560 i powodując zamułe. Po wymianie na sterownik z softem D49T problem znikną.
Ostatnio zmieniony 2016-08-02, 19:22 przez szakul86, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”