[100-2.6 ABC] Szarpanie ogólnie cuda.... ZŁOM...

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
pilary1122
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kościerzyna

[100-2.6 ABC] Szarpanie ogólnie cuda.... ZŁOM...

Post autor: pilary1122 »

Cześć wszystkim....

Mam dziwny problem... Z setką już prawie dochodzę do ładu... Ale....

Jak dodaje gazu czuć szarpanie, odpuszczę szarpnie ale po sekundzie, brak hamowanie silnika. Tak samo między zmianą biegów, obroty spadną do max 1200obr, chyba że odepnę czujnik prędkości ze skrzyni to obroty spadną do 750obr

Przy prędkości 60Km/h około 1700obr, tak jakby przerywał zapłon (czyli szarpie, odpuszcza, szarpie, odpuszcza) (nie zależne czy czujnik prędkości jest podpięty czy nie)
Na postoju przytrzymam gaz na 1800 obr to zaczynają dziko spadać, rosnąc tak nieregularnie, ale jak dodam trochę więcej gazu jest ok.

Jak stanę na wzniesieniu puszczę wszystkie pedały na biegu jałowym obroty wzrastają do 1200, jak się zatrzymam obroty odpuszczą po 2 sekundach. Dziwną sprawą jest to że jak odłączę czujnik prędkości to jest prawie dobrze. Jak czujnik jest podpięty i się zatrzymam to prędkość na Klimatroniku wynosi 1Km/h, jak odłączę 0Km/h...

Dodam że czujnik prędkości zmieniałem i na obu to samo...

Proszę dajcie mi jakieś wskazówki bo już nie mam siły, już powoli mam ochotę wziąć siekiere i potłuc ten pier****** samochód.... Makabra, nawet już dziewczyna się robi zazdrosna że jej tyle czasu nie poświęcam... :D
AUDI 100 C4 AVANT LZ5U 2.0 16V JAKO DAWCA
Opis Części [kliknij TU]
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

pilary1122, generalnie powodów może być bardzo wiele. Podmieniałeś czujnik na 100 % sprawny? sprawdzałeś instalację elektryczną do tego czujnika? Sprawdzany był silniczek krokowy i przepustnica?
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

co do czujnika prędkości ... wiesz jak on jest w ogóle zbudowany ?? To prosty Bimetal stycznikowy.... w skrzyni masz pierścień magnetyczny z 8 magnesami. jak powoli kręcisz kołem to na jeden obrót przypadnie 8 sygnałów. Czyli jeden obrót koła to 8 razy ''0'' i ''1'' :ok:
Awatar użytkownika
pilary1122
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kościerzyna

Post autor: pilary1122 »

Ech.... Sory za długą nie obecność ale mnie nie było, auto miałem rozebrane i czekałem na części... Miedzy innymi: Kolektor ssący, przepustnica, silniczek krokowy, czujnik temp dolotu, wtryskiwacze i jeszcze jeden czujnik prędkości, a zapomniał bym jeszcze cewka...

Powiem tak, jakaś tam poprawa jest jeśli chodzi o szarpanie przy odpuszczaniu gazu i dodawania go.

Natomiast dalej jest problem z tymi "dzikimi obrotami" Czyli dalej na biegu jałowym po dodaniu gazu do ok 1400-1700 obr, sobie skaczą nie regularnie, ale z mniejszym wahaniem tych obrotów czyli takie dziwne nieregularne skoki o 100 obr. Wcześniej te skoki były znacznie większe.... I mocniej odczuwalne przy np. 1600 obr i 55Km/h, były bardzie odczuwalne poszarpywania tak jakby przerwa / odcinanie zapłonu (Bo tak to właściwie wygląda) Postaram się nagrać film

Co raz bardziej odechciewa mi się tego samochodu... Ratujcie koledzy Bo se KUPIE CORSĘ 1.2... ! :D
Ostatnio zmieniony 2016-07-07, 23:02 przez pilary1122, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 AVANT LZ5U 2.0 16V JAKO DAWCA
Opis Części [kliknij TU]
Awatar użytkownika
Szaku4
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-08, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bachorzyn

Post autor: Szaku4 »

Kolego i co doszedłes co było. Mam podobny problem...;(
Audiken
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-12-22, 12:24
Imię: Daniel
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WZ

Post autor: Audiken »

Daj znać co to było, czy doszedłeś , czy Ci się udało
Dziękuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
pilary1122
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kościerzyna

Post autor: pilary1122 »

Parę dni po urlopie w dziwny sposób popsuł się wąż paliwowy w zbiorniku od pompki do dekla zbiornika... Po prostu nie dobijał ciśnienia oprócz tego regulator ciśnienia paliwa... Samochód do przed ostatniego dnia odpalał inaczej a ostatniego musiałem pompować kilka razy zapłonem aby nabił jakieś ciśnienie... Popękało zbrojenie węża...

Pierwsze wrażenie dziś po naprawie, jakaś różnica jest ... Zobaczę po paru dniach i zobaczymy co z tego będzie... Dam znać
Pozdrawiam
AUDI 100 C4 AVANT LZ5U 2.0 16V JAKO DAWCA
Opis Części [kliknij TU]
Audiken
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-12-22, 12:24
Imię: Daniel
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WZ

Post autor: Audiken »

Popsuł ....rozumiem , że nie było wycieków tylko pęczniał , ale chyba to nie główny powód , głównym był regulator ciśnienia zapewne
Dziękuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
pilary1122
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-12-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kościerzyna

Post autor: pilary1122 »

Wycieku nie było gdyż był to wąż w zbiorniku od pompy do pływaka (pękł wzdłuż na odcinku 5cm)...
AUDI 100 C4 AVANT LZ5U 2.0 16V JAKO DAWCA
Opis Części [kliknij TU]
Audiken
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2015-12-22, 12:24
Imię: Daniel
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: WZ

Post autor: Audiken »

To całkiem zmienia postać rzeczy ;)
Dziękuje i pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”