ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Butterbean
|16 Cze 2016|, o 23:07
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[ALL LPG] Fotostory pełny wlew pod klapką
Autor Wiadomość
highzim 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AMX/AAN
Pojemność silnika: 2.8/2.2
Trakcja: Quattro
Pomógł: 5 razy
Wiek: 20
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 215
Skąd: Rzeszów
Wysłany: |16 Cze 2016|, o 14:10   [ALL LPG] Fotostory pełny wlew pod klapką

Witam wszystkich.
W moim audi instalacja była założona przez druciarza, sterownik wrzucony pod maskę, różne długości wężyków do wkrętek, valteki czerwone, jeden reduktor zavoli zeta s, wlew w zderzaku w dokładcew ( który tak się zapiekł że nie dałem rady go odkręcić więc musiałem siłowo odciąć rurke wlewu ).
Całą instalacje wywaliłem oprócz butli, nawet od nowa miedź pod autem położyłem ( wykorzystałem starą ) i pod maską wszędzie faro bo zabrakło miedzi.
Wlewu nie chciałem już w dokładce którą i tak musiałem naprawić albo wstawić nową wiec szybka przymiarka i stwierdziłem że spróbuje zrobić pełny wlew, wszyscy doradzali dokręcany ale taki mi nie pasował.
Potrzebny będzie na pewno wlew tomasetto, ten w phjacuś za bodajże 18zł, ja dostałem go w hurtowni za 15zł. Do tego trzeba węża faro 8mm + dwie złączki ( jedna kątowa druga prosta ), miedzi nie polecam bo trudno się to układa szczególnie 8mm, a tu przy wlewie to masakra. Do tego podkład epoksydowy, masa uszczelniająco-klejąca ( ja kupiłem bolla, 20zyta za tube ).

Trzeba będzie się pozbyć okręgu z drutu w uszczelce wlewu, ewentualnie go przyciąć, ja zrezygnowałem bo wlew ładnie trzymał wszystko, a samą uszczelkę dokleiłem na masie.

Pierwsze przymiarki wlewu ( samego talerzyka, wlew można rozłożyć - klucz bodajże 20 )


Kolejna przymiarka, tym razem już dokręcamy na blachowkręcie z jednej strony, z drugiej przykręciłem na dłuższym wkręcie do drewna ( tymi czarnymi z budowlanego ).


Odrysowywujemy kształt otworu na resztę wlewu, ja nie miałem czym wyciąć to polecam nawiercić przy pomocy wiertła np 3mm ( ja użyłem 3.2mm ). Należy przebić się przez pierwszy panel ( zewnętrzny ) i wewnętrzny który jest ścianką nadkola od środka. ( Na zdjęciu te brązowe to błoto które uzbierało się pod gumą wlewu :P )


Teraz resztę wykańczamy pilnikiem co chwile przymierzając, ma wchodzić nie na wcisk ale też zbyt luźne być nie może, plastikowy wlew też trzeba naciąć, ja użyłem dremela z papierem ściernym, nie radze używać mechanicznej szlifierki przy panelach bo robiąc przy wlewie lubią jakieś opary puścić i żeby nic się nie zapaliło. Ja używałem zwykłego pilnika kwadratowego.

Po wyszlifowaniu, obklejamy wszystko zostawiając samo miejsce montażu wlewu i obok niego, matujemy lakier papierem ściernym, odtłuszczamy i trzeba to zapodkładować podkładem epoksydowym, ja użyłem novol spectral, trzy warstwy, szczególnie trzeba to dokładnie w miejscu cięć pokryć. Otwór na śrubę też zalewamy podkładem.



Po wyschnięciu:


Teraz przycinamy uszczelkę i składamy wszystko patrząc czy pasuje, jeśli tak to odtłuszczamy wlew i wstawiamy go na masie uszczelniającej, trzeba to uszczelnić dokładnie żeby woda nie wleciała do środka błotnika, ja niestety zdjęć nie zrobiłem z tego etapu. Od tyłu ( w nadkolu ) też czyścimy, ewentualnie podkład i masą dokładnie wszystko oblecieć, nie żałować jej.



Czekamy aż wszystko wyschnie, ewentualnie doszczelniamy. Później trzeba zarobić faro i go położyć odpowiednio, to już robimy we własnym zakresie, należy dociąć wąż, założyć nakrętkę, baryłke i wcisnąć w złączkę a na koniec dokręcić z wyczuciem. Przy wkręcaniu od tyłu do wlewu dokręcamy kluczem 17 a sam wlew od przodu musimy złapać 20 nasadką żeby go nie wyrwać.

Efekt końcowy, spokojnie możemy tankować i lpg i benzyne, nic ze sobą nie powinno kolidować jak zrobiliśmy to starannie. Aha i przy okazji warto po tym wszystkim całe wnętrze błotnika zakonserwować woskiem/olejem pełzającym do profili zamkniętych, ori konserwacja po 20latach jest tam dalej ale już mniej niż fabrycznie.
Pozdrawiam.



[ Dodano: |16 Cze 2016|, o 14:14 ]
Nie mogłem w ogóle napisać tekstu w temacie, (błąd mysql ) próbuje tutaj całość, proszę moderatora o scalenie.
Ostatnio zmieniony przez mas0n |16 Cze 2016|, o 14:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Butterbean 
Adam Horch




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2001
Oznaczenie silnika: BAU
Pojemność silnika: 2.5
Imię: tomasz
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: :)
Pomógł: 105 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3593
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |16 Cze 2016|, o 23:06   

dobra robota.przenosze do dzzialu zrob to sam.
_________________
sprzedaż częsci używanych-
telefon : 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX

stan posiadania:
rolada w dieslu
c4 po łysym w odbudowie.


(I will always remember ....) to juz 6 lat. :(

albo grubo albo wcale...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16