[100-2.8 AAH] Wysokie obroty silnika, problem z odpalaniem n

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
paaablo92
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

[100-2.8 AAH] Wysokie obroty silnika, problem z odpalaniem n

Post autor: paaablo92 »

Witam Was drodzy koledzy!
Mam nietypowy problem w moim zagazowanym AAH i nie potrafię sobie poradzić z tym problemem od dłuższego czasu, przewertowałem fora i nic.

Opis usterki:
Zacznę od tego, że problem występuje na LPG i PB. Silnik z reguły trzyma prawidłowe obroty, ale czasami potrafi sobie wskoczyć na 900, 1000 czy 1200 obr/min- 1200 raczej nie przekroczył nigdy. Przypadłość ta pojawia się tylko na rozgrzanym silniku (od ~60stopni w górę) szczególnie w mieście, a jak jadę od razu w trasę to jest ok, a zauważam to po chwilowym spalaniu podczas jazdy gdy odpuszczam gaz, powinno być 0.0, a często jest tak, że gaz puszczam a auto dalej przyspiesza przez chwilę, albo trzyma stałą prędkość. W momencie gdy zgasze auto na wysokich obrotach to nie ma mowy żeby przez najbliższe 30min odpalił, zalewa od razu paliwem.
Pomocy!
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

paaablo92, sonda lambda do wymiany lub weryfikacji:) Szczelność dolotu rozumiem sprawdzałeś?
paaablo92
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: paaablo92 »

Grzesiek_Cichy, lewe powietrze sprawdzone, wszystko wygląda na szczelne, podciśnienia również. Silniczek krokowy też ok. W takim razie sprawdzę sondy. Oby to było to.
biernaś
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2016-05-13, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opoczno

Post autor: biernaś »

no i to sondy byly? mam to samo praktycznie tyle ze na zimnym tez, i juz podcisnienia przepustnica, dolot i silniczek krokowy sprawdzone,
Ostatnio zmieniony 2016-05-25, 18:11 przez biernaś, łącznie zmieniany 2 razy.
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Jak masz zwyczajny miernik to sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU. Jeżeli podaje złe dane sterownikowi to ten źle dobiera mieszankę i nastawy. Objawy będą pasować i do dolotu dziurawego i do sond(co oczywiście tych elementów nie wyklucza)
Ten czujnik jest lekceważony często. Nie tylko w Audi. W wielu markach zaniedbanie go(a po latach grzania i studzenia mało który trzyma fabryczne tolerancje) powoduje bolesną diagnostykę i niepotrzebne wydatki.

A pomiar jest sprawą łatwą. Na forum było nie raz.
Ogarnia się to tanio. Sprawdzić go przy takich objawach zwyczajnie musisz. Czy VAGiem, czy miernikiem.

Inna sprawa, że przy mocno niewłaściwej współpracy silnika z LPG(błędy ustawień, montażu LPG itp.) rozchrzanienie map benzynowych może powodować "ciekawe" objawy.
Też sobie idzie z tym poradzić, też było na forum.
Ostatnio zmieniony 2016-05-25, 22:22 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

biernaś, tak jak doradza miron72, ten czujnik warto mieć na uwadze. Aczkolwiek jego uszkodzenie powodowałoby problemy z odpaleniem gdyż zwiększa dawkę na ssaniu wyższe obroty na zimnym ok (1100-1200rpm) bądź całkowity brak...wtedy falowanie obrotów tzw "telepanie silnikiem, szarpanie" itd. Sondy są również ważne natomiast jeśli posiadasz lpg a problem zaczął się nie od chwili założenia gazu podjedź do gazownika niech sprawdzi ich poprawną pracę. Powinna oscylować wokół wartości 1. Tyle pamiętam z posiadania mojej:) Aczkolwiek w C5 sprawne sondy także mają wartość 1 w górę:)
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Niekoniecznie Grzesiek problemy byłyby z odpaleniem. Niedawno u siebie wymieniłem tenże czujnik. Samochód palił od strzała zawsze. Czy na zimnym, czy na gorąco. Wydawać by się mogło, że dawka paliwa przy gorącym silniku będzie za duża i była ale nie do stopnia uniemożliwiającego rozruch czy przedłużającego go. Wyłaził za zakres, śmierdział mocno z wydechu na bogato ale...odpalał gładko. Za to obroty zawieszał chętnie, wysoko i mielił nimi. Rzadko niezmiernie miał zbliżone do normy.
Wymiana czujnika załatwiła temat. Pali ładnie jak palił ale obroty ma normalne.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

miron72, doczytałem ostatnie zdanie kolegi paaablo92, "W momencie gdy zgasze auto na wysokich obrotach to nie ma mowy żeby przez najbliższe 30min odpalił, zalewa od razu paliwem. " No jasne że czujnik temp płynu.....kurde :ok: Dojście nie zbyt dogodne ale wymiana szybka i sprawna:) dobry klucz i po problemie:) W sumie czujnik tańszy jak sondy:) Najlepszego
biernaś
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2016-05-13, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opoczno

Post autor: biernaś »

jeszcze sie za moja nie wzialem, zalozylem nowy rozrzad ktory zaczal szumiec, zostala zareklamowana rolka bo miala luz jak na starej, ale i tak szumi dalej tylko ciszej i juz olalem to... wracajac do tematu problemy nieraz z odpaleniem sa i to z 2 powodow, nie zawsze pusci immobilieser i czasem zalewa, az czuc benzyna we wnetrzu i trzeba troche pokrecic, wiec czujniczek chyba trzeba bedzie zakupic z tego co tu wyczytalem, nie sprawdzam go miernikiem bo nie moge znalezc tematu jak to wykonac i co powinien pokazac. jak bylo przed zalozeniem gazu nie mam pojecia bo dopiero kupilem auto, instalacja jest BRC od 4 lat ;)
jak sie rozprawie z problemem w koncu to dam znac, zeby innym bylo latwiej bo sprzegiel szkoda :-)
Ostatnio zmieniony 2016-06-03, 19:27 przez biernaś, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

biernaś, kolego jaki masz parownik? instalacja brc....taka jak moja. Jeśli reduktor Genius max i problem z odpalaniem samochodu to:
-czujnik temp płynu

Przykra sprawa jest taka że w instalacji brc często uszkodzenie reduktora stwarza poważne problemy z odpalaniem. Gazownik to samo Ci powie....stwierdzone z autopsji. Już był wcześniej podobny przypadek. Pozdrowił
biernaś
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2016-05-13, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opoczno

Post autor: biernaś »

Jednak to nie czujnik. Dlugo mnie nie bylo bo uszczelke pod glowa wydmuchalo i troche trwala naprawa. Nie mam juz pojecia co to moze byc i nie chce mi sie z tym walczyc, moze poleci ktos jakiegos fachowca co naprawde ma pojecie o tych silnikach z wojewodztwa lodzkiego swietokrzyskiego lub mazowieckiego?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”