[FWD] Problem z hamulcem ręcznym

Awatar użytkownika
M@nieK
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2015-06-17, 21:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

[FWD] Problem z hamulcem ręcznym

Post autor: M@nieK »

Witam. Mam u siebie w A6 taki problem, że po wymianie linki ( roczna linka ), naciągnięciu jej ręczny trzyma dobrze, ale podczas jazdy, gdy go zaciągnę nie zblokuje kół nawet tylko samochód toczy się dalej. Ktoś miał podobny problem ? Gdzie szukać przyczyny ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

M@nieK, cięzko jest zablokować koła w samochodzie z tarczami z tyłu wielkości 245mm. Tutaj mowa oczywiście o napędzie na przód. Quattro będzie ciągnąć ale dupa przysiądzie. Aczkolwiek....hamulce powinny być brzytwy....powinien być opór....najlepszy test....jechać na polną drogę i przeciągnąć go odrobinę na ręcznym, sprawdzić czy obydwie strony się nagrzewają być może przeczyszczenie zacisków a dokładniej tłoczków da Ci pozytywny rezultat....bądź klocki i tarcze kiepskiej firmy. Najlepszego!!
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Ogólnie ten ręczny z dźwigniami w zaciskach to wielkim orłem nie jest. Zimą możesz sobie przeciągać go na nim ale przy dobrej przyczepności...cienko to widzę.
Oczywiście sporo czynników ma znaczenie -szerokość i typ opon, stan i typ(twardość, skok) zawieszenia, rodzaj i czystość nawierzchni, obciążenie auta, prędkość, szybkość zaciągnięcia ręcznego, ciśnienie w oponach...

W teorii powinno koła blokować(bo np. teoretycznie mniej wydajne hamulce bębnowe blokują przy tarczobębnach), a w praktyce ten ręczny to pipa podatna na usterki.

Zerknij czy dźwigienki się poruszają w szerokim zakresie, czy tłoczki nie są zapieczone, czy nie wycieków. Płyn masz w miarę świeży? Odpowietrzenie bym chociaż tyłu zrobił pro forma -mały wysiłek.

Proponuję też rozpędzić się ostro na wstecznym i ostro zahamować, kilka razy. Najlepiej jeszcze z obciążeniem. Czasem przypieczone tłoczki wystartują po takim zabiegu.

Ogólnie biorąc do majtania tyłkiem to albo blondynka albo RWD. A jak się już upierasz na ręczny to ludzie do takich zabiegów w ciężkich autach inwestują w hydrauliczny z tego co kojarzę.
Ostatnio zmieniony 2016-05-26, 14:26 przez miron72, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Hamulec hydrauliczny uzywany jest do sportów wyczynowych typu drift.....to tak przy okazji:) Samochody cięższe mają z tyłu tarcze wentylowane o większych rozmiarach.....tam tłoczek i zacisk jest sporo większy.....różnica kolosalna bo pompa i serwo dwukomorowe. Nie bez powodu koledzy także z tego forum zakładają 269mm oraz 280mm w górę w komplecie z pompą i serwem, popytaj to zobaczysz odpowiedzi i opinie....Najlepszego! :ok:
Awatar użytkownika
M@nieK
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2015-06-17, 21:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: M@nieK »

Dzięki Panowie za info ! ;D
Obrazek
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Hamulec hydrauliczny -skoro ktoś próbuje zmuszać do latania na ręcznym półtora około tonowe auto cywilne to powinien wziąć pod uwagę, że nietypowe pomysły mogą wymagać nietypowych rozwiązań.
Hamulec postojowy VAGowski jest taki sobie ale jeżeli jest sprawny realizuje bezproblemowo swoją funkcję -hamulca postojowego.
Nikt mi nie zabroni założyć hydraulicznego chociaż nie jeżdżę na zawody.

A swoją drogą to moje ponad 1400kilowe w124 potrafiłem bokiem zarzucić samym hamulcem postojowym(tam jest uruchamiany nogą więc ciężko go nazwać ręcznym)
A tam jest ledwo bęben(tarczobębny). Tylko ja miałem opony do jazdy, a nie do pokazywania ich szerokości. Seryjną zawiechę.
Na takie zarzucenie ma jak wspomniałem wpływ zbyt wiele składowych, by to generalizować.

Cięższe samochody? Mowa o C4, które mimo, że nie jest piórkiem ma z tyłu zwykłe pełne tarcze. Ba -niektóre mają takie(pełne) również z przodu. Fabrycznie.

Wąskie, łysawe opony na tyle i bardzo wysokie ciśnienie + asfaltowy placyk(najlepiej zapiaszczony jeszcze) -nagle się okaże, że hamulec daje radę.
A opony można jeszcze posikać po bieżniku środkiem "Opona" :-P

Kiedyś jak w blokach jeszcze mieszkałem to z psem chodziłem do lasku, gdzie był po sąsiedzku placyk "drifterów". Pogadało się z łebkami to się człowiek osłuchał.

I wniosek jest oczywisty z takimi zabawami dla cywilnych aut:
-albo lekkie auto i się robi co chce niemal
-albo się pakuje porządny hebel
-albo się zmniejsza drastycznie przyczepność w obrębie osi, która ma ją tracić(np. przy paleniu lacza leją olej pod łyse gumy).

Tarcza tył wystarczyłaby do zamiatania zadem...ale nie w parze z tym typem hamulca.

@M@niek -kup jakieś e34-e39 z choćby 2.5 w benie. Bokiem polatasz pięknie jak na amatorskie zabawy. Ja się na RWD wychowałem. Pierwsze auto(Mirafiorkę 2.0) miałem na ścisłym początku lat 90tych właśnie z RWD.
Żadne majtanie na ręcznym się nie umywa do tylnej ośki napędzanej.
I łatwo tył sprofanować jak zacięty hamulcem zahaczysz o coś oponą. Co innego jak się koło obraca albo jak jest ślisko.
Awatar użytkownika
M@nieK
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2015-06-17, 21:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: M@nieK »

miron72, kolego, ja tu nie mowie o lataniu/katowaniu przednim napędem na ręcznym. Napisałem taki temat po prostu gdyż byłem ciekawy co jest z tym ręcznym i tyle...
Obrazek
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Napisałeś, że w czasie jazdy nie załapuje -myślałem, że chcesz go bokiem ciągać. Wybacz jeżeli nadinterpretowałem, nie miałem nic złego na myśli ;)
Sam przyznasz, że jak ktoś w sieci pisze o za słabym ręcznym podczas jazdy w większości przypadków dotyczy to problemów "pod Tesco".

W każdym razie ten hamulec w C4(i ogólnie w rodzinie) jest wyjątkowo niemrawy. Nie bierze ostro i nagle. Ale ze swoich zadań mandatowych wywiązuje się jak należy jeżeli jest w pełni sprawny :ok:

BTW -to zdaje się Citroeny miały(mają?) hamulce postojowe na przodzie? A bodajże Wołga na wale napędowym?
Ostatnio zmieniony 2016-05-26, 19:54 przez miron72, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
M@nieK
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2015-06-17, 21:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: M@nieK »

Napisałem temat dlatego, że u kolegi w C4 Quattro blokuje koła ręczny podczas jazdy no a u mnie nie. I to mnie zaskoczyło ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

M@nieK, tak jak napisałem wyżej na samym początku. Zacisk wyjmij do rozebrania. Problem lezy już w materiale zacisku....stalowy...tutaj pełno syfu a czasem rdzy odrywa się i blokuje dojście płynu. Czasem rozebranie i zestaw naprawczy zdaje rezultat. Przy okazji cały płyn może warto wymienić? Roboty nie dużo a na pewno hamulce będą Ci wdzięczne. Druga sytuacja jarzmo...a dokładniej prowadnice warto wymienić na nowe, nowy smar oraz harmonijki i papierem bądź szczotką drucianą przejechać miejsce pracy klocka w jarzmie może się blokować i nie przylega całą powierzchnią do tarczy. Sprawa prosta do rozwiązania :ok: W nowszych samochodach grupy VAG montowane są zaciski aluminiowe problem rozwiązali idealnie żadnych problemów;)
Ostatnio zmieniony 2016-05-26, 21:00 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

temat zamykam jako bezsensowny.
koledze brakowalo 2 postow zeby otworzyl sie przed nim dzial sprzedam to zalozyl temat o dupie maryni. :evil: :evil: :evil: :evil:
nie wnoszacy nic..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Zablokowany

Wróć do „Układ hamulcowy”