[100-2.0 AAE] Problem z uruchamianiem i mnóstwo kontrolek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ralfc4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-05-23, 22:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

[100-2.0 AAE] Problem z uruchamianiem i mnóstwo kontrolek

Post autor: ralfc4 »

Witam jestem szcesliwym posiadaczem audi c4 2.0 w gazie zwyklym zakupiony 3 tygodnie temu od tego czasu mam co tydzien nowy problem. Wszystko zaczeło sie od pekniecia trojnika w ktorym sa 2 czujki temp wody po wymianie miga mi kontrolka wody dodam ze jak juz kupilem wskaznik temp wody wariuje dochodzi max do 2 kreski czyli 50 stopni wiatrak sie załacza sie normalnie. Dodam ze czujniki oby dwa zostaly wymienione w styczniu tego roku. Kolejny problem mam czasami z uruchominiem silnika czasami odpali za 2 ale najczesciej za 4 ktos mi mowil ze moze to byc problem z temostatem sam nie wiem. Do tego doszlo cos nowego dzis i znow problem z uruchamianiem tylko teraz inny gdy przekrecam kluczyk czuje jak by audi krecilo na samym rozruczniku sam rozrucznik slychac musialem go dzis nie stety na pych odaplic za pierwszym razem wystarczylo tylko troche samochod popchnoc do tyl o metr i odpalil. Dodam ze stacyjka nie odbija ale juz zamowilem nowa kostke do stacyjki. Kolejny problem audi ma rozne obroty nie jestem w stanie powiedziec wam jakie bo nie mam obrotomierza ale roznie skacze czy to gaz czy benzyna moze to silniczek krokowy tylko nie moge go znalesc. Mialem kiedys honde civic v gen i tam mialem podobny problem i przeczyszczenie silniczka krokowego pomoglo. Eh przepraszam za bledy mam nadzieje ze doprowadze go do stanu idealnego duzo spraw poprzedni wlasciciel wymienil mam cala ksiazeczke serwisowa.

Pozdrawiam zapaleńców c4 :ok:
ralfc4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-05-23, 22:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: ralfc4 »

Rozrusznik załatwiony wczoraj podczas jazdy tak śmierdzi alp spod maski i targi myślałem ze tłoki się zmielily okazuje się ze to był rozrusznik teraz samochód odpalam na popych w przyszłym tygodniu kupuje uzywke. 1 problem z glowy
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

ralfc4, Na jakie czujniki wymieniałeś oryginały?
Licznik sprawdzałeś czy nie jest głównym problemem z wyświetlaniem temperatury?
Był już temat poruszany natomiast w innym motorze. Migająca kontrolka wody? Winowajcą okazał się czujnik więc poradziłbym sprawdzenie także wiązki.
Na jakiej podstawie stwierdziłeś że wiatrak załącza się normalnie? Być może czujnik wentylatora też jest uszkodzony i wychładza Ci silnik przed osiągnięciem temp optymalnej>90C.
Termostat nie jest odpowiedzialny w żaden sposób za problemy z odpalaniem silnika. Nie słuchaj takich ludzi. Jego zadanie to otwieranie dużego obiegu cieczy, oraz dogrzanie silnika na małym obiegu.
Falujące obroty> nieszczelność w układzie dolotowym, wadliwe działanie silniczka krokowego>tutaj możesz odpiąć go na chwilę gdy uruchomisz silnik. Ma utrzymywać i stabilizować jałowe obroty> po jego odpięciu silnik powinien w zasadzie musi zgasnąć. Jeśli nie zgaśnie problem masz rozwiązany.(wymiana)
Czujnik temp wody, i w zasadzie sonda lambda.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

co do krokowca to nie do konca.jak odepniesz to w jakims tam stopniu jest on przeciez otwartyale glowy nie dam za moj teorie..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ralfc4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-05-23, 22:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: ralfc4 »

przepraszam z góry ale nie do końca ogarniam oznaczenia samochodow mam ta wersje 100 okolo kona.

Hm na jakie czujniki nie jestem ci w stanie powiedziec na jakie dokladnie bo to poprzedni wlasciciel wymienial ale wczoraj z kolega sprawdzalismy ten czujnik 3 pinowy i byl nie szczelny brak takiej gumki jak w 2 pinowym. uszczelnilismy narazie jest ok zobaczymy co bedzie dalej. Ale temp dalej pokazuje przy 50.

W jaki sposob jestem w stanie sprawdzic czy licznik nie jest problemem ogolnie mysle ze moze byc bo co chwile cos nowego pokazuje zwiesza sie powyzej 140. Pewnie to glupie ale stwierdzilem to poprzez jego uruchamianie ale masz racje moze jest problem z czujnikem musial bym znac wartosci czujnika 2 pinowego i 3 pinowego aby pomierzyc opór ich.

uklad dolotoqy nie szczelny zastanawiam sie bo 2 rury ida do filtra powietrza jedna jak by w zderzak a jedna jest w kosmos wypuszczona taka dziwna..
Gdzie znajduje sie dokladnie krokowiec

narazie mam urlop do niedzieli ale zbieram info na dniach zamawiam rozrusznik pozdrawiam :)
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

ralfc4 pisze:Rozrusznik załatwiony wczoraj podczas jazdy tak śmierdzi alp spod maski i targi myślałem ze tłoki się zmielily okazuje się ze to był rozrusznik teraz samochód odpalam na popych w przyszłym tygodniu kupuje uzywke. 1 problem z glowy
Mała uwaga z używką -rozrusznik to nie bezpiecznik. Nie wyjmuje się go od niechcenia.
Kupisz używkę -regeneruj bezwzględnie. Koszta zabawne w korelacji do zysków -spokój nie ma ceny(jestem 2x ojcem, wiem co piszę :lol: ).
Wsadzasz ogarnięty rozrusznik to śpisz spokojnie. Używka to loteria. Warto zwiększyć szanse w grze.
Zwłaszcza auta z ASB muszą mieć rozrusznik na tip top.
Mieć na stole i nie wyniuniać to poważny błąd.
Raz go popełniłem, a nauczka była sroga i...dobrze. Bo starczy na całe życie :ok:
Ostatnio zmieniony 2016-05-25, 22:29 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Butterbean, po części się zgodze tutaj właśnie zalezy od tego w jakim stopniu się otworzy ale....ma zasadę utrzymywać bieg jałowy obrotów to jego brak będzie problemem w tejże sytuacji...zaczną falować obroty bądź silnik zgaśnie.

ralfc4, krokowca szukaj obok przepustnicy czarna kostka szeroka. Po jego odłączeniu silnik powinien chodzić niestabilnie a dokładniej.....jeśli po odpieciu silniczka nie będzie żadnej różnicy tak samo jak jest podpięty to z automatu w moim przypadku to jest kosz.....

ralfc4, czujniki kupuj zawsze sprawdzonych dostawców.....toprana itd omijać dalekim łukiem....bywało tak że febi też nie do końca działały ok....z żywotnością róznie w zależności od motoru....

Możesz mieć problem i w czujniku bądź w liczniku.....jeśli licznik się zawiesza jak mówisz to coś jest nie tak.....wskazówka od temp i tutaj pozostałe bo w swojej C4 miałem 7 zegarów z AC i BC działały bardzo płynnie....jeśli masz czujnik szary od temp na licznik i jest on na segier w króciec to mam oryginalny i działający jak coś:) Jeśli chodzi o licznik to wybacz ale sensowna byłaby podmiana na inny....nie wiem w jakim stanie masz i czujniki wiązkę i sam licznik. Także tutaj termostat zostaw w spokoju. Jeśli duzy obieg otwiera normalnie, wiatrak nie załącza się przed momentem "otwarcia" zostawić w spokoju. Być może tutaj jest dobrze a problem masz już w samej kabinie. Czujniki to elektronika wbudowana w aluminiową obudowę....wybacz ale badanie pomiarów domowym miernikiem itp nie wskaże CI dobrego odczytu....układy elektroniczne nie zawsze dadzą się "podejść" od razu.....nie jednokrotnie czujnik według "badania" był ok a na końcu i tak leciał do kosza.....tak samo w przypadku badania oporności sond itd itd.....długa historia z tym i wiele teorii.

Układ dolotu nie może mieć węży puszczonych w "kosmos" tutaj lekceważenie takich rzeczy powoduje właśnie dziwne zachowanie w jałowych obrotach na postoju, problem z odpalaniem itd. Ta rura spiro bo taka być powinna służyła w silnikach 1,6, 1,8 2,0 do szybszego nagrzewania motoru. jej odłaczenie od osłony kolektora należy automatycznie zaślepić. Ciągnie "lewe" powietrze a co za tym idzie jeśli osłony nie masz, kurz syf i wszystko co popadnie. Tu musisz zrobić porządek od razu. Obstawiam Uszkodzoną płytę licznika bądź wskaźnik temp bo stwierdzasz że się zawiesza i jego wskazania są błędne, w starszych a80 tym problemem był stabilizator napięcia. Tutaj spróbuj wyciągnąć licznik być może gdzieś coś po prostu nie styka.....samochody te mają swoje lata i przechodzą reanimację bo trzymają się sprawnie do dziś gdzie helmuty z nerwicą czekają aż kupimy ich nowsze zabaweczki.....oby nie 2.0 Tdi.....
ralfc4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-05-23, 22:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: ralfc4 »

dzieki jak wróce z urlopu zagladam do niego mozliwe ze sa zimne luty, gdzies czytalem jeszcze o kalibracji wskaznika temp czy moje c4 ma to mam licznik z zegarem i predkosciomierzem. a ta rure zaslepie tak jak mowisz. jak to nie pomoze sprobuje z czujnikem
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

ralfc4, nie ma czegoś takiego jak kalibracja wskaźników.....wskaźnik działa na zasadzie napięcia...opornik jest w czujniku. Wskaźniki są wyskalowane posiadające cewkę i tutaj nie ma czegoś takiego jak kalibracja....to nie cyfrowy wyświetlacz z udziałem mikroprocesora który możesz kodować. W C5 u siebie mogę przeprowadzać testowanie wszystkich wskaźników ale nie ma mowy o błednych wskazywaniu.....chyba że obrotomierz który można przekodować na ilość cylindrów. Także musisz uważać na tego typu "rozwiązania"

Dolot musi być szczelny. Powietrze pobierane do filtra następuje z zewnątrz i musi być to mocowanie bodajże pod grillem tak jak w fabryce. Jeśli rura sobie lata to i dynamika silnika jest wiesz na jakim poziomie? Jeśli do tego rura od dogrzewania z kolektora lata silnik zaciąga ciepłe powietrze co jest powaznym błędem! Mam nadzieję że nie posiadasz lpg? Nie jednemu już filtr rozwaliło przez nie domaganie sprzętowe które jest przerabiane przez stodołowych fachmanów.....
Ostatnio zmieniony 2016-05-26, 13:20 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
ralfc4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-05-23, 22:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: ralfc4 »

nie stety ale mam LPG :/
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

ralfc4, tym bardziej układ musi być szczelny i odizolowany od dopływu ciepłego powietrza z okolic silnika. Daj znać jak zrobisz z tym porządek. Najlepszego!
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

ralfc4 pisze:nie stety ale mam LPG :/
Nad czym te żale? Wymontuj jak żałujesz.
Jak auto jest ogarnięte to mu żadne LPG nie zaszkodzi. Setki tysięcy nabiłem na gazie.
Musisz doprowadzić samochód do ładu i będzie zapierdzielał na każdym paliwie. Auta z tego rocznika mają prawo niedomagać. Gaz wymaga zwyczajnie więcej dbałości.
ralfc4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-05-23, 22:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: ralfc4 »

Panowie pomocy wymieniłem kostkę od stacyjki i zamontowałem rozrusznik po regeneracyjny nie działa :( nie kręci stary zdejmowałem na klemach iskrzylo i tyle zdjalem klemy i wymieniałem czy audi ma bezpieczniki na rozrusznik ?

[ Dodano: |3 Cze 2016|, o 17:23 ]
Hm puściłem nowy kabel ten zalaczajacy rozrusznik od stacyjki rozrusznik kręci auto nie uruchamia się. Gdy połączenie stare kable i dodam do tego nowy rozrusznik kręci auto uruchamia się ale musze odłożyć nowy przewód bo go nie rozlacza hm macie pomysły jakieś dodam że stacyjka wymienilem
ralfc4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-05-23, 22:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: ralfc4 »

Audi musi mieć przekaźnik jeden zalacza się po przekreceniu kluczyka i wtedy załącza się kolejny gdy rozrusznik powinien zaczyc nie stety nic z tego nawet po dodaniu nowego kabla według mnie przekaźnik uszkodzony ale mogę się mylić narazie mam rozrusznik na guzik wieś z lekka co myślicie. Macie może schemat do 2.0 100 km 92 rok sedan
ralfc4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2016-05-23, 22:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: ralfc4 »

Ponawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”