[A6 C4] Nie załącza się sprężarka.
- Frodos
- Czeladnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mysłowice
[A6 C4] Nie załącza się sprężarka.
Witam. Tak jak w temacie, nie załącza się sprężarka klimy (a przynajmniej nie słychać jej). Sprawdziłem błędy na klimatroniku (przeleciałem wszystkie 60 kodów) i wyszło na to tak jak by wszystkie czujniki temperatury były zepsute. Czy to możliwe? Temperatura na desce rozdzielczej wyświetla się prawidłowo, a przynajmniej tak mi się wydaje. Może być jakaś inna przyczyna tego? A może sama sprężarka, przekaźnik, panel? Ma ktoś podobne doświadczenia związane z klimą?
Błędy jakie mi wyskoczyły:
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, ciagla
przerwa, *05.1 (zobacz ponizej)
05.2 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, ciagle zwarcie,
zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
ponizej)
05.3 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciagla
przerwa, *08.1 (zobacz ponizej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciagle zwarcie,
zobacz 08.1
Być może były jeszcze jakieś, lecz nie pamiętam ich wszystkich.
Błędy jakie mi wyskoczyły:
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, ciagla
przerwa, *05.1 (zobacz ponizej)
05.2 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, ciagle zwarcie,
zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
ponizej)
05.3 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnetrznej (otoczenia), przod, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciagla
przerwa, *08.1 (zobacz ponizej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciagle zwarcie,
zobacz 08.1
Być może były jeszcze jakieś, lecz nie pamiętam ich wszystkich.
- lento
- Mechanik
- Posty: 161
- Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Potoki/zadupie/
Frodos, czynnik sprawdzałes czy jest? Na 97% stawiam na dziurawa chłodnice
Ostatnio zmieniony 2016-05-24, 16:44 przez lento, łącznie zmieniany 1 raz.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Czy mogą jednocześnie paść czujniki...Taaaak. Ale jest to mało prawdopodobne.
Ciśnienie...no cóż. Ocena poprzez "psyknięcie" jest tożsama z oceną napompowania koła przez to samo -syczy, niby ciśnienie jest. Kapeć też.
Ciśnienie ma mieć wartość nie mniejszą niż jakiś tam X, poniżej X też syczy ale to nie jest X. Więc sprężarka stoi.
Nie może być większe niż jakiś tam ustalony Y. Powyżej Y sprężarka stoi.
Jednak pomiędzy X i Y jest cała masa gdybania.
Ogólnie ocena klimatyzacji poprzez pomiar ciśnienia to nieco jak stawianie pasjansa.
Ciśnienie zależy od tak wielu czynników, jest tak zmienne w korelacji z nimi, że więcej w tym właśnie gdybania i otoczki mistycznej niż użytecznego pomiaru.
Niestety klima jak szwankuje -koszta będą.
To coś jak z hamulcami
Pierwsze nabijamy układ licząc, że będzie ok. Jeżeli mamy pewność co do ilości czynnika i nie działa szukamy dalej. Ogólnie pojęta elektryka.
Upewnić się trzeba, że wtyki siedzą w panelu dobrze(łatwo). Nie pamiętam, czy czujniki są wpięte w jednej wtyce do panela. I dziś nie wymyślę(Śariś je najlepsi hihhi). Wszystkie wtyczki przejrzeć jakie się uda odnaleźć
Jak nie zapomnę to może jutro coś napiszę.
Ciśnienie...no cóż. Ocena poprzez "psyknięcie" jest tożsama z oceną napompowania koła przez to samo -syczy, niby ciśnienie jest. Kapeć też.
Ciśnienie ma mieć wartość nie mniejszą niż jakiś tam X, poniżej X też syczy ale to nie jest X. Więc sprężarka stoi.
Nie może być większe niż jakiś tam ustalony Y. Powyżej Y sprężarka stoi.
Jednak pomiędzy X i Y jest cała masa gdybania.
Ogólnie ocena klimatyzacji poprzez pomiar ciśnienia to nieco jak stawianie pasjansa.
Ciśnienie zależy od tak wielu czynników, jest tak zmienne w korelacji z nimi, że więcej w tym właśnie gdybania i otoczki mistycznej niż użytecznego pomiaru.
Niestety klima jak szwankuje -koszta będą.
To coś jak z hamulcami
Pierwsze nabijamy układ licząc, że będzie ok. Jeżeli mamy pewność co do ilości czynnika i nie działa szukamy dalej. Ogólnie pojęta elektryka.
Upewnić się trzeba, że wtyki siedzą w panelu dobrze(łatwo). Nie pamiętam, czy czujniki są wpięte w jednej wtyce do panela. I dziś nie wymyślę(Śariś je najlepsi hihhi). Wszystkie wtyczki przejrzeć jakie się uda odnaleźć
Jak nie zapomnę to może jutro coś napiszę.
- Frodos
- Czeladnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mysłowice
A czy można podłączyć sprężarkę klimy na krótko i zobaczyć czy chłodzi?
[ Dodano: |24 Maj 2016|, o 23:06 ]
miron72, Wymieniać od razu przy nabiciu osuszacz i filtr przeciwpyłkowy czy nie warto?
Dodam jeszcze że w długi weekend będę czyścił silniczki klapek nawiewów. Nie dmucha z nawiewów tak mocno jak powinno i nie działa nadmuch na nogi oraz odszraniacz.
[ Dodano: |24 Maj 2016|, o 23:09 ]
I jeszcze jedno. Gdzie znajdę przekaźniki do klimy? Są w tym pudełku na podszybiu czy jeszcze znajdę gdzieś jakiś? Które to są i jak je sprawdzić?
[ Dodano: |24 Maj 2016|, o 23:06 ]
miron72, Wymieniać od razu przy nabiciu osuszacz i filtr przeciwpyłkowy czy nie warto?
Dodam jeszcze że w długi weekend będę czyścił silniczki klapek nawiewów. Nie dmucha z nawiewów tak mocno jak powinno i nie działa nadmuch na nogi oraz odszraniacz.
[ Dodano: |24 Maj 2016|, o 23:09 ]
I jeszcze jedno. Gdzie znajdę przekaźniki do klimy? Są w tym pudełku na podszybiu czy jeszcze znajdę gdzieś jakiś? Które to są i jak je sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 2016-05-24, 23:10 przez Frodos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Jak nie działają funkcje panela klimy to pewnie czas go przelutować. Było na forum sporo.
Słabe dmuchanie przy pełnych obrotach dmuchawy może oznaczać zawalony filtr przeciwpyłkowy.
Zawsze warto do niego zajrzeć, zapycha się czasem momentalnie. Kwestia warunków w jakich się auto poruszało.
Osuszacz klimy -lekceważony ale bardzo istotny. Jak widzę, że ludzie używki kupują jeszcze niezaślepione co leżą na szrocie to tracę nadzieję dla ludzkości
Jeżeli zyskasz pewność, że klima jest szczelna(wiem wiem, bolesny temat) i sprawna elektrycznie to przy biciu nowego czynnika z olejem naprawdę warto osuszacz dołożyć nowy.
Słabe dmuchanie przy pełnych obrotach dmuchawy może oznaczać zawalony filtr przeciwpyłkowy.
Zawsze warto do niego zajrzeć, zapycha się czasem momentalnie. Kwestia warunków w jakich się auto poruszało.
Osuszacz klimy -lekceważony ale bardzo istotny. Jak widzę, że ludzie używki kupują jeszcze niezaślepione co leżą na szrocie to tracę nadzieję dla ludzkości
Jeżeli zyskasz pewność, że klima jest szczelna(wiem wiem, bolesny temat) i sprawna elektrycznie to przy biciu nowego czynnika z olejem naprawdę warto osuszacz dołożyć nowy.
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Zimne luty najczęściej dotyczą łączy taśmy między elektroniką w boxie, a tą w samym panelu sterującym.
Tam trzeba wszystko ostrożnie ale porządnie przelutować.
Jeżeli masz problem z wyświetlaniem znaków możesz niejako okazyjnie oczyścić gumowe łączniki przewodzące przy wyświetlaczu.
Robią często wrażenie przyklejonych, lecz w istocie nie są, a jedynie przylepione na brudzie i wilgoci(oczywiście w znikomych ilościach).
Oczyszcza się powierzchnie stykowe, pamiętając o identycznym montażu!
Filtr przeciwpyłkowy możesz wyczyścić kompresorem doraźnie, bo nawet tygodniowy może być już ukurzony -kwestia warunków jak wspominałem.
Ciężko wymagać, by za każdym razem go wymieniać -oczywiście są tacy co się uprą albo zmyślą ale rozsądek podpowiada, że można sobie życie takiego elementu przedłużyć.
Jeżeli masz na wierzchu filtr to zajrzyj do skraplacza(no "chłodniczki" za filtrem). Lusterko, kamerka inspekcyjna....
Jak masz/możesz kupić(np. stacje paliw, bo dzisiaj święto) piankę do czyszczenia klimy użyj bez skrępowania. Bo jest super dostęp. Albo popsikaj alkoholem...ale jest święto to sobie coś zostaw
No i mam na myśli raczej spirytus, ostatecznie czystą. Nie piwo czy jabola
Czystość w obrębie klimy to:
-lepsze działanie
-mniej korozji
-mniej podrażnień zdrowotnych(w nawiewach przy zaniedbaniu jest cala plejada grzybów)
-mniej zapachów
Co jeszcze możesz z prostych spraw to chłodnice obie główne po zimie przeczyścić wydmuchując pod włos kurz, liście, wymyć. Sprawna wymiana ciepła z przodu = sprawniejsza klima.
Tam trzeba wszystko ostrożnie ale porządnie przelutować.
Jeżeli masz problem z wyświetlaniem znaków możesz niejako okazyjnie oczyścić gumowe łączniki przewodzące przy wyświetlaczu.
Robią często wrażenie przyklejonych, lecz w istocie nie są, a jedynie przylepione na brudzie i wilgoci(oczywiście w znikomych ilościach).
Oczyszcza się powierzchnie stykowe, pamiętając o identycznym montażu!
Filtr przeciwpyłkowy możesz wyczyścić kompresorem doraźnie, bo nawet tygodniowy może być już ukurzony -kwestia warunków jak wspominałem.
Ciężko wymagać, by za każdym razem go wymieniać -oczywiście są tacy co się uprą albo zmyślą ale rozsądek podpowiada, że można sobie życie takiego elementu przedłużyć.
Jeżeli masz na wierzchu filtr to zajrzyj do skraplacza(no "chłodniczki" za filtrem). Lusterko, kamerka inspekcyjna....
Jak masz/możesz kupić(np. stacje paliw, bo dzisiaj święto) piankę do czyszczenia klimy użyj bez skrępowania. Bo jest super dostęp. Albo popsikaj alkoholem...ale jest święto to sobie coś zostaw
No i mam na myśli raczej spirytus, ostatecznie czystą. Nie piwo czy jabola
Czystość w obrębie klimy to:
-lepsze działanie
-mniej korozji
-mniej podrażnień zdrowotnych(w nawiewach przy zaniedbaniu jest cala plejada grzybów)
-mniej zapachów
Co jeszcze możesz z prostych spraw to chłodnice obie główne po zimie przeczyścić wydmuchując pod włos kurz, liście, wymyć. Sprawna wymiana ciepła z przodu = sprawniejsza klima.
Ostatnio zmieniony 2016-05-26, 09:41 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
- Frodos
- Czeladnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mysłowice
Zajmę się tym jednak juto, bo sąsiedzi dziwnie na mnie patrzeli jak tylko Vag'a podłączyłem pod blokiem...
Dziś po podpięciu samochodu do Vag'a (okazało się że sąsiad drzwi obok ma) w opcji "silnik" wyskoczył błąd:
16502 -Czyjnik temperatury silnika wysokie napięcie
brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem- BŁĄD SPORADYCZNY
Sprawdzałem czy nie ma błędów też na samj klimatyzacji, ale nic nie wyskoczyło. Jedynie jak robiłem test poszczególnych elementów klimatyzacji to podczas testu sprężarki falowały obroty, jednak sama w sobie się nie kręci (Jak dobrze myślę to przy włączonej sprężarce ma się kręcić w środku tego koła po którym chodzi pasek tak?)
Dziś po podpięciu samochodu do Vag'a (okazało się że sąsiad drzwi obok ma) w opcji "silnik" wyskoczył błąd:
16502 -Czyjnik temperatury silnika wysokie napięcie
brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem- BŁĄD SPORADYCZNY
Sprawdzałem czy nie ma błędów też na samj klimatyzacji, ale nic nie wyskoczyło. Jedynie jak robiłem test poszczególnych elementów klimatyzacji to podczas testu sprężarki falowały obroty, jednak sama w sobie się nie kręci (Jak dobrze myślę to przy włączonej sprężarce ma się kręcić w środku tego koła po którym chodzi pasek tak?)
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Trzeba było wrzasnąć "Allahu Akbar!" to byś został samFrodos pisze:Zajmę się tym jednak juto, bo sąsiedzi dziwnie na mnie patrzeli jak tylko Vag'a podłączyłem pod blokiem...
Koło pasowe obraca się bowiem zawsze, a załączenie sprężarki poprzez podanie napięcia na elektromagnes sprzęgający załącza bebechy znajdujące się wewnątrz tegoż koła.(Jak dobrze myślę to przy włączonej sprężarce ma się kręcić w środku tego koła po którym chodzi pasek tak?)
To taki prosty test, czy sprężarka nie jest zatarta na amen(nie "stoi") -wsadzenie ręki i łapucapnie próba obrócenia tegoż "skrawającego" środka
Ostatnio zmieniony 2016-05-26, 22:08 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.