[A6-2.5TDI AEL] A6 AEL - Wymiana napinacza, rolki oraz tłumi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
DawidK
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2015-12-03, 06:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: DawidK »

Mam prośbę:
macie może do silnika AEL nr-y OEM - koła pasowego, wielorowkowego
- tłumika drgań, tego z rolką
- tego amortyzatora ze sprężyną ?
VW PASSAT B4 Variant HIGHLAND TDi+ 1Z
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ostatnio zmieniony 2015-12-11, 08:43 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
DawidK
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2015-12-03, 06:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: DawidK »

Czy napinacz paska wielorowkowego (nie ten amortyzatorek) jest identyczny w silnikach AAT i AEL ???
VW PASSAT B4 Variant HIGHLAND TDi+ 1Z
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
Snoop_Dogg
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2015-12-15, 17:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Raczki

Post autor: Snoop_Dogg »

Katalog IC pokazuje ze są takie same ... sprawdz jeszcze dla pewności w etce

http://ifinterface.com/page/page3.php
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

DawidK, Z tego co wiem to są inne rozwiązania. jak Snoop_Dogg, oraz Dodek, napisali, da się to wszystko znaleźć i porównać w Etka online. Klikasz, zmieniasz język na angielski i wybierasz carprog2
DawidK
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2015-12-03, 06:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: DawidK »

Owszem, ale u mnie ta etka chodzi jak dz.wka w deszcz, tudzież commodore 64.
U Was też tak chodzi ?
Ostatnio zmieniony 2015-12-15, 20:59 przez DawidK, łącznie zmieniany 1 raz.
VW PASSAT B4 Variant HIGHLAND TDi+ 1Z
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

DawidK, tak, to norma. Strona jest dość silnie oblegana, ale da się połączyć i sprawdzić
Awatar użytkownika
verus
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: verus »

Wie ktoś może jakie wymiary ma ta rolka napinacza w AEL-u ?
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Obrazek
mioso150
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2015-06-30, 16:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: mioso150 »

mam ten sam problem mam nadzieję że rolka pomoże
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Doczytałem że sama rolka pasuję z C5
Awatar użytkownika
verus
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: verus »

U mnie także piszczało przy gaszeniu i odpalaniu silnika. W końcu wymieniłem amortyzatorek na Stabilusa, pasek Gates i napinacz Maxgear. Niestety nie rozwiązało to problemu, zatem gdzie dalej szukać przyczyny ?
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

verus, Ja u siebie obecnie stawiam na koło pasowe, widzę jak osłonki śrub pospadały. Możliwe że coś nie tak z wałem, bo każde koło wytrzymuje 20 - 30 tys km.
Awatar użytkownika
verus
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: verus »

Koło pasowe zmieniłem wraz z rozrządem około 60 tys km temu (Corteco)... Widzę, że pojawiła się nowość w tej materii mianowicie koła pasowe Continental, zakładał już ktoś ? Czy to wszystkie jeden szajs jest z jednej fabryki ? Ina, Corteco, SNR, Gates...
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

rozrząd tydzien temu wymieniony.
kolo pasowe corteco po 60 tkm jak nowe.
nowa sruba na wal i dokrecone jak trzeba i hula.
co do piszczenia tez mialem tak po wymianie wszystkiego po kupnie auta.
nowy pasek wielorowkowy contitech i piszczał.
wymiana na bosch-jeszcze gorzej!!!
powrot na contitech,ale z wyczyszczeniem i nasmarowaniem "wahadełka" co w napinaczu na nim siedzi rolka.
od tej pory cisza!!!
po wymianie teraz rozrzadu zalozylem stary pasek wielorowkowy.zero zuzycia.

co do wymiany rozrządu
pompa wody hepu juz puszczala plyn na oscie kola zebatego.
teraz siedzi swag.
Ostatnio zmieniony 2016-05-25, 07:10 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
POWER MADE IN SPANKY
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”