[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

arwam, Właśnie myślałem ostatnio nad wałkiem z 2,4D. Miałeś okazję lub czy jesteś pewien że są tam dłuższe czasy otwarć zaworów??
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

arwam pisze: auta z 1994 roku już miały nastawniki HDK zamiast MES, oczywiśćie nie wszystkie.
jak to sprawdzić który się posiada nastawnik?
Obrazek
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

W nastawniku potencjometrycznym masz powrót od góry tak jak na zdjęciu

Obrazek


A w nastawniku indukcyjnym z boku

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-09-02, 20:42 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

afro89, nie tylko?
jak nie zapomnę zrobię foto nastawnika w C4,


afro89 pisze:arwam, Właśnie myślałem ostatnio nad wałkiem z 2,4D. Miałeś okazję lub czy jesteś pewien że są tam dłuższe czasy otwarć zaworów??

niestety nie mam nigdzie faz rozrządu, na necie nie znalazłem a na tematy w kilku forach nikt nie odpowiada, jedynie wnioskuję.
sama zmiana wałka nie da nam "góry" jeśli dobrze myślę to czasy otwarcia zaworów powinny wyglądać bardzo podobnie do silników 1.6D/TD lub 1.9D/TD
w 1.9TDI zmiana wałka na AAZ'owski po korekcie softu powodowało spory wzrost momentu obrotowego, bo jednak naszych silników ze względu na pompy nie ma co kręcić powyżej 5krpm, więc skoro nie ma bardzo możliwości wysokiego kręcenia, wykorzystajmy większy moment, zaletą jest to że suw pracy trwa dłużej w funkcji obrotu wału korbowego więc silnik powinien się stać bardziej ekonomiczny, i elastyczny.
niestety nie mam skąd znaleźć rozpisanych faz rozrządu.
suw wydechu jest krótszy jak i sów ssania, ale to podkreślam że tak jest w silnikach 1.6/1.9D/TD, sądząc po konstrukcji silników zostały tylko "dorzucone dodatkowe cylindry" a procesy spalania "zostały odziedziczone" po mniejszych rodzicach :)
niestety do puki cznie znajdę faz rozrządu to teza jest niepotwierdzona.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Podłączę się pod temat. Przymierzam się do regeneracji wtrysków ponieważ moje wtryski już sikają a nie rozpylają ;-) Mam możliwość kupić zestaw naprawczy Boscha (końcówka, przekładka i trzpień) DSLA150P764 czyli te z transportera 150hp w dobrej cenie. I teraz odnosząc się do tego co przeczytałem kilka postów wyżej, czy jeśli zamontuję takowy zestaw z T4 to będzie możliwość ustawienia ciśnień takich jak we wtryskach z AEL-a czyli 190/300bar? Czy lepiej ustawić te 220/300? Jaka to w ogóle różnica? Bym prosił o rozjaśnienie ;-)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

arwam, Co do nastawnika, jest to najprostszy sposób aby je rozróżnić, w inne szczegóły się nie zagłębiam.

Trzymałem ostatnio w ręce wałek z 2,4 D i pomierzyłem wysokości krzywek, które są o ok 1mm niższe od tych naszych.

mati_A6, Jest to taka różnica, że przy ciśnieniu 190 będzie się trochę wcześniej zaczynał wtrysk paliwa(tzw wtrysk pilotujący), teoretycznie powinna być miększa praca silnika i powinien lepiej odpalać w porównaniu do tego 220.
Ostatnio zmieniony 2013-09-23, 21:33 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

afro89, konkretna i wyczerpująca odpowiedz, dzięki :zdrowko:
jasko79
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-22, 22:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: jasko79 »

witam Panowie, muszę wymienić turbinę w swoim AELu i myślałem o k16, ale wszyscy piszą że szału nie ma. może ktoś mi powiedzieć jak by wyglądał wykres przebiegu momentu obrotowego na k16+216+chip. dokładniej ile będę mógł mieć(teoretycznie) Nm przy 2000obr
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”