[A6-2.5TDI AEL] Zasyfiony Intercooler

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Popieram, nie ma to sensu ta operacja. Nie dawno ściągałem cały przód, to przy okazji wymyłem IC w środku i z zewnątrz. Ostatnio ściągam węże i świece do IC lampką i jest to samo.. Więc, nie ma co se gitary zawracać. Jedynie z zewnątrz umyć, osłony pozakładać i tyle.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

koledzy mam pytanie odnośnie zaworu n75. Wymontowalem go i te 2 górne kanały są drożne a jeden dolny wychodzi na to, że zatkany. Przsłałem wd40 ale dalej to samo. Można jakoś rozebrać ten zawór w celu przeczyszczenia?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Jak dobrze pamiętam to tak ma być, jak zawór dostaje napięcie od ECU to wtedy otwiera ten dolny, bo z tego dolnego wężyk idzie do WG o ile mnie pamięć nie myli.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

GTR34, już sobie z tym poradziłem. Wystarczyło delikatnie włożyć drut w ten dolny kanał i przesunąć coś w rodzaju przepustnicy i dmuchając w górny kanał okazało się, że jest przepływ powietrza.

Koledzy potrzebuję jeszcze jakiegoś schematu jak powinny być prawidłowo podłączone te rurki idące do przepływomierza, pompy hamulcowej, egr itd. Pomożecie bo nie mogę znaleźć.


Powiedzcie jeszcze, odłączyłem te rurki od n75 oraz podzespołów: turba, coolera, dolotu, dmuchając w tą od dolotu turbiny nie czuć oporu ale już dmuchając w te rurki od gruszki turba i coolera czuć wyraźny opór. Próbowałem przeczyczyścić to wd40 ale dalej czuć ten opór. Powiedzcie ten opór jest spowodowany małą średnicą tych rurek czy coś jest zapchane?
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

troszke odgrzeje kotleta - umycie IC z zewnatrz karcherem np przez dziure w zderzaku nie spowoduje zadnych uszkodzen, woda do dolotu nie ma prawa sie dostac?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

pablo90, inaczej, nie powinna świadczyło by to o dziurawym IC .
Raczej wybrałbym delikatniejsze metody :P
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Lechu, to podrzuć jakiś pomysł :) nie chce wyciągać IC z auta bo nie mam zupełnie dostępu do auta od dołu..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

pablo90 pisze:nie chce wyciągać IC z auta bo nie mam zupełnie dostępu do auta od dołu..
Ja sobie bez tego radzę :D Nawet ostatnio montowałem osłonę pod motor bez dźwigania auta - na kołach (zazwyczaj dźwigam lewarkiem i podstawiam na kobyłki). :ok:
Awatar użytkownika
Jasiek777
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2016-03-04, 22:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lubań

Post autor: Jasiek777 »

Ja również wziąłem się dzisiaj za czyszczenie intercoolera, wstępnie planowałem wykonać cały zabieg demontażu IC korzystając z kanału, ale okazało się że braciszek zajął kanał i postawił tam swojego zlomka z rozbebeszoną skrzynią biegów. Więc spróbowałem wyciągnąć IC górą. Udało się bez większych problemów. Uratowało mnie to, że miałem zdjętą osłonę pod silnikiem. Najpierw trzeba wyciągnąć puszkę filtra powietrza. Następnie wyciągnąć wąż puszka filtra powietrza - wlot turbosprężarki oraz wąż kolektor ssący - intercooler. Odłączyć podcisnienia przy IC, oraz zdjąć wąż z turbosprężarki który idzie do intercoolera. W moim przypadku był on zarzygany pół centymetrowa warstwa oleju. Następnie odkrecilem śrubę imbusowa trzymający intercooler i powolutku małymi krokami odciągałem go do tyłu i na dół. Po ok 10min szarpaniny wytargalem go razem z plastikową osłona przykreconą do niego. Demontaż jak i montaż coolera ułatwi nam odkręcenie klaksonów ( najlepiej odkręcić całe mocowanie, jedna śruba klucz 13) Bez żadnych uszkodzeń wyjąłem IC PRZEZ GÓRĘ, NIE DEMONTUJĄC ZDERZAKA ANI NIE KORZYSTAJĄC Z KANAŁU. Cała operacja zajęła mi ok 3h, łącznie z myciem. płynem do mycia silników spryskałem dosłownie wszystko, IC na zewnątrz i wewnątrz, węże gumowe, spłukałem wodą, pozniej zmywaczem do hamulców spryskałem IC wewnątrz oraz węże i wydmuchałem dokładnie sprężonym powietrzem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-04-30, 23:51 przez Jasiek777, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Jasiek777, Jakaś różnica w dynamice?
Awatar użytkownika
Jasiek777
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2016-03-04, 22:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lubań

Post autor: Jasiek777 »

Ciężko jest mi określić czy dynamika się poprawiła, na pewno silnik równiej pracuje i dużo ciszej, a przede wszystkim nie dymi tak jak przed czyszczeniem. Węże wewnątrz były oklejone błotem olejowym, a z intercoolera wylałem z pół szklanki oleju. Trochę pracy przy tym jest, ale na prawdę warto przeprowadzić taki zabieg :)
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Coś mi sie wydaje że i mnie czeka ten zabieg :mrgreen: Opiszę jak mi poszło, bo też gnoja będę rwał do góry
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Look_s6
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2015-04-12, 23:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlaskie

Post autor: Look_s6 »

ja kiedyś w AELu wywaliłem IC . Na myjke z goracą wodą i mycie dotąd aż wypływała czysta woda. Icek jak nowy . Poprawa ? napewno miał lżej ;-)

Polecam.


:-)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ja to się tam nie znam ale uważam że taki zabieg nie powoduje cichszej pracy silnika, jedynie co to może minimalnie zmniejszyć dym a IC i tak będzie tak samo zalany olejem po 10tyś km.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

afro89, zgadzam się, sens ma czyszczenie na zewnątrz a nie w środku.
Ostatnio zmieniony 2016-05-06, 07:52 przez dechpo, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”