[A6-2.5TDI AEL] Demontaż pompy wtryskowej AEL
-
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kazimierza Wielka
[A6-2.5TDI AEL] Demontaż pompy wtryskowej AEL
Witam. Panowie taka sprawa chce wyciągnąć pompę wtryskowa bo mi leje spod tego kola co pasek je napędza, mam ojca który bez problemu ogarnie wymianę simeringu tylko pytanie brzmi czy jak zaznaczymy sobie miejsca na kolach wyciągniemy pompę wymienimy simering i złożymy wszystko do kupy po znakach to czy będzie trzeba ustawić kat wtrysku? Tak ze np po złożeniu auto może nie odpalić?
Ostatnio zmieniony 2016-04-25, 07:53 przez tymek90, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
tymek90, ostatnio też borykałem się z takim samym problemem cieknącego siemeringu. I powiem Ci że do tej operacji nie trzeba wyciągać całej pompy, szkoda roboty. Mój mechanik po prostu ściągnął koło zębate "wydłubał siemering" i wbił przez tulejkę nowy. Jak najbardziej zaznaczenie na obu kołach pomoże, aczkolwiek pasek się z czasem wyciąga i u siebie przy robocie dla pewności i tak sprawdzałem kąt
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
tymek90, nie zgub klina jak będziesz wyciągał. Zaznacz znaki i później ustaw kąt czytając wartość vagiem. Kąt można ustawiać luzujac śrubę na kole od silnika i kręcić śruba na pompie, metoda wymaga dużej precyzji. Inny sposób to odkręcić pompę i przesuwać na "kołysce". Wszystko na temperaturze płynu 90 i ustawionej dobrze dawce.
-
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kazimierza Wielka
Zrobiłem tak jak kolega pisał bez wyciągania pompy, jutro zamawiam simering, chciałbym się upewnić czy dobrze numery spisałem, moje to: 20x31x73
co do vag nie mam kabla tzn mam ale obd 2 i muszę przerobić, ale dzięki za instrukcję jak mi się nie uda bez vag to zastosuję się do Twoich rad.
//PW
mas0n
co do vag nie mam kabla tzn mam ale obd 2 i muszę przerobić, ale dzięki za instrukcję jak mi się nie uda bez vag to zastosuję się do Twoich rad.
//PW
mas0n
Ostatnio zmieniony 2016-04-24, 20:35 przez tymek90, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kazimierza Wielka
Panowie w moim przypadku najlepiej i najtaniej będzie przerobić złącze z obd1 na obd2 jutro jadę na szrot wyciągnę jakieś gniazdo obd2 tutaj na forum jest temat jak reznąć i po sprawie. Zrobię tak jak mówicie pierw po znakach a później ewentualnie jakaś korekta vag. Jutro wrzucę zdjęcia z naprawy
ps* powiem tak w dzisiejszych czasach bardzo łatwo naciąć się na koszty mechanik w krk po diagnozie zaśpiewał mi 600 zł za naprawę, ja to zrobię za max 30 zł, moje objawy były takie że auto nie chciało zapalać na zimnym i na ciepłym też jak trochę postała, i czasami też jak np odpaliłem samochód pochodziła chwilę obroty falowały i gasła.
ps* powiem tak w dzisiejszych czasach bardzo łatwo naciąć się na koszty mechanik w krk po diagnozie zaśpiewał mi 600 zł za naprawę, ja to zrobię za max 30 zł, moje objawy były takie że auto nie chciało zapalać na zimnym i na ciepłym też jak trochę postała, i czasami też jak np odpaliłem samochód pochodziła chwilę obroty falowały i gasła.
-
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kazimierza Wielka
Według mnie jeżeli paliwo leciało z tego simeringa to pompa traciła ciśnienie aby przebić wtryski dlatego trzeba było ją kręcić nieważne czy na zimnym czy na ciepłym, druga sprawa to patrząc po znakach na pompie, rozrządzie i na bloku silnika przy dwumasie wyszło nam że pompa jest przyśpieszona o jeden przeskok na pasku. Zobaczymy jaki będzie rezultat po wymianie simeringu, oczywiście wszystko poskładam po fabrycznych znakach, jeżeli dalej będą te objawy to wyczyszczę nastawnik tak jak piszesz, co do tej regeneracji to uważam że przy odrobinie oleju w głowie i szczęścia jestem w stanie zregenerować sam pompę. Zobaczymy od czegoś trzeba zacząć, w moim przypadku będzie to wymiana simeringu. Po pracy wezmę się za to i napiszę.
*ps byłem na diagnozie w Auto Magic Sport
*ps byłem na diagnozie w Auto Magic Sport
Ostatnio zmieniony 2016-04-25, 08:53 przez tymek90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
tymek90, też chciałem się za to brać, ale zrezygnowałem. Tu masz dokładny opis co i jak http://www.audi80.pl/rozbieranie-pompy- ... t65472.htm
-
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kazimierza Wielka
1:0 dla pompy dzisiaj tego nie zdążyłem poskładać ale sprawa wygląda następująco:
-jednak aby zrobić to wszystko dobrze i sprawnie zdecydowałem się wyciągnąć tą pompę
- simering to 20x31x7,3 ale 20x31x7 też będzie
- mój uszkodzony simering widać pęknięcie guma zrobiła się jak plastik
- tutaj mamy gołe gniazdo simeringa trzeba je odpowiednio wyczyścić przed montażem nowego
- nowy simering można wbijać w ten sposób ale bardzo delikatnie i z wyczuciem
- dalej prze tulejkę tylko należy wybrać taką tulejkę aby jej średnica była mniejsza niż simering aby nie porysowała nam gniazda simeringu
-następnie wkładamy pompę aby była zgodnie ze znakiem
Reszta jutro. Dobranoc
-jednak aby zrobić to wszystko dobrze i sprawnie zdecydowałem się wyciągnąć tą pompę
- simering to 20x31x7,3 ale 20x31x7 też będzie
- mój uszkodzony simering widać pęknięcie guma zrobiła się jak plastik
- tutaj mamy gołe gniazdo simeringa trzeba je odpowiednio wyczyścić przed montażem nowego
- nowy simering można wbijać w ten sposób ale bardzo delikatnie i z wyczuciem
- dalej prze tulejkę tylko należy wybrać taką tulejkę aby jej średnica była mniejsza niż simering aby nie porysowała nam gniazda simeringu
-następnie wkładamy pompę aby była zgodnie ze znakiem
Reszta jutro. Dobranoc
-
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kazimierza Wielka
ciąg dalszy
Aby poprawnie zakręcić koło napędzające pompę musiałem sobie dorobić klucz a właściwie to dwa klucze, bo aby naciągnąć pasek mimośródem również jest potrzeby specyficzny klucz:
koło napędzające pompę
klucz jaki był potrzebny aby dokręcić pompę
mimośród
klucz jaki był potrzebny aby naciągnąć pasek
Auto po złożeniu wszystkiego po znakach nie wymagało korekty kąta wtrysku, samochód odpalił objawy ustąpiły.
Koszt naprawy 30 zł (10zł simering, 20 zł złącze obd 2 z passata na szrocie) zaoszczędziłem 570 zł
Aby poprawnie zakręcić koło napędzające pompę musiałem sobie dorobić klucz a właściwie to dwa klucze, bo aby naciągnąć pasek mimośródem również jest potrzeby specyficzny klucz:
koło napędzające pompę
klucz jaki był potrzebny aby dokręcić pompę
mimośród
klucz jaki był potrzebny aby naciągnąć pasek
Auto po złożeniu wszystkiego po znakach nie wymagało korekty kąta wtrysku, samochód odpalił objawy ustąpiły.
Koszt naprawy 30 zł (10zł simering, 20 zł złącze obd 2 z passata na szrocie) zaoszczędziłem 570 zł