[ALL ] Wymiana zegarów - świecący ABS i hamulce na AC
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
[ALL ] Wymiana zegarów - świecący ABS i hamulce na AC
WYMIANA ZEGARÓW - ŚWIECĄCY ABS I HAMULCE NA AUTO CHECKU
Znany problem tym, którzy wymienili zegary 100 C4 (przebieg na rolkach) na budziki A6 C4 (przebieg na wyświetlaczu). Analogicznie S4 C4 -> S6 C4.
Wszystko pasuje plug & play, jednak po odpaleniu 3 nieprzyjemne sygnały dźwiękowe + świecący ABS i migająca czerwona kontrolka hamulców na Auto Checku. Pomimo, że ABS działa i wszystko z hamulcami jest OK...
Potrzebujemy zrobić inwersję sygnału ABS.
Instrukcja dla młodszych modeli 100 C4 (bez wyłącznika ABS na konsoli środkowej). Instrukcja dla modeli z wyłącznikiem ABSu w linku na dole strony(po niemiecku).
Wszystko robisz na własną odpowiedzialność!
Potrzebujemy:
-Przekaźnik np PRE0004 za ok 5zł
-Diodę prostowniczą(niestety nie znam parametrów - poprosiłem w sklepie o "mocniejszą", ewenualnie doczytać na niemieckiej stronce, link na dole)
-pół metra kabla
-4 wsuwki
-izolacja
-termokurcze + zapalniczka
-chęci
1.
Czerwona wtyczka - rozcinamy opaskę "trytytkę", ściągamy obudowę wtyczki i mamy dostęp do pinów.
przekładamy pin 13 -> 19. Kabelek ma żółto-czerwony kolor. Osobiście polecam wyjąć kabelek(z pinu 13) i włożyć tam(do pinu 19) ok 10-15cm zastępczy kabelek. W dalszej części musielibyśmy przeciąć czerwono żółty i końce od strony wtyczki, oraz od strony wiązki podłączyć do przekaźnika, na oddzielne nóżki. Z dosztukowanym kablem będziemy mieli większą swobodę w umiejscowieniu przekaźnika.
Po tej operacji pin 13 zostaje wolny, w pinie 19 siedzi dosztukowany kabelek lub czerwono-żółty(który i tak trzeba będzie rozciąć, zerknij na schemat poniżej).
Dosztukowany kabel wystarczy na końcu lekko roznegliżować czyli zdjąć izolację z ok 3-4mm i wsunąć do końca we wtyczkę.
2.
Kolejnym krokiem będzie wpięcie się do kabla z pinu 11 tej samej(czerwonej) wtyczki. Kabel ma kolor niebiesko-czerwony. Nie przecinamy, ale zdzieramy np nożem do tapet ok 1cm izolacji i dolutowujemy 10-15cm kabel. Połączenie "na skrętkę" raczej nie zalecane - chyba, że na własną odpowiedzialność(w sumie i tak robisz wszystko na własną odpowiedzialność ). Połączenie izolujemy.
3.
Trzeci krok to wpięcie się kolejnym dosztukowanym(10-15cm) kablem do masy. Masa to pin 10 czerwonej wtyczki - kolor brązowy. Sposób wpięcia jak wyżej.
Schemat:
Na końcówki kabli zakładamy wsuwki i zabezpieczamy je izolacją bądź termokurczem.
Podłączamy do przekaźnika wg schematu, dioda prostownicza jest konieczna ze względu na wysokie napięcie pojawiające się na cewkach. Dioda tłumi to napięcie, inaczej mogłoby "popalić" elektronikę.
Podłączamy zegary i sprawdzamy czy już wszystko jest OK.
Ja na początku pomyliłem wtyk 87a i 87 w przekaźniku, co objawiło się nie palącym ABS po przekręceniu i zapalającym po paru sekundach mea culpa
----------------------------------------------------------------------------
Instrukcja znaleziona na niemieckiej stronie, którą podaję jako źródło:
http://pcteknik.dk/bil/Audi_100_til_A6_ ... tering.htm
Znany problem tym, którzy wymienili zegary 100 C4 (przebieg na rolkach) na budziki A6 C4 (przebieg na wyświetlaczu). Analogicznie S4 C4 -> S6 C4.
Wszystko pasuje plug & play, jednak po odpaleniu 3 nieprzyjemne sygnały dźwiękowe + świecący ABS i migająca czerwona kontrolka hamulców na Auto Checku. Pomimo, że ABS działa i wszystko z hamulcami jest OK...
Potrzebujemy zrobić inwersję sygnału ABS.
Instrukcja dla młodszych modeli 100 C4 (bez wyłącznika ABS na konsoli środkowej). Instrukcja dla modeli z wyłącznikiem ABSu w linku na dole strony(po niemiecku).
Wszystko robisz na własną odpowiedzialność!
Potrzebujemy:
-Przekaźnik np PRE0004 za ok 5zł
-Diodę prostowniczą(niestety nie znam parametrów - poprosiłem w sklepie o "mocniejszą", ewenualnie doczytać na niemieckiej stronce, link na dole)
-pół metra kabla
-4 wsuwki
-izolacja
-termokurcze + zapalniczka
-chęci
1.
Czerwona wtyczka - rozcinamy opaskę "trytytkę", ściągamy obudowę wtyczki i mamy dostęp do pinów.
przekładamy pin 13 -> 19. Kabelek ma żółto-czerwony kolor. Osobiście polecam wyjąć kabelek(z pinu 13) i włożyć tam(do pinu 19) ok 10-15cm zastępczy kabelek. W dalszej części musielibyśmy przeciąć czerwono żółty i końce od strony wtyczki, oraz od strony wiązki podłączyć do przekaźnika, na oddzielne nóżki. Z dosztukowanym kablem będziemy mieli większą swobodę w umiejscowieniu przekaźnika.
Po tej operacji pin 13 zostaje wolny, w pinie 19 siedzi dosztukowany kabelek lub czerwono-żółty(który i tak trzeba będzie rozciąć, zerknij na schemat poniżej).
Dosztukowany kabel wystarczy na końcu lekko roznegliżować czyli zdjąć izolację z ok 3-4mm i wsunąć do końca we wtyczkę.
2.
Kolejnym krokiem będzie wpięcie się do kabla z pinu 11 tej samej(czerwonej) wtyczki. Kabel ma kolor niebiesko-czerwony. Nie przecinamy, ale zdzieramy np nożem do tapet ok 1cm izolacji i dolutowujemy 10-15cm kabel. Połączenie "na skrętkę" raczej nie zalecane - chyba, że na własną odpowiedzialność(w sumie i tak robisz wszystko na własną odpowiedzialność ). Połączenie izolujemy.
3.
Trzeci krok to wpięcie się kolejnym dosztukowanym(10-15cm) kablem do masy. Masa to pin 10 czerwonej wtyczki - kolor brązowy. Sposób wpięcia jak wyżej.
Schemat:
Na końcówki kabli zakładamy wsuwki i zabezpieczamy je izolacją bądź termokurczem.
Podłączamy do przekaźnika wg schematu, dioda prostownicza jest konieczna ze względu na wysokie napięcie pojawiające się na cewkach. Dioda tłumi to napięcie, inaczej mogłoby "popalić" elektronikę.
Podłączamy zegary i sprawdzamy czy już wszystko jest OK.
Ja na początku pomyliłem wtyk 87a i 87 w przekaźniku, co objawiło się nie palącym ABS po przekręceniu i zapalającym po paru sekundach mea culpa
----------------------------------------------------------------------------
Instrukcja znaleziona na niemieckiej stronie, którą podaję jako źródło:
http://pcteknik.dk/bil/Audi_100_til_A6_ ... tering.htm
Ostatnio zmieniony 2012-01-28, 05:50 przez kornikbp, łącznie zmieniany 5 razy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- maly81
- C4 Autorytet
- Posty: 266
- Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok /Sztabin
dochodzi do tego jeszcze brak stopu
a może wystarczy przełożyć przekażnik abs od a6c4
a może wystarczy przełożyć przekażnik abs od a6c4
Ostatnio zmieniony 2012-01-27, 07:08 przez maly81, łącznie zmieniany 1 raz.
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
80 B3 1.8 75 KM
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Masz na myśli Brems Licht? U mnie pojawia się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po wciśnięciu hamulca.
Auto Check po wciśnięciu przycisku zegarów działa.
Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.
Auto Check po wciśnięciu przycisku zegarów działa.
Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
U mnie rowniez, z tym ze nie wiem czy zauwazyles ze w na vagu w sterowniku skrzyni podaje blad zwiazany z wylacznikiem swiatel hamowania (powracajacy po nacisnieciu pedalu). Chyba ze 'brems licht' ma byc a u mnie dodatkowo wywala blad?kornikbp pisze:Masz na myśli Brems Licht? U mnie pojawia się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po wciśnięciu hamulca.
Auto Check po wciśnięciu przycisku zegarów działa.
Nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.
- maly81
- C4 Autorytet
- Posty: 266
- Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok /Sztabin
w lampach jest stop,nie ma 3 stopu w szybie(pod lotką) przed zmianą licznika był 100% zobacze po tym rezaniu
zapala się wam kontrolka ładowania na zapłonie z AC bo na starym mi się nie zapalała
no i u mnie jest wyłącznik ABS na desce
zapala się wam kontrolka ładowania na zapłonie z AC bo na starym mi się nie zapalała
no i u mnie jest wyłącznik ABS na desce
Ostatnio zmieniony 2012-01-27, 17:22 przez maly81, łącznie zmieniany 2 razy.
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
80 B3 1.8 75 KM
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
maly81, jeśli masz wyłącznik na desce, to musisz zastosować druga diodę prostowniczą i podłączyć się do innego kabla - zerknij na pierwszy schemat niemieckiej strony
Hincó, u mnie nic złego się nie dzieje.
Hincó, u mnie nic złego się nie dzieje.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Ogólnie, polecam podjechać do jakiegoś elektryka niech Ci sprawdzi czy nie ma wielkich skoków napięcia itp.
U mnie miałem problem z alternatorem(co może ale nie musi być przyczyną) i poszedł mi jakiś duperelek w zegarach(wygląda na rezystor) + 2 tranzystorki. A może to wina zegarów, bo miały jeden kabelek dorabiany... A może skoki napięcia przez przekaźnik..
Jutro robię porządek z alternatorem i podjadę do elektronika z zegarami, niechaj zerknie
Tak więc ostrożnie z elektryką, bo można narobić sobie biedy
U mnie miałem problem z alternatorem(co może ale nie musi być przyczyną) i poszedł mi jakiś duperelek w zegarach(wygląda na rezystor) + 2 tranzystorki. A może to wina zegarów, bo miały jeden kabelek dorabiany... A może skoki napięcia przez przekaźnik..
Jutro robię porządek z alternatorem i podjadę do elektronika z zegarami, niechaj zerknie
Tak więc ostrożnie z elektryką, bo można narobić sobie biedy
Ostatnio zmieniony 2012-01-31, 03:06 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Pierwsza zasada przy zabawie z prundem...
[fade]PODŁACZASZ COS LUB ODŁACZASZ?ODŁACZ KLEME Z AKUMULATORA.[/fade]
[fade]PODŁACZASZ COS LUB ODŁACZASZ?ODŁACZ KLEME Z AKUMULATORA.[/fade]
Ostatnio zmieniony 2012-01-31, 09:57 przez Butterbean, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...