[A6 C4] 2.5 TDI Jaka więkasza turbosprężarka?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
PIATEK
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 97
Rejestracja: 2011-06-20, 15:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfice

[A6 C4] 2.5 TDI Jaka więkasza turbosprężarka?

Post autor: PIATEK »

To teraz jakie turbo polecacie czy od 2.2T K24 7000 czy od W124 3.0TD do AEL??


Tu kontynuujemy temat turbiny do mocnego 2.5 TDI. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2012-01-24, 21:30 przez PIATEK, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

A dostaniesz taką turbinke gdzieś od 2,2 turbo :?:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

afro89 pisze:A dostaniesz taką turbinke gdzieś od 2,2 turbo :?:
turbina k24 nowa nie regenerowana - 800zł
używka k24 - 450zł ;-)
Obrazek

Ceny pewnie do negocjacji :-P

Nie wiem, czy jeszcze aktualne, ale jakby ktoś był chętny, dowiem się 8-)
Ostatnio zmieniony 2012-01-24, 17:59 przez lucas3512, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Szczerze mówiąc ja mam K24 z merca 3.0 TD i w zupełności wystarcza. jest jeszcze dużo zapasu. Najlepiej to by było ze zmienną geometrią ale z tym jest strasznie dużo roboty.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

Jest taki projekt:

Audi 2.5 TDI AEL z turbo GT2260 VNT, ,
które legitymuje się 255KM przy 4100rpm i 472Nm przy 2600rpm, a to wszystko w... ośce 8-)
Ale worek kasy i masa roboty :-P
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

a przy większej turbawce nie ma czasem też większej turbodziury na niskich obrotach?
afro89, turbo z merca, o którym wspomniałeś wchodzi bez problemu do naszych autek, czy trzeba coś modzić?
PIATEK
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 97
Rejestracja: 2011-06-20, 15:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfice

Post autor: PIATEK »

kolega afro89 już opisywał w swoim temacie co trzeba przerobić, z tego co się oriętuje to obie w/w turbiny pasują bez ogromnych przeróbek, tylko teraz która jest bardziej wydajniejsza i tak jak napisał FAŁDZIK przy której będzie mniejsza/większą turbo-dziura.
lucas3512 też czytałem o tym projekcie, jest niesamowity i moce już ma inne ale tam już grube mody. Nie chcę tyle inwestować :-D
Awatar użytkownika
lucas3512
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubelskie

Post autor: lucas3512 »

FAŁDZIK pisze:a przy większej turbawce nie ma czasem też większej turbodziury na niskich obrotach?
Jeśli chodzi o VNT, to wstaje wcześniej niż seryjna ;-)

PIATEK, zgadza się, jak pisałem worek $$$ 8-)

Jeśli nie chcesz dużo inwestować, zrób dobry program i będzie lala...
W Bielsku-Białej jest idealny fachowiec, od takich rzeczy, kolega afro89, wie zapewne o kogo chodzi ;)
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo ;)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

lucas3512 pisze:turbina k24 nowa nie regenerowana - 800zł
używka k24 - 450zł ;-)
K24 nie równa K24, są przecież typy np 7000 i 7200 której za kilka tyś nie znajdziesz...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

A więc tak jak fajnie polejesz paliwkiem z dołu to nie będzie źle, nie mam na myśli że na maksa lejesz paliwo tylko tyle co trzeba. A program to taaaaak tylko pan Tomek z bielska-białej. W najbliższym czasie jadę do niego, bo pisze właśnie program na nowe graty. Jak coś to się pytajcie jesazcze jak nie wiecie. :mrgreen:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
PIATEK
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 97
Rejestracja: 2011-06-20, 15:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfice

Post autor: PIATEK »

To w końcu które turbo warto wpakować do AEL, J.A.G napisałem na górze o które mi dokładnie chodzi, jestem ciekaw, która z tych dwóch jest bardziej wydajna, będę się powtarzał do skutku:) Nie widziałem na live ani jednej, ani drugiej więc nie mam porównania. Mam u siebie wymienione wtryski na 230 więc paliwa jest z czego podlać, teraz planuje coś z turbo zrobić potem może IC, tylko jeszcze nie wiem gdzie go zmieszczę. To jak, które turbo warto, które będzie więcej pompować, które będzie wcześniej wstawać??
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Wydaje mi się ale powtarzam wydaje mi się że ta z 2,2T da większe Ciśnienie. Jeśli chodzi zaś z merca też daje radę i to całkiem nieźle. Mierzyłem ją i dała nawet 1,9 bar. Może inaczej w jaką moc celujesz, jak 210, 220 do max 230 to z merca powinna wystarczyć.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

PIATEK, powiedziałbym ale nie wiem jaka to jest ta z merca. Do AELa nie ma co szaleć i przesadzać, bez modów fmicka, wtrysków, pompy, wydechu i konkretnego programu spokojnie wystarczy tak co ma afro89.
Jedno pytanie ma ona w ogóle wejście na sterowanie N75 czy tylko sztanga, bo jeśli nie to nie nadaje się, to program ma sobie tworzyć odpowiednie ciśnienie doładowania a nie ona sama |(to nie mechaniczne D czy TD tylko TDI)

Afro nie mam pojęcia jak ci to auto jedzie na 1.9bara skoro przy 1.5b powinno odciąć paliwo :-?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Auto mi nie jedzie na 1,9 bara cały czas, tylko pewnego razu mierzyłem ile da na maxa ta turbinka, że tak powiem zablokowałem zawór upustowy i się przejechałem, i dała max 1,9 bara, i utrzymała ok 1,7 na 3 biegu, i nie zdążyło jeszcze odciąć paliwa, dopiero jak zmieniłem bieg i znowu pełny to odcięło. Osobiście mam ustawione na ok 1,35 bara. Wiem źle się wyraziłem w poprzednim poście niewyrozumiale, Sorki. :ok:

Jeśli zaś chodzi o turbinę z merca to nie jest ona sterowana komputerem, tylko sama sobą steruje, a wężyk co idzie z zaworka N75 zaślepiłem. Kurcze nie sprawdziłem czy ta choćby grucha na tym zaworze upustowym pasuje do tej z merca.

J.A.G, W oryginalnej turbinie jak i w mercu nie ma sztangi do regulacji ciśnienia, jest tylko ta grucha bezpośrednio na zaworze upustowym.
Ostatnio zmieniony 2012-01-26, 19:03 przez afro89, łącznie zmieniany 2 razy.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Moim zdaniem sens Mają dwie drogi...
Tańsza opcja... Mod Hybrydy K16 -K14
lub Holset He221

Lub drożej:
W przypadku montowania dużo większej turbawki w grę moim zdaniem wchodzi (patrząc racjonalnie) tylko montaż turbin VNT. Dlaczego? z powodu i tak już ogromnej turbodziury... zanim wstanie takie K24 miną "wieeeki", nie pamiętam K24 miała chyba chłodzenie wodne więc fajna opcja, lecz jeśli zależy nam na aucie elastycznym w dużym zakresie obrotów to taka turbina się nie sprawdzi, do pewnych obrotów jazda jak SDI a potem łuuuup oparcie fotela połamane... :lol:

Jak już pisałem w innym miejscu... rozsądna opcja moim zdaniem to GTB 2260Vk ( lub pochodne) VNT wstaje od ok 1400obr rozwojowa ale i kosztowna opcja w takim aucie (300km+ w AEL) ... lub ewentualnie pokombinowałbym z montowaną często do mocnych 1.9TDI... turbinką BRD... może nie wyciągnie 300KM z AELa ale na pewno poprawiłaby elastyczność.
Niestety montaż VNT niesie za sobą koszty trzeba zmienić ECU ( Multivan AHY ma bardzo odpowiednie;) ) co za tym idzie zabawa z wiązkami i układem podciśnienia (GTB pozatym wymaga przerobienia z elektronicznego sterowania na klasyczny aktuator) do tego customowy kolektor ... co kto woli:PP Jak komuś mało to może dorzucić jeszcze Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-01-30, 10:51 przez Kamyk, łącznie zmieniany 8 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”