AAT z automatem.
Kupując go nie nastawiałem się specjalnie na automat, ale auto w dobrym stanie to zaryzykowałem. Dotychczas przejechałem 15 tys. km (wymiana oleju zaraz po zakupie dla świętego spokoju). Spalanie ON 6,5 - 8 l /100 km.
Wrażenia z jazdy - może napiszę trochę odwrotnie do kolegów:
- w mieście wkurza troche zamuła przy ruszaniu - jednak masa samochodu i długie przełożenia w połączeniu z charakterem samego przeniesienia napędu (hydrokinetyka) robią swoje.
Wygodę wynikającą z braku konieczności zmiany biegów oczywiście piszę na +.
- w trasie - super wygoda czy to autostrada czy krajówka - wyprzedzanie to właśnie zaleta w takich warunkach, szybki kick-down i nic cię nie obchodzi, AAT daje sobie radę nawet z obciążeniem
[AUT] Automatyczna skrzynia biegów w C4.
- Czekereke
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2013-07-15, 12:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dziki Wschód
ACK Q Automat:
miasto? bajka jak wiadomo. Można smialo plynnie sie poruszać niemal nie przekraczając 2 tys obr/min. Po prostu ideał.
Trasa? Nieprawdą jest, że trzeba uważać czy sie zmiescisz itp. Nie prawdą jest, że jest nieprzewidywalny. Tak mówią Ci, którzy jeździli z taka skrzynia malo lub wcale. Wiem jak nacisnac gaz zeby zredukowal bieg o jeden, a jak nacisnac zeby zredukowal o 2 biegi. tak czy siak jest plynnie i szybko.
Skrzynia jest b. trwała - o ile wymienia się olej w odpowiedni sposób i co ok 30-40tkm. Ma wtedy szanse przeżyć większość manuali.
Jak dla mnie jeden minus to dość krótki 4ty bieg. Brakuje jeszcze jednego przy predkosciach 140km/h i wiecej - czyt. autostradowych. Moznaby wtedy zaoszczędzić pare litrów chleba.
miasto? bajka jak wiadomo. Można smialo plynnie sie poruszać niemal nie przekraczając 2 tys obr/min. Po prostu ideał.
Trasa? Nieprawdą jest, że trzeba uważać czy sie zmiescisz itp. Nie prawdą jest, że jest nieprzewidywalny. Tak mówią Ci, którzy jeździli z taka skrzynia malo lub wcale. Wiem jak nacisnac gaz zeby zredukowal bieg o jeden, a jak nacisnac zeby zredukowal o 2 biegi. tak czy siak jest plynnie i szybko.
Skrzynia jest b. trwała - o ile wymienia się olej w odpowiedni sposób i co ok 30-40tkm. Ma wtedy szanse przeżyć większość manuali.
Jak dla mnie jeden minus to dość krótki 4ty bieg. Brakuje jeszcze jednego przy predkosciach 140km/h i wiecej - czyt. autostradowych. Moznaby wtedy zaoszczędzić pare litrów chleba.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Jak się jeździ z przepisami to jest ok - serio . Czyli w zabudowanym ok 50 km/h i mamy wtedy "3" i spalanie ok 8-10 litrów na komputerze. Poza zabudowanym przy ok 100 km/h tak samo - spalanie ok 10 litrów niby, a jak się utrzymuje stabilnie prędkość to od 6 do 10 litrów chwilowe. Najlepiej się bujać - do 120 i noga z gazu, zejście do 100 i znowu. Najgorzej w zabudowanym jechać ok 70-80 km/h bo wtedy wrzuca "4" a za chwile skrzyżowanie ....
Ale fakt - trzeba kilka kilometrów zrobić i się "dogadać" ze skrzynią i niespodzianek nie ma podczas jazdy. Czasem nawet lepiej nie robić redukcji i żyłować silnika, bo od dołu też ładnie ciągnie.
Ale fakt - trzeba kilka kilometrów zrobić i się "dogadać" ze skrzynią i niespodzianek nie ma podczas jazdy. Czasem nawet lepiej nie robić redukcji i żyłować silnika, bo od dołu też ładnie ciągnie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Adept
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-02-28, 22:36
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: slask
Panowie odgrzeje troche kotleta jako ze nie chce zakladac kolejnego tematu, w miare mozliwosci prosilbym o fakty znaczy sie linki z opisami jak dzialaja skrzynie automatyczne produkcji ZF wszystkie PDFy z rozpiskami instalacji milo widziane, probowalem cos szukac w googlach ale neistety nic co by mnie saytsfakcjonowalo moze ktos ma gdzies lezec manuale do tych skrzyni iTD
- tomalke
- Adept
- Posty: 26
- Rejestracja: 2015-12-30, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczecin
To i ja odkopię, zastanawia mnie jak najekonomiczniej jeździć AAT w mieście, czy delikatnie rozpędzać się tak powiedzmy przy 2 tys rpm, czy szybko (2,5-3tys) żeby skrzynia jak najszybciej wrzuciła trójkę i tak się bujać 50-tką?
Staram się rozgryźć ten temat. W trasie jest super, mocy nie brakuje, a to "tylko" AAT - aż jestem zdziwiony jak to fajnie jedzie.
Staram się rozgryźć ten temat. W trasie jest super, mocy nie brakuje, a to "tylko" AAT - aż jestem zdziwiony jak to fajnie jedzie.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
tomalke, wystarczy jeździć łagodnie tak jak opisałeś do 2000rpm a że posiadasz diesla i on swój odpowiedni moment posiada jak przystało byłoby najlepszym sposobem. Jeśli będziesz ruszał gwałtownie i wskakiwał na wyższe obroty to jazda nie będzie ekonomiczna. Mimo że jest to automat to także jako kierowca nadzorujesz w jakim momencie pozwalasz mu przełączyć bieg...użytkujesz więc wiesz. Z automatem trzeba się oswoić i wybrać odpowiedni tryb jazdy Najlepszego!