[ALL] Stukanie przy kręceniu kierownicą

Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

kk84, Sprawdze to :-P Ale nawet najmniejszy ruch sie przekłada na koła :-x Ja to już powoli zaczynam myśleć że ten typ tak ma, bo wahacz z jednym punktem raczej idealnie sztywny nie będzie.. w b4 lepszy zawias był..
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Niedawno wymieniałem u ojca w Vento wszystkie gumowe elementy zawieszenia, jednak przy szarpaniu kierownicą w lewo i prawo słychać było stukot i odczuwalne luzy, tak samo podczas jazdy na nierównościach kierownica chodziła góra - dół - temu akurat winna była główna śruba trzymająca manetki. Luzy lewo prawo zniknęły gdy zajrzałem za pedały - były tam 2 łączniki po 2 śruby każdy, po dokręceniu na chama wszelkie luzy na kierze zniknęły - myślałem, żeby i u siebie tam zajrzeć.. U mnie natomiast przy szybkich ruchach w lewo i w prawo występuje odgłos stukania jakby przy maglownicy (nie mogę namierzyć dokładnego miejsca hałasu), jednak tak jak i u adriana najmniejszy ruch kierownicy widoczny jest na kołach. Z kolei pojawiła się kolejna sprawa - przy skrętach zaczyna mi coś trzeszczeć w okolicach górnego kielicha kolumny. Coraz bardziej myślę, że to wszystko to wina jednak łożyska kolumny. Zmiana tego łożyska to nie problem ale chyba są tam jeszcze jakieś "pierścienie", a żeby ich wymienić to trzeba całą kolumnę opuścić w dół.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Czyli do sprawdzenia (kolumna bez regulacji):
nr 6 - 4A0419525 przegub krzyżakowy (wycofany z produkcji)
a może te tuleje? nr 13 - 4A0419775A

Obrazek
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

gjom, Stuka listwa w magl u mnie też to jest, kilka c4 miałem i też to było, podobno one tak mają, jakiś luz między zębowy czy coś tak mi powiedział diagnosta na przeglądzie :-P Da sie to niby troche zniwelować dokręcając jakąś śrubę której dostrzec nie mogłem :-P
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

adriang92 pisze: Da sie to niby troche zniwelować dokręcając jakąś śrubę której dostrzec nie mogłem :-P
:shock: toć ona Cie widzi i się z Ciebie śmieje co raz otworzysz komorę silnika :P. Na główce maglownicy środkowa śruba to kasacja luzu zębnik - zębatka.

Obrazek
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

kk84, lol a ja jej od spodu szukałem :lol: Wróce doma to dokręce może :mrgreen: Ale i tak za miękki układ mam, zbyt mocne ma wspomaganie a co dziwne pompa zmieniana na jakieś badziewie za niecałe 200zł :-P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Stukać ci do końca nie przestanie, zęby na listwie i na rozdzielaczu tak łatwo się nie wyrabiają jeśli osłona była cała, na 99% stuka też pierścień prowadzący listwę w obudowie przekładni.
Przesadzisz z tą śrubą, to będzie gorzej pływać po drodze i koła przestaną wracać same do jazdy na wprost.
Te tulejki są tylko w kolumnie bez regulacji chyba, te z regulacją mają zespolony krzyżak jako element gumowy i nie ma tam raczej tulejek.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Czy to normalne że drążki przy maksymalnym skręcie są tak wykręcone?
Obrazek
Obrazek
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A na prosto tak nie masz? Bo u mnie jak wymieniałem końcówki i drążki to starałem się tak zablokować kontrę żeby końcówka pod kątem prostym do osi sworznia. Ale w sumie nie patrzyłem czy po skręcie się zmienia. Lepiej chyba żeby było prosto - zawsze to gumowa osłona mniej pracuje - dłużej pożyje.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

mas0n, możesz zbić pierścień na końcówce drążka, poluzować kontrę i wyprostować.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Na prostych kołach jest dobrze. Czyli pewnie tak powinno być.
A czy stuki przy manewrowaniu na pełnym skręcie też są normalne? Przy manewrowaniu, słychać na śliskiej nawierzchni jak opony przeskakują, jak by geometria na skręconych kompletnie nie trzymała się kupy. W jednym z tematów ktoś kiedyś pisał że niestety tak te zawieszenie jest spierniczone. To prawda?
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

mas0n, No raczej nie. Mając swoje C4 takich objawów na śliskiej nawierzchni nie miałem. Nie było żadnego stukania i przeskakiwania. Wskazywałoby raczej na łożyska i wtedy koło przeskakuje bądź magiel. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Grzesiek_Cichy, łożyska na stówkę są ok. magiel jest sztywny bez luzu. zły kąt ustawili?
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

mas0n, może być i zły kąt ale że aż tak? Patrzyłeś w poduszki amorków? Przeważnie są ślady jak były ułożone. U mnie w Brodnicy na sprawdzenie zbieżności i geometrii płaciłem 40zł? to nie pieniądze...Szkoda opon to raz, prowadzenie dwa, poczucie bezpieczeństwa trzy. Komputerowo ogarną Ci w szybkim tempie zwłaszcza w C4.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”