[FWD] Geometria Audi 100 2.5 TDI

Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

zna ktoś może jakiś warsztat godny polecenia, który zrobi geometrię w moim C4 po wymianie zawiasu, chodzi o kogoś z moich okolic, Gniezno, Inowrocław, Bydgoszcz, Toruń, jestem w stanie wydać parę złociszy na dojazd i mieć to dobrze zrobione
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Siema. Wymieniłem tuleje sanek, teraz amortyzatory z przodu, możliwe że do wymiany końcówki drążków bo guma rozerwana.

Ale do czego zmierzam.... jadę na stacje i mówię facetowi:
- kąt pochylenia koła - ile?
- zbieżność - ile?

Bo wątek przewertowałem, jest kila ustawień podanych, ale może z perspektywy czasu ktoś podpowie jak mu się najlepiej jeździ. Do tej pory w koleinach auta raz lewa, raz prawa, opona chyba prawa bardziej zużyta z zewnątrz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Byłem na zbieżności tej 3D czyli włącznie z kątami itp. Kąty co ustawiłem "na oko" okazały się ok i to nie było ruszane.

Obrazek

Poduszki amortyzatorów wymienione jakieś 30 000 km temu. Poduszki sanek Corteco jakieś 3 000 km temu, lewy drążek kompletny wymieniony, prawy jedynie końcówka (w sumie to luzów nie było, ale osłony uszkodzone), amortyzatory olejowe kayaba KYB666001, luzów w zawieszeniu żadnych - tak orzekł facet przed zbieżnością. ......

Auto prowadzi się kiepsko. Nie ponton już jak wcześniej, ale na koleinach nadal auto "ciągnie". W porównaniu do 307 czy mondeo to układ kierowniczy jest do bani - czy C4 faktycznie w związku z tym, że ma "prostackie" zawieszenie przednie to się tak kiepsko prowadzi?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

przemoprzem pisze:W porównaniu do 307 czy mondeo to układ kierowniczy jest do bani - czy C4 faktycznie w związku z tym, że ma "prostackie" zawieszenie przednie to się tak kiepsko prowadzi?
W pewnym sensie tak... ale też zależy od nawierzchni, na koleinach na pewno tak. Nie ma co wymagać od zawiasu zaprojektowanego w 1976r jak nie wcześniej, a sama koncepcja na pewno.
Stalowe tuleje sanek ponoć nieco niwelują pływanie geometrii (nie wiem, nie miałem) - tam najwięcej "pływa", gazowe amorki, nieco obniżone zawieszenie i amortyzator skrętu występujący w modelu S ale w/g mnie jest tak jak piszesz i nic w 100% tego nie zmieni.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No to przynajmniej zaoszczędzę kasy deko :) Bo już miałem się brać za tylne tuleje itp. Ale chyba nie ma sensu, faktycznie jak piszesz na dobrej nawierzchni nic złego się nie dzieje, ale na koleinach już auto "pływa" ciągle trzeba kontrować kierownicą. No i jak się przejeżdża przez poprzeczne nierówności to słychać dosłownie jak zawieszenie "nie wyrabia" - luzów żadnych, a jednak słychać jak zawieszenie hałasuje. No nic - trza z tym żyć.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Karaś
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2015-10-23, 09:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: Karaś »

Witam! Temat trochę przedawniony, ale dla mnie okazał się aktualny. Wymieniłem właśnie u siebie sprężyny (H&R), amorki (KYB), wahacze (MS), tuleje, odboje itd itp, i chciałbym ustawić sobie geometrię, ale kiedy to ostatnio robiłem rok temu, ustawili mi kąt pochylenia kół w granicach 0st i z przodu i z tyłu. Z przodu trochę zostało pochyłu, minimalnie, bo powiedzieli, że idealnie na 0 się nie da, więc widać konstruktorzy przewidzieli pochył. Kiedy przeczytałem powyższe komentarze, zauważyłem, że ni h... 0st, a powinien być pochył. Ci mechanicy szukali w programie mojego modelu i wychodzi na to, że go nie znaleźli, skoro ustawili mi geometrię w taki sposób. Czy może ktoś wie jakie jest fabryczne ustawienie geometrii dla mojego modelu? Albo nie fabryczne, ale już przez kogoś przetestowane lepsze :) Będę wdzięczny za pomocne info

[ Dodano: |27 Paź 2015|, o 10:18 ]
elmi_k pisze:Dla Ciebie 3 kolumna od lewej pozycja 25.

Masz jakiś wydruk ze stacji?
Masz jeszcze może takie tabelki? Bo załączonych zdjęć już nie idzie odpalić, a tam pewnie jest to czego szukam. Z góry dzięki
VW Golf II 92' 1.6 - dał radę
Audi 100 S4 quattro turbo sedan 92' - najlepiej :)
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

jak by ktoś miał te tabele to też bym się na nie pisał. Ścięło mi wewnętrzne strony opon :/
Co może powodować negatyw? Co ustawiać żeby to usunąć?
Awatar użytkownika
PRZEMEK30
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodzkie

Post autor: PRZEMEK30 »

Polacze sie pod temat. Niedawno zmienialem poduchy lawy. Samochod sciagal troche na prawo.Po wymianie ualem sie na geometrie, celem werfikacji swojej pracy. Ku mojemu zumieniu wszystko bylo ok. Od razu dostalem banana na paszczy az do chwili, gdy z Panem Zdzisiem znalezlismy walniete lozysko prawego mc persona. Slychac je i jak by czasem nie obija. Czy te moje lozysko to przyczyna sciagania. Bawil sie ktos w wymiane ? .Dodam ze zawieszke oprowadzilem do ladu razem z oponami ,wywazeniem i cisnieniem.
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

mas0n pisze:jak by ktoś miał te tabele to też bym się na nie pisał.
Czy ktoś może znalazł tabelki? Bo też aktualnie mam drobne problemy ze zbieżnością
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”