[S6 AEC] jaki płyn do wspomagania

Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

gumisv6, No co Ty, przed wymianą płynu ładnie chodziło wspomaganie, chodź pompa też czasami miarczała. Po wymianie płynu to chodzi jak w kamazie, tak sobie myślę, że może musi się z czasem odpowietrzyć ? Bo płyn spuściłem do ostatniej kropelki, po czym wlałem nowy.
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

GTR34, Nie skojarzyłem, że to po wymianie się stało, w takim razie jak spuszczałeś do końca to próbuj odpowietrzać.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Kwestia tylko jak to odpowietrzyć, nie pomyślałem, żeby odpalić i pokręcić kierownicą z odkręconym korkiem od zbiorniczka wspomagania, ale i tak wątpię aby to coś dało :-?
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

Obrazek

takie coś znalazłem, ale czy tym sposobem się odpowietrza to trzeba by było sprawdzić
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Oba sposoby są dobre i działają podobnie. Sąsiad ma warsztat który ogólnie zajmuje się układami kierowniczymi i zawsze robiliśmy tak jak mówi gumisv6, i zawsze układy :ok: się odpowietrzały
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A ja jakoś nie miałem zbytnio czasu się za to zabrać i już nie muszę :mrgreen: Sam się odpowietrzył, pompa się nie odzywa, kiera leciutko chodzi, czego chcieć więcej :mrgreen:
AutoShop
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-01-13, 14:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: AutoShop »

Panowie, odnośnie płynu wspomagania... nie macie na pojemniku oznaczenia normy G002 000 ? być powinno i takowej normy należałoby się trzymać, kiedyś w C4 lałem co było bo zielony płyn miał kosmiczną cenę i nie wszędzie dostępny poza ASO , skończyło się rozszczelnieniem układu do tego stopnia że butelka starczała mi na 1000km ;)

Normę G002 000 spełnia płyn wcześniej wspomniany Mineralny 06162 Febi Swag
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

Mnie tez dopadlo. Zmienilem olej na polecany febi mineral i po rizgrzaniu brak wspomagania na wolnych. Dlaczego?
DawidK
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2015-12-03, 06:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: DawidK »

Mam spory wyciek na króćcu zbiorniczka ukł. wspomag. kier. Olej jest już czarny i przy okazji likwidowania wycieku, chciałbym wymienić olej w ukł. wspomagania kier.

U mnie maglownica, bynajmniej z zewnątrz wygląda jak nowa, pompa też.

Nie chciałbym zrobić "krzywdy" tym podzespołom używając niefrasobliwie badziewianego oleju, zwłaszcza, że moje auto ma przejechane "dopiero" 300 tyś. km. :) .

Mój kolega, który jeździ już od 5 lat A6 C4 AEL, polecał zalanie olejem koniecznie spełniającym tę normę (G002 000), ale z wielu opinii zaczerpniętych z netu wynika, że ten olej spod tej normy jest mineralny jak i syntetyczny (choć tak naprawdę nie wiem czy tak jest na pewno).

Ile wchodzi oleju w układ wspomagania kier. ?

Mam w garażu oleje: MOBIL ATF 220 i CASTROL ATF Dex II , ale czy one spełniają normę G002 000 - to nic nie jest napisane. Czy warto, któryś z nich wlać ?

Panowie,
podsumowując wszystkie wypowiedzi nt. oleju do wspomagania.
Jaki jest najlepszy olej spełniający normę G002 000 ???
Ostatnio zmieniony 2015-12-15, 05:37 przez DawidK, łącznie zmieniany 1 raz.
VW PASSAT B4 Variant HIGHLAND TDi+ 1Z
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

W ASO dostaniesz olej G004, zastąpił G002. Można dostać G002 od Febi, ale ten z ASO kosztuje ok. 40 zł za litr i nie potrzebujesz więcej.
Pamiętaj jednak, że nie można ich mieszać, ponieważ G002 był mineralnym, a G004 jest syntetycznym. Po wymianie nie ma żadnej różnicy, nie ma żadnych problemów.
Poniżej zdjęcie
Obrazek

Edit:
Nie lej innych, nie ryzykuj. Nie, gdy olej w ASO kosztuje ok. 40 zł/litr. Oleje, które podałeś są pod ciężarówki.
Mobil ATF nie spełnia naszej normy:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/heavydutyoils_products_power-steering_mobil-atf-220.aspx#
Castrol ATF Dex II jest podobny do Mobila i również nie spełnia:
http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/automatic-transmission-fluids/atf-dex-ii-multivehicle.html
Ostatnio zmieniony 2015-12-15, 10:59 przez Rico77, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”