[ALL ] Quattro wymiana linek hamulca ręcznego
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
[ALL ] Quattro wymiana linek hamulca ręcznego
Witam chciałbym podzielić się informacjami które posiadam po wymianie linek u siebie, udało mi się trochę fotek zrobić więc pokrótce one będą obrazować co mam na myśli
najprościej jest wykorzystać do tego kanał bądź podnośnik tak aby auto mieć nad sobą, zależnie od dostępu do zacisku poprzez wielkość felgi ściągamy koła bądź nie (przy 18calach jest dużo miejsca) za to u mnie musiałem pozbyć się wydechu przeszkadza jeszcze trochę wał napędowy ale ze spokojem ducha idzie sobie o nim zapomnieć.
foto poglądowe po zdemontowaniu wydechu oraz blachy aluminiowej miejsca które opisałem powyżej w którym znajduje się jeden koniec linek oraz regulacja ich napięcia
linka mocowana jest do widocznego metalu w kształcie litery "W" oraz pancerz do przygotowanego w karoserii na niego miejsca i zabezpieczone przed wysunięciem zabezpieczeniem widocznym na foto poniżej
zabezbieczenie niestety łatwiej zdjąć niż założyć ale na spokojnie idzie coś wymyślić ja osobiście demontowałem długim śrubokrętem a zakładałem trzymając szczypcami i wbijając przedłużką od grzechotki
linki prze prowadzone są obok wału oraz są przykręcone jedna pod blachą aluminiową
następnie wchodzą obok dyfra i mniej więcej pod półosiami znajdują się rurki kierunkowe które trzymają i jednocześnie kierują Linkę w stronę zacisku po czym na wysokości połowy półosi znajduje się mocowanie gumy która znajduje się na lince
i dochodzimy do zacisku tam znajduje się zabezpieczenie na lince aby pancerz nie odchodził od zacisku tylko linka się cofała sprężynke do cofania zacisku można zdemontować bardzo prosto aby nie denerwowała podczas przesuwania dźwigienki w celu demontażu oraz montażu linki
dla ułatwienia prac należy zluzować linki należy
poluzować śrubę regulacyjną napięcie linek nad wałem napędowym
mam nadzieje że coś pomogę a nie skomplikuje tylko sprawę wszelkie uwagi mile widziane
pozdrawiam
najprościej jest wykorzystać do tego kanał bądź podnośnik tak aby auto mieć nad sobą, zależnie od dostępu do zacisku poprzez wielkość felgi ściągamy koła bądź nie (przy 18calach jest dużo miejsca) za to u mnie musiałem pozbyć się wydechu przeszkadza jeszcze trochę wał napędowy ale ze spokojem ducha idzie sobie o nim zapomnieć.
foto poglądowe po zdemontowaniu wydechu oraz blachy aluminiowej miejsca które opisałem powyżej w którym znajduje się jeden koniec linek oraz regulacja ich napięcia
linka mocowana jest do widocznego metalu w kształcie litery "W" oraz pancerz do przygotowanego w karoserii na niego miejsca i zabezpieczone przed wysunięciem zabezpieczeniem widocznym na foto poniżej
zabezbieczenie niestety łatwiej zdjąć niż założyć ale na spokojnie idzie coś wymyślić ja osobiście demontowałem długim śrubokrętem a zakładałem trzymając szczypcami i wbijając przedłużką od grzechotki
linki prze prowadzone są obok wału oraz są przykręcone jedna pod blachą aluminiową
następnie wchodzą obok dyfra i mniej więcej pod półosiami znajdują się rurki kierunkowe które trzymają i jednocześnie kierują Linkę w stronę zacisku po czym na wysokości połowy półosi znajduje się mocowanie gumy która znajduje się na lince
i dochodzimy do zacisku tam znajduje się zabezpieczenie na lince aby pancerz nie odchodził od zacisku tylko linka się cofała sprężynke do cofania zacisku można zdemontować bardzo prosto aby nie denerwowała podczas przesuwania dźwigienki w celu demontażu oraz montażu linki
dla ułatwienia prac należy zluzować linki należy
poluzować śrubę regulacyjną napięcie linek nad wałem napędowym
mam nadzieje że coś pomogę a nie skomplikuje tylko sprawę wszelkie uwagi mile widziane
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-11-18, 21:43 przez Kazikboy, łącznie zmieniany 2 razy.
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
linki to Bosch GMBH ponoć taniej od lineksa ale nie wiem to brat mi ogarniał jak ja byłem poza krajem ale na pewno nie było na miejscu po rabatach wyszło niecałe 50zł za Sztukę i fakt niewiele się długością różnia, ja wyciągałem pojedynczo i podmieniałem
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Mnie by interesowała sama ta śruba. Gdzie ona jest? nie mam kanału, więc zanim będę się czołgać pod autem chciałbym wiedzieć z której strony wchodzićKazikboy pisze: dla ułatwienia prac należy zluzować linki należy
poluzować śrubę regulacyjną napięcie linek nad wałem napędowym
Ostatnio zmieniony 2013-12-02, 08:40 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
mas0n, nad wałem napędowym
http://imageshack.us/photo/my-images/18/dsc00466rf.jpg/
nie sposób jej nie zobaczyć
http://imageshack.us/photo/my-images/18/dsc00466rf.jpg/
nie sposób jej nie zobaczyć
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Chcesz wymienić linki ręcznego bez kanału? Nie mówię, że się nie da, ale nawet z kanałem sporo nerwów było..
Regulacja jest w miejscu zaczepu linek (mniej więcej pod podłokietnikiem kierowcy)
Regulacja jest w miejscu zaczepu linek (mniej więcej pod podłokietnikiem kierowcy)
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Naciągnąć to też raczej z kanału bo wał napędowy przeszkadza i na leżąco może być ciężko. Pamiętam że dorobiłem sobie końcówkę klucza do tego(klucz rurkowy i na końcu dospawałem gniazdo do zamocowania treszczotki, do tego przejściówka z przegubem i dałem radę bez odkręcania wału
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- kesah
- Czeladnik
- Posty: 53
- Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bydgoszcz
No i moja c4 również jest po wymianie linek, stare były przetarte w kilku miejscach i stały na beton. Obyło się bez demontażu wydechu, ale ręce sobie trochę poobcierałem przy gimnastyce. Lineczki boscha + zregenerowane zaciski z wymienionymi dźwigienkami i ręczny śmiga jak w 1996
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06