[ALL ] Quattro wymiana linek hamulca ręcznego

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

[ALL ] Quattro wymiana linek hamulca ręcznego

Post autor: Kazikboy »

Witam chciałbym podzielić się informacjami które posiadam po wymianie linek u siebie, udało mi się trochę fotek zrobić więc pokrótce one będą obrazować co mam na myśli :)
najprościej jest wykorzystać do tego kanał bądź podnośnik tak aby auto mieć nad sobą, zależnie od dostępu do zacisku poprzez wielkość felgi ściągamy koła bądź nie (przy 18calach jest dużo miejsca) za to u mnie musiałem pozbyć się wydechu przeszkadza jeszcze trochę wał napędowy ale ze spokojem ducha idzie sobie o nim zapomnieć.
ObrazekObrazek
foto poglądowe po zdemontowaniu wydechu oraz blachy aluminiowej miejsca które opisałem powyżej w którym znajduje się jeden koniec linek oraz regulacja ich napięcia
linka mocowana jest do widocznego metalu w kształcie litery "W" oraz pancerz do przygotowanego w karoserii na niego miejsca i zabezpieczone przed wysunięciem zabezpieczeniem widocznym na foto poniżej
Obrazek Obrazek
zabezbieczenie niestety łatwiej zdjąć niż założyć ale na spokojnie idzie coś wymyślić ja osobiście demontowałem długim śrubokrętem a zakładałem trzymając szczypcami i wbijając przedłużką od grzechotki :)
linki prze prowadzone są obok wału oraz są przykręcone jedna pod blachą aluminiową
Obrazek Obrazek
następnie wchodzą obok dyfra i mniej więcej pod półosiami znajdują się rurki kierunkowe które trzymają i jednocześnie kierują Linkę w stronę zacisku po czym na wysokości połowy półosi znajduje się mocowanie gumy która znajduje się na lince
ObrazekObrazekObrazek
i dochodzimy do zacisku tam znajduje się zabezpieczenie na lince aby pancerz nie odchodził od zacisku tylko linka się cofała :) sprężynke do cofania zacisku można zdemontować bardzo prosto aby nie denerwowała podczas przesuwania dźwigienki w celu demontażu oraz montażu linki ;)
Obrazek ObrazekObrazek

dla ułatwienia prac należy zluzować linki należy
poluzować śrubę regulacyjną napięcie linek nad wałem napędowym

mam nadzieje że coś pomogę a nie skomplikuje tylko sprawę wszelkie uwagi mile widziane :)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-11-18, 21:43 przez Kazikboy, łącznie zmieniany 2 razy.
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

Gratki za fotostory :ok: Niebawem czeka mnie ta operacja i ten opis napewno się przyda. Jakiej firmy linki kupowałeś?(TRW, KOFLE?, LINEX) Podobno do Q jedna jest dłuższa od drugiej i czy miałeś problem z dostepnością. Dziś obdzwoniłem pół Bydgoszczy i od ręki nigdzie nie mają.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

linki to Bosch GMBH ponoć taniej od lineksa :P ale nie wiem to brat mi ogarniał jak ja byłem poza krajem ale na pewno nie było na miejscu po rabatach wyszło niecałe 50zł za Sztukę i fakt niewiele się długością różnia, ja wyciągałem pojedynczo i podmieniałem
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Kazikboy pisze: dla ułatwienia prac należy zluzować linki należy
poluzować śrubę regulacyjną napięcie linek nad wałem napędowym
Mnie by interesowała sama ta śruba. Gdzie ona jest? nie mam kanału, więc zanim będę się czołgać pod autem chciałbym wiedzieć z której strony wchodzić
Ostatnio zmieniony 2013-12-02, 08:40 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

mas0n, nad wałem napędowym :)

http://imageshack.us/photo/my-images/18/dsc00466rf.jpg/

nie sposób jej nie zobaczyć :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kornikbp, Ale bardziej przód auta, tył czy środek? Bo będę się czołgać. chce jak najmniej bo trochę mokro na ulicach
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Chcesz wymienić linki ręcznego bez kanału? Nie mówię, że się nie da, ale nawet z kanałem sporo nerwów było..

Regulacja jest w miejscu zaczepu linek (mniej więcej pod podłokietnikiem kierowcy)
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kornikbp, Chce tylko naciągnąć bo słabo łapie, a zaraz przegląd trzeba robić. Bardzo dziękuje za info :)
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Naciągnąć to też raczej z kanału bo wał napędowy przeszkadza i na leżąco może być ciężko. Pamiętam że dorobiłem sobie końcówkę klucza do tego(klucz rurkowy i na końcu dospawałem gniazdo do zamocowania treszczotki, do tego przejściówka z przegubem i dałem radę bez odkręcania wału :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
kesah
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2014-06-21, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: kesah »

No i moja c4 również jest po wymianie linek, stare były przetarte w kilku miejscach i stały na beton. Obyło się bez demontażu wydechu, ale ręce sobie trochę poobcierałem przy gimnastyce. Lineczki boscha + zregenerowane zaciski z wymienionymi dźwigienkami i ręczny śmiga jak w 1996 ;)
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-16
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
DJ_TRANCE
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2013-12-25, 21:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: DJ_TRANCE »

Sorki, że odświeże starego kotleta, ale gdzie takie linki ręcznego Boscha mogę kupić ?
Mam Avanta i czeka mnie wymiana, a bym już zakupił co nie co z części.
...Gaz to ja mam w podłodze a nie w bagażniku...
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

DJ_TRANCE, w motoryzacyjnych. To nie jest rzadki element. Sprawdź przy okazji czy nie masz przy linkach zacisku zapieczonego
DJ_TRANCE
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2013-12-25, 21:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: DJ_TRANCE »

mas0n pisze:Sprawdź przy okazji czy nie masz przy linkach zacisku zapieczonego
Jeden mam,lewy tylni.
Co do linki, to wiem, że w moto, natomiast myślałem, że ciężko jet dostać, stąd moje pytanie.
...Gaz to ja mam w podłodze a nie w bagażniku...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Nie polecam linexa - kupiłem nowy załozyłem i szmelc wytrzymał 1 rok i pekła obudowa do srodka dostała sie woda i zamarzła - po wymianie na oryginał spokój od 3 lat.
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”