[100c4 FWD]Miękki pedał hamulca, odpowietrzanie nie pomaga

kamilbob
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2014-07-23, 23:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łęczna

[100c4 FWD]Miękki pedał hamulca, odpowietrzanie nie pomaga

Post autor: kamilbob »

Witam, zacznę od tego że chodzi o audi 100 c4 z ABSem (i korektorem siły hamowania na tylnej belce) silnik AAH. Wymieniałem dzisiaj zaciski tylne na zregenerowane, poszło sprawnie poza tym że 'nowe' zaciski były identyczne ale miały w innym miejscu otwór ma przewód elastyczny(inny typ lub od a6??). Po wymianie ręczny działa idealnie, praktycznie łapie mocno już na 1-2 ząbki, problem jest z hamulcem głównym bo jest miękki i wpada w podłogę, wskazuje to na zapowietrzony układ, ale odpowietrzaliśmy w 2 osoby zgodnie z kolejnością zaczynając od najdłuższego przewodu do najkrótszego przy pomocy wężyka, łącznie z przednimi kołami. Z lewego tylnego koła wyleciało sporo powietrza, z prawego leciał sam płyn bez pęcherzyków z przednich to samo, więc układ odpowietrzony a pedał dalej wpada i nie wiem gdzie jest przyczyna? czy na jakimś etapie popełniam błąd, czy układ z ABSem odpowietrza się inaczej niż tradycyjny, czy korektor siły hamowania coś tutaj wnosi?
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

odpowietrznik jest na górze zacisku (w najwyższym punkcie)
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
kamilbob
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2014-07-23, 23:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łęczna

Post autor: kamilbob »

hmm.. to akurat jest oczywiste, problem polega na tym że każde koło odpowietrzone a pedał dalej leci z lekkim oporem w podłogę(prawie nie hamuje przy pierwszym wciśnięciu,przy drugim już znacznie lepiej łapie). Dodam że podczas odpowietrzania przy pompowaniu słychać syczenie gdzieś pod maską, nie wiem dokładnie - albo z pompy albo gdzieś z absu.
Maajkii
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2015-11-06, 12:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: Maajkii »

Moge sie mylic, ale mialem dokladnie to samo w A6 C4. Wyczyscilem czujniki ABS i przeszlo, wciskalem pedal i takjakby ABS mi lapal a wcale go nie bylo. Wczesniej tez mialem miekki pedal, sprawdz wezyki elastyczne, moze jednak ktorys jest dziurawy
kamilbob
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2014-07-23, 23:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łęczna

Post autor: kamilbob »

Układ jest szczelny bo po podpompowaniu trzyma ciśnienie i pedał nie wpada(wpada tylko za pierwszym wciśnięciem).

Mam też ważną informację - byłem dzisiaj z tym w warsztacie odpowietrzyli mi najpierw tradycyjnie pedałem, potem podciśnieniowo i dalej wpada w podłogę, nie pomogło nawet odpowietrzenie pompy absu przez obd, ale stwierdzili ciekawą rzecz - zaciski tylne przy wciśnięciu pedału hamulca wychodzą(z pozycji najbardziej schowanej) a po puszczeniu z powrotem się chowają, chociaż nie powinny, powinny zostać w takiej pozycji aby być przy samym klocku - o co tutaj może chodzić?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Przerabiałem, pompa hamulcowa. Wymienić, nie próbować regenerować.
kamilbob
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2014-07-23, 23:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łęczna

Post autor: kamilbob »

A jest na to jakieś logiczne wytłumaczenie? bo przecież gdyby pompa przepuszczała to działoby się to ciągle, a u mnie po podpompowaniu pedału zaczyna on twardnieć i nie wpada. Po dłuższym przemyśleniu, obejrzeniu kilku filmików, przeczytaniu kilku poradników dochodzę do wniosku że prawdopodobnie wina jest gdzieś wewnątrz zacisku a dokładniej we wkładzie tłoczka który powinien obracać się wewnątrz tłoczka a chodzi razem z nim, co za tym idzie autoregulator ręcznego nie działa a tłoczek ma bardzo ograniczony ruch na zewnątrz zacisku(tyle na ile pozwoli mu zakres ruchu mechanizmu od hamulca ręcznego), myślę że jak ktoś rozbierał kiedyś taki zacisk to zrozumie o co mi chodzi.
Ostatnio zmieniony 2015-11-24, 16:20 przez kamilbob, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Twardnieje po podpompowaniu czy np. po 30min jazdy? I na drugi dzień to samo z rana?
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

czy przy wymianie zapowietrzyła się pompa, płyn e zbiorniczka cały zszedł?
Ostatnio zmieniony 2015-11-25, 05:35 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
kamilbob
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2014-07-23, 23:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łęczna

Post autor: kamilbob »

Przy pierwszym wciśnięciu wpada w podłogę, wcisnę pedał kilka razy i robi się twardy, puszczę na dosłownie 10s i znowu wcisnę to znów za pierwszym razem wpada w podłogę i twardnieje po podpompowaniu, nie ma znaczenia ile czasu silnik pracuje w moim przypadku zawsze zachowuje się tak samo.

Podczas wymiany zacisków płyn ze zbiorniczka nie zszedł.
W ogóle powietrze w układzie bym wykluczył, tak jak pisałem wyżej byłem w warsztacie odpowietrzali mi podciśnieniowo przelali tam bardzo dużo płynu do tego podpieli pod kompa i odpowietrzyli pompe absu.
Ostatnio zmieniony 2015-11-25, 11:42 przez kamilbob, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

z jakiego auta są te zaciski bo pisałeś, że w innym miejscu jest wejście przewodu a w którym miejscu jest odpowietrznik, czy jest do góry w najwyższym punkcie? mi to w dalszym ciągu wygląda na zapowietrzenie, chociaż też miałem jeden przypadek z C4, że po zmianie tylnych zacisków nie szło odpowietrzyć na starej pompie, po założeniu nowej było OK ale to też mógł być zbieg okoliczności
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

hubos dobrze kombinuje. Jak nowe zaciski są z amelinium i np. z golfa to może być tak, że odpowietrznik jest na dole. Ale da się odpowietrzyć odpowiednim sposobem. Akurat tak miałem zrobione u siebie.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

nie muszą być z amelinum, A4/B5 ma żeliwne z wyglądu jak te z C4 ale też ma odwrotnie i wtedy jest problem z odpowietrzeniem ale się da sposobem
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
kamilbob
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2014-07-23, 23:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łęczna

Post autor: kamilbob »

Wygląda na to że mieliście rację - zaciski które kupiłem i miały być od audi są prawdopodobnie od jakiegoś vw(na jednym z zacisków jest logo vw) i ogólnie pasują ale właśnie odpowietrzniki mają w złym miejscu fotka: https://www.bikepics.com/pictures/2766276/
wykręciłem je dzisiaj, odwróciłem tak aby odpowietrznik był na górze, zaklinowałem tłoczek żeby za bardzo nie wyszedł i odpowietrzałem, wyleciało sporo bąbli. Nie jest jeszcze idealnie, bo hamulec łapie pod koniec, ale chociaż za pierwszym wciśnięciem i da się jeździć. Przy najbliższej okazji postawię go na lewarkach i odpowietrze wszystkie koła po kolei i musi grać. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi ! ;-)
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Jeśli nie masz to kup sobie klucze do tylnych tłoczków. Blokujesz tłoczki, odwracasz tak aby były odpowietrzniki najwyżej i odpowietrzasz. A już odpowietrzone zaciski zakładasz na jarzmo i skręcasz. Przetestowane i działa bardzo dobrze. Ja akurat kupowałem zaciski z golfa IV ameliniowe.
Sprzedany :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”