[A6 C4] Swap hamulców S6 C4, A6 C5
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
przednie zaciski są ATE, fabrycznie Lucasa nie było na przodzie, chyba, że zamiennik, co do hamulców, pisałem wiele razy, że lepiej wsadzić lepsze serwo i pompę niż 312 do seryjnej, a najlepiej obie opcje naraz, myślę o zrobieniu adapterów pod zaciski z C5/C6 pod tarcze 320x30, mieści się to w 16", może jakby było więcej chętnych to byłoby taniej
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Mechanik
- Posty: 102
- Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Małopolska
Panowie czy możecie mi potwierdzić czy zaciski do wymiany z pojedynczej tarczy przód na wentylowaną mają być ATE 57 ? I te same zaciski idą pod tarczę 288mm jak i 312mm - tylko się upewnić chciałem żebym miał jasność 100%
Te zaciski podejdą z A6 C5 ?
Z tego co przeglądam w sieci to widzę, że A6 C5 miało różne zaciski ale nr. 57 tam jest na jednych i na drugich. Czy może ma ktoś jakieś detale na ten temat ?
Z jakich modeli A6 C5 szukać tych zacisków aby pasowały albo jakiś nr. tego zacisku dokładny może ?
Próbuję wygrzebać gdzieś w necie jakieś szczegóły na ten temat ale nie widzę, przydałoby się takie info w tym temacie nawet.
z góry dzięki
[ Dodano: |24 Lis 2015|, o 21:15 ]
ktokolwiek panowie ? potrzebuję to info dość szybko
dzięki
Te zaciski podejdą z A6 C5 ?
Z tego co przeglądam w sieci to widzę, że A6 C5 miało różne zaciski ale nr. 57 tam jest na jednych i na drugich. Czy może ma ktoś jakieś detale na ten temat ?
Z jakich modeli A6 C5 szukać tych zacisków aby pasowały albo jakiś nr. tego zacisku dokładny może ?
Próbuję wygrzebać gdzieś w necie jakieś szczegóły na ten temat ale nie widzę, przydałoby się takie info w tym temacie nawet.
z góry dzięki
[ Dodano: |24 Lis 2015|, o 21:15 ]
ktokolwiek panowie ? potrzebuję to info dość szybko
dzięki
Ostatnio zmieniony 2015-11-24, 18:56 przez silnor3ki, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Rozmiar tarczy jak rozmiar ale całkowita klapa hamulców w a6 to 2 tłoczkowe zaciski .
Temat przerabiałem w motorach taki sam motor z 2 tloczkowymi zaciskami z przodu hamuje srednio- hamulce są bardzo słabo dozowalne i słabe.....
Powoduje to tyle ze albo koło ci sie blokuje albo zamiast hamować potężnie tylko spowalnia- działa to na zasadzie 0 albo 1- tj totalne badziewie.
4 tłoczkowy zacisk to inna inszość - hamulec jest tak perfekcyjnie dozowalny że czujesz aż wgniata cie w kierownicę, bardzo dobrze czuć tez moment zblokowania kola.
A samochodach jest podobnie - np wszystkie gt-r'y czy prosiaki mają w standardzie z przodu 6 czy 8 tłoczkowe zaciski i to robi robote.
Duża tarcza powoduje tylko tyle ze lepiej jest odprowadzane ciepło.
Reasumując zmiana fabrycznego zacisku 2 tłoczkowego na taki sam 2 tłoczkowy z c5 tyle ze na lekko wieksza tarcze - nie zrobi prawie żadnej wyraźnie odczuwalnej roznicy w hamowaniu
Temat przerabiałem w motorach taki sam motor z 2 tloczkowymi zaciskami z przodu hamuje srednio- hamulce są bardzo słabo dozowalne i słabe.....
Powoduje to tyle ze albo koło ci sie blokuje albo zamiast hamować potężnie tylko spowalnia- działa to na zasadzie 0 albo 1- tj totalne badziewie.
4 tłoczkowy zacisk to inna inszość - hamulec jest tak perfekcyjnie dozowalny że czujesz aż wgniata cie w kierownicę, bardzo dobrze czuć tez moment zblokowania kola.
A samochodach jest podobnie - np wszystkie gt-r'y czy prosiaki mają w standardzie z przodu 6 czy 8 tłoczkowe zaciski i to robi robote.
Duża tarcza powoduje tylko tyle ze lepiej jest odprowadzane ciepło.
Reasumując zmiana fabrycznego zacisku 2 tłoczkowego na taki sam 2 tłoczkowy z c5 tyle ze na lekko wieksza tarcze - nie zrobi prawie żadnej wyraźnie odczuwalnej roznicy w hamowaniu
AEL INSIDE
-
- Mechanik
- Posty: 102
- Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Małopolska
ale u mnie jest pojedyncza tarcza 15mm grubości 288mm średnica, większość pisze, że zamiana z takiej na 312mm wentylowaną przyniesie zauważalną różnice w hamowaniu. Zaciski w A6 C4 się mnie wydawało że są jedno tłoczkowe a nie dwu tłoczkowe
Poza tym u mnie siedzą z przodu nie dość, że 15mm tarcze to na dodatek byle jakie nie markowe + dupiane klocki. Czyli reasumując zamiana na 312mm + wentylowane + lepsza jakość tarcza i klocki chyba coś musi dać - czy nawet tego nie poczuję ?
Dobrze by było aby się ktoś wypowiedział co dokładnie taki sam albo podobny mod wykonał, przejścia z litej niewentylowanej na większe wentylowane to wtedy bym wiedział, czy jest sens w to utopić około 800 zł bo mniej więcej tyle to wyjdzie.
dzięki.
Poza tym u mnie siedzą z przodu nie dość, że 15mm tarcze to na dodatek byle jakie nie markowe + dupiane klocki. Czyli reasumując zamiana na 312mm + wentylowane + lepsza jakość tarcza i klocki chyba coś musi dać - czy nawet tego nie poczuję ?
Dobrze by było aby się ktoś wypowiedział co dokładnie taki sam albo podobny mod wykonał, przejścia z litej niewentylowanej na większe wentylowane to wtedy bym wiedział, czy jest sens w to utopić około 800 zł bo mniej więcej tyle to wyjdzie.
dzięki.
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Cudów się nie spodziewaj. Jedyny plus takiej opcji to taka że hamulce później się zagotują, niż na litych, przy mocnym hamowaniu. Podobno lepszy efekt jest przy zmianie serwa, ale to juz temat rzeka i nie ma konkretnych propozycji co i jak i od czego... zamontować.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
silnor3ki, dokladnie cudów się nie spodziewaj, po samych tarczach
Co do wentylowanych 288mm i 2 tloczkowych zacisków - takie maja a6 c4 z mocnymi piecami - tj 2.5 tdi ael 140km , 2,6 i 2.8
Za to 1,8, 2.0 , i 2.5 aat (116km) mają niewentylowane tarcze i 1 tłoczkowe zaciski.
jc na twoim miejscu poszedłbym w zaciski - ale z 4 tłoczkowymi jest problem- od alfy 159 podobno pasują rozstawem ale znowu zwrotnica jest tak zaprojektowana ze zawawdzają i nic z tego ,
jedyna opcja jak tu ktoś napisał to zmiana zwrotnic z s6 c4 albo z wersji z tarczami ufo - tj stare s4 c4.
Casian, Co do serwa -- znowu powiem w motorach jest to samo - ludzie zmieniają pompy hamulcowe na wieksze a i tak jakość hamowania średnio się poprawia procentowo
Co innego wymania zacisków na radialne (monoblocki) - ale to klasa światowa- rozwiązania czerpane z f1 i motogp i siła hamowania wyrywa nadgarstki.
jednym słowem zaciski zaciski zaciski.
Jak dla mnie zaciski 4 tloczkowe na niewentylowanej tarczy beda lepiej hamowac niz ten zestaw z a6 c5 na 100%
Co do wentylowanych 288mm i 2 tloczkowych zacisków - takie maja a6 c4 z mocnymi piecami - tj 2.5 tdi ael 140km , 2,6 i 2.8
Za to 1,8, 2.0 , i 2.5 aat (116km) mają niewentylowane tarcze i 1 tłoczkowe zaciski.
jc na twoim miejscu poszedłbym w zaciski - ale z 4 tłoczkowymi jest problem- od alfy 159 podobno pasują rozstawem ale znowu zwrotnica jest tak zaprojektowana ze zawawdzają i nic z tego ,
jedyna opcja jak tu ktoś napisał to zmiana zwrotnic z s6 c4 albo z wersji z tarczami ufo - tj stare s4 c4.
Casian, Co do serwa -- znowu powiem w motorach jest to samo - ludzie zmieniają pompy hamulcowe na wieksze a i tak jakość hamowania średnio się poprawia procentowo
Co innego wymania zacisków na radialne (monoblocki) - ale to klasa światowa- rozwiązania czerpane z f1 i motogp i siła hamowania wyrywa nadgarstki.
jednym słowem zaciski zaciski zaciski.
Jak dla mnie zaciski 4 tloczkowe na niewentylowanej tarczy beda lepiej hamowac niz ten zestaw z a6 c5 na 100%
AEL INSIDE
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Dodek, gdzie ty widziałeś AEL-a z zaciskami z dwoma tłokami Nie wprowadzaj ludzi w błąd OK
Wyjaśnijmy sobie kilka spraw związanych z hamulcami:
Po pierwsze różnica w litej tarczy a w wentylowanej jest taka że w wentylowanej masz większą pojemność cieplną przy tym samym rozmiarze tarcz.
Po drugie jeżeli zakładasz większą tarczę to tak samo zwiększa się pojemność cieplna + jest większe ramię, czyli większa siła hamowania, i teraz w zależności jak dużą tarczę założysz to proporcjonalnie zwiększa się pojemność cieplna jak i siła hamulca
Po trzecie po diabła zakładać 4 tłoki na litą tarczę 288 skoro przy max hamowaniu np z 200 do zera stracą ci się hamulce, nie widzę tu żadnego sensu.
Osobiście straciłem heble przy 288 wentylowanym jak hamowałem z 200 do zera, przy 312 nie zdarzyło mi się to.
silnor3ki, podsumowując jak chcesz hamulca potrzebnego do szybkiej jazdy to musisz wpakować nie tylko 4-ro tłoczkowe zaciski jak inni tu wypisują ale musisz też założyć większą tarczę, wtedy auto będzie stawało dęba. Natomiast jak chcesz żeby hamulec był miększy i bardziej czuły na siłę jaką używasz to musisz szukać serwa dwukomorowego z nowszych modeli Audi oczywiście z pompą hamulcową a na sam koniec jeżeli szukasz jakiegoś kompromisu to musisz wiedzieć jedno na 312 przy normalnej jeździe nie odczujesz różnicy ale jak będziesz hamował z dużej prędkości do zera to już będzie zauważalna różnica.
Wyjaśnijmy sobie kilka spraw związanych z hamulcami:
Po pierwsze różnica w litej tarczy a w wentylowanej jest taka że w wentylowanej masz większą pojemność cieplną przy tym samym rozmiarze tarcz.
Po drugie jeżeli zakładasz większą tarczę to tak samo zwiększa się pojemność cieplna + jest większe ramię, czyli większa siła hamowania, i teraz w zależności jak dużą tarczę założysz to proporcjonalnie zwiększa się pojemność cieplna jak i siła hamulca
Po trzecie po diabła zakładać 4 tłoki na litą tarczę 288 skoro przy max hamowaniu np z 200 do zera stracą ci się hamulce, nie widzę tu żadnego sensu.
Osobiście straciłem heble przy 288 wentylowanym jak hamowałem z 200 do zera, przy 312 nie zdarzyło mi się to.
silnor3ki, podsumowując jak chcesz hamulca potrzebnego do szybkiej jazdy to musisz wpakować nie tylko 4-ro tłoczkowe zaciski jak inni tu wypisują ale musisz też założyć większą tarczę, wtedy auto będzie stawało dęba. Natomiast jak chcesz żeby hamulec był miększy i bardziej czuły na siłę jaką używasz to musisz szukać serwa dwukomorowego z nowszych modeli Audi oczywiście z pompą hamulcową a na sam koniec jeżeli szukasz jakiegoś kompromisu to musisz wiedzieć jedno na 312 przy normalnej jeździe nie odczujesz różnicy ale jak będziesz hamował z dużej prędkości do zera to już będzie zauważalna różnica.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 102
- Rejestracja: 2012-12-11, 17:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Małopolska
no właśnie widziałem dziesiatki aukcji z zaciskami od A6 C4 i A6 C5 i nie ma tam nigdzie dwutłoczkowych- to że są jednotłoczkowe to byłem pewien i nawet w tą stronę nie idę ze zmianami.
U mnie nie ma czym się ścigać bo ja mam 1,8 poza tym jeżdżę spokojnie. Gdzieś na innych forach wyczytałem, że z litej tarczy 288mm na wentylowaną 312mm i do tego jak u mnie są jakieś badziewne tarcze i klocki teraz to musi być jakaś zauważalna różnica po swapie.
Tak czy inaczej moda dopiero w lecie będę robił więc o ile do tego dojdzie w ogóle to dam znać jak już pozamieniam czy to coś dało.
Grzebać z serwem czy pompą nie mam zamiaru bo to o tym czytałem, że nic nie ma do przekręcenia i założenia tak na chop siup tylko trzeba przerabiać i kombinować.
A może ktoś lekko rozwinąć temat i powiedzieć czy jest cokolwiek P&P co można przerzucić z innego samochodu i założyć na tył do A6 C4 ? Chodzi mi tu o trochę większy rozmiar tarcz, ewentualnie jakie jarzma i zaciski do tego ?
Nie mogę nigdzie nic znaleźć na ten temat a to w sumie tylko z czystej mojej ciekawości jak już sie zacząłem interesowąć tematem hampli bo tak czy inaczej pewnie w moim przypadku nie ma to większego sensu pakować pieniędzy jak nie mam czym cisnąć żeby to późnej trzeba było wyhamowywać nagle
dzięki.
U mnie nie ma czym się ścigać bo ja mam 1,8 poza tym jeżdżę spokojnie. Gdzieś na innych forach wyczytałem, że z litej tarczy 288mm na wentylowaną 312mm i do tego jak u mnie są jakieś badziewne tarcze i klocki teraz to musi być jakaś zauważalna różnica po swapie.
Tak czy inaczej moda dopiero w lecie będę robił więc o ile do tego dojdzie w ogóle to dam znać jak już pozamieniam czy to coś dało.
Grzebać z serwem czy pompą nie mam zamiaru bo to o tym czytałem, że nic nie ma do przekręcenia i założenia tak na chop siup tylko trzeba przerabiać i kombinować.
A może ktoś lekko rozwinąć temat i powiedzieć czy jest cokolwiek P&P co można przerzucić z innego samochodu i założyć na tył do A6 C4 ? Chodzi mi tu o trochę większy rozmiar tarcz, ewentualnie jakie jarzma i zaciski do tego ?
Nie mogę nigdzie nic znaleźć na ten temat a to w sumie tylko z czystej mojej ciekawości jak już sie zacząłem interesowąć tematem hampli bo tak czy inaczej pewnie w moim przypadku nie ma to większego sensu pakować pieniędzy jak nie mam czym cisnąć żeby to późnej trzeba było wyhamowywać nagle
dzięki.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
silnor3ki, od C5 prze fl. Motor 2.5V6 diesel, 2.4benzyna. Zwrotnica w obu przypadkach musi być żeliwna więc wtedy wszystko pasuje P&P. Z tym że w C5 zacisk jest z tyłu tarczy a nie z przodu jak w C4. Sprawdzone bo bratu wstawiałem 312mm. Pozdrawiam! Ewentualnie osłonę możesz zastosować od 288 lekko odginając jej brzegi. Klocki pasują od 288.
Ostatnio zmieniony 2016-02-17, 18:02 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.