[A6-2.5TDI AEL] [ALL] Temperatura 2.5 tdi
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2013-12-07, 17:03
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Proszowice
[A6-2.5TDI AEL] [ALL] Temperatura 2.5 tdi
Witam stałem się dziś posiadaczem ael w q I jedną rzecz mnie nie pokoi mianowicie temperatura wody na zegarze pokazuje ok 70 stopni nawiew ciepłego powietrza jest węże oba ciepłe czy uszkodzony jest termostat czy czujnik jakiś testu na klimateoniku nie zrobię bo jest wylany
Jaką powinna być temperatura oleju na wskazniku
Jaką powinna być temperatura oleju na wskazniku
Ostatnio zmieniony 2015-11-24, 21:24 przez pingwin12, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
jak ma wiedziec ze sie dogrzewa do 70?dawid89 pisze:jezeli CI sie dogrzewa do 70 stopni to winny termostat
te silniki długo sie nagrzewaja sam wiem po swoim
vag i lecisz ,zagrzej ok10-15 km i sprawdz grupe np7.
jak tam masz ok tzn 84-90stopni to termostat ok.
na zegarach jest temp z czujnika 4 ro pinowego,do vaga jest ten dwupinowy gorny i jezeli w vagu jest ok to najpierw wtyczka,lubi puszczac plyn chlodniczy ten czujnik i zalewa wtyczke.
ja musialem wymienic ten czujnik bo na zegarach tez mialem duzo zanizona niz w vagu wiec termostat nalezy wymienic,zaliczyl bym go do pakieku tzw startowego ale nie zawsze rozwiazuje problem z temperatura na zegarach.
POWER MADE IN SPANKY
-
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2015-10-09, 13:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Podlaskie
Witam. Podepne się do tematu . Mianowicie mam taki problem gdy temperatura otoczenia jest powyżej 5 stopni to silnik osiąga 90 stopni bez problemu. Ale sytuacja się zmienia jak temperatura otoczenia spada ponizej 5 stopni. Silnik osiaga tylko 70 stopni przy spokojniej jeżdzie ale jak sie powciska pedał gazu to osiągnie to 90 lecz po powrocie do normalnej jazdy znowu na liczniku ukazuję sie 70 stopni ....
Moje pytanie czy jest to wina termostatu? który na moje oko może się do końca nie zamykac ?
Moje pytanie czy jest to wina termostatu? który na moje oko może się do końca nie zamykac ?
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
skok_123, Tak.
Włącz sobie odczyt temperatury z klimatronika -> kanał 51 - jest to ten sam sygnał co na vagu w sekcji silnika w grupie np 001 lub 007.
Obserwuj temperaturę przy określonej jeździe. Będzie jak na tacy.
Włącz sobie odczyt temperatury z klimatronika -> kanał 51 - jest to ten sam sygnał co na vagu w sekcji silnika w grupie np 001 lub 007.
Obserwuj temperaturę przy określonej jeździe. Będzie jak na tacy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
skok_123, na 100% termostat- kup verneta- moj od 6 lat po wymianie chodzi lux.
Jc tak sobie mysle czy nie zaadoptowac tylnego krócca z grzałkami od volvo - aby dogrzewało płyn - a wystarowanie tego zająłby sie sam klimatronik -korzystając już z istniejącej z instalacji elektrycznej nagrzewnicy ktora siedzi u mnie w nawiewach.
- słynne przekażniki w nogach kierowcy-
Ostatnio na a4 forumie znalazlem opis z elsy.
Jc tak sobie mysle czy nie zaadoptowac tylnego krócca z grzałkami od volvo - aby dogrzewało płyn - a wystarowanie tego zająłby sie sam klimatronik -korzystając już z istniejącej z instalacji elektrycznej nagrzewnicy ktora siedzi u mnie w nawiewach.
- słynne przekażniki w nogach kierowcy-
Ostatnio na a4 forumie znalazlem opis z elsy.
AEL INSIDE
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
sorki za OT, ale w sumie na temat grzania diesla, ja na dniach montuję grzałkę przepływową, dokładnie taką
http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-p ... 04208.html
minus taki, że potrzebne zasilanie 230V więc pod blokiem praktycznie odpada, ale pod domem jak najbardziej, urządzenie proste w montażu, startujemy ciepły silnik
króciec, o którym wspomniał Dodek ma kilka wad, pobiera dużo prądu, pracuje dopiero po uruchomieniu silnika, nie sprawdzi się na krótkich dystansach (dom-praca-dom) gdyż alternator nie da rady doładować odpowiednio aku
http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-p ... 04208.html
minus taki, że potrzebne zasilanie 230V więc pod blokiem praktycznie odpada, ale pod domem jak najbardziej, urządzenie proste w montażu, startujemy ciepły silnik
króciec, o którym wspomniał Dodek ma kilka wad, pobiera dużo prądu, pracuje dopiero po uruchomieniu silnika, nie sprawdzi się na krótkich dystansach (dom-praca-dom) gdyż alternator nie da rady doładować odpowiednio aku
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Nie obraź się ale mi to urządzenie wyglada na badziewie- taka chinska popierdółka - coś czuje ze marnie to bedzie grzalo.
Defa jest o wiele lepsza http://allegro.pl/defa-grzalka-silnika- ... 93662.html tylko komu się chce wstawać rano i włączać to ustrojstwo a nast wracać do domu.
automatyczne webasto ustawiane na konkretną godzinę jest 1000 razy lepsze - tylko cena....
Ja bede myslal z tymi świecami żarowymi - w octaviach i golfach to jest standardowe wyposażenie i jakoś nic sie alternatorowi i akku nie dzieje.
Zresztą zawsze mozna zrobić też przełacznik reczny - zobaczymy
Defa jest o wiele lepsza http://allegro.pl/defa-grzalka-silnika- ... 93662.html tylko komu się chce wstawać rano i włączać to ustrojstwo a nast wracać do domu.
automatyczne webasto ustawiane na konkretną godzinę jest 1000 razy lepsze - tylko cena....
Ja bede myslal z tymi świecami żarowymi - w octaviach i golfach to jest standardowe wyposażenie i jakoś nic sie alternatorowi i akku nie dzieje.
Zresztą zawsze mozna zrobić też przełacznik reczny - zobaczymy
AEL INSIDE
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
Dodek, można by tak polemizować w nieskończoność, również myślałem nad grzałką defa, ale po pierwsze defa ma tylko 600W, po drugie grzeje miejscowo, po trzecie nieco większe koszty i więcej roboty z montażem,
natomiast nagrzewnica, której link wrzuciłem może nie wygląda zabójczo ale jest to produkt sprawdzony bo kolega montował identyczną tyle, że w ciągniku siodłowym i sprawuje się bardzo dobrze
co do wstawania rano i włączania to nie wiem czy słyszałeś kiedyś o czymś takim jak programator czasowy w powalającej cenie 10zł
http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-pr ... 54650.html
lub nieco lepszy i pracujący na zewnątrz i do -10C
http://allegro.pl/timer-zewnetrzny-wyla ... 97203.html
natomiast nagrzewnica, której link wrzuciłem może nie wygląda zabójczo ale jest to produkt sprawdzony bo kolega montował identyczną tyle, że w ciągniku siodłowym i sprawuje się bardzo dobrze
co do wstawania rano i włączania to nie wiem czy słyszałeś kiedyś o czymś takim jak programator czasowy w powalającej cenie 10zł
http://allegro.pl/wylacznik-wlacznik-pr ... 54650.html
lub nieco lepszy i pracujący na zewnątrz i do -10C
http://allegro.pl/timer-zewnetrzny-wyla ... 97203.html
Ostatnio zmieniony 2015-12-01, 13:19 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
Dodek napisał
Ja bede myslal z tymi świecami żarowymi - w octaviach i golfach to jest standardowe wyposażenie i jakoś nic sie alternatorowi i akku nie dzieje.
Zresztą zawsze mozna zrobić też przełacznik reczny - zobaczymy.
Trzeba to wszystko dobrze policzyć ponieważ w octawiach i golfach jest dogrzewacz ze świec żarowych a u nas jest za to elektryczna farelka przy nagrzewnicy 600W. Dodając do tego sugerowany podgrzewacz na 3 świece żarowe z Volvo 3X15A = 45A X 14V =630W.
Daje nam to razem 1230W. Alternator w AEL-u przeważnie uzyskuje 120A x 14V =1680W (pytanie przy jakich obrotach silnika). Czyli jakiś zapas tam jest ale zostaje jeszcze pozostał elektryka samochodu : światła, dmuchawa,ogrzewanie lusterek, siedzeń, sterowniki silnika itp. i ładowanie akumulatora.
Ale może ktoś to policzy inaczej tym bardziej że sam mam taki dogrzewacz z Volvo ale narazie leży na półce.
Ja bede myslal z tymi świecami żarowymi - w octaviach i golfach to jest standardowe wyposażenie i jakoś nic sie alternatorowi i akku nie dzieje.
Zresztą zawsze mozna zrobić też przełacznik reczny - zobaczymy.
Trzeba to wszystko dobrze policzyć ponieważ w octawiach i golfach jest dogrzewacz ze świec żarowych a u nas jest za to elektryczna farelka przy nagrzewnicy 600W. Dodając do tego sugerowany podgrzewacz na 3 świece żarowe z Volvo 3X15A = 45A X 14V =630W.
Daje nam to razem 1230W. Alternator w AEL-u przeważnie uzyskuje 120A x 14V =1680W (pytanie przy jakich obrotach silnika). Czyli jakiś zapas tam jest ale zostaje jeszcze pozostał elektryka samochodu : światła, dmuchawa,ogrzewanie lusterek, siedzeń, sterowniki silnika itp. i ładowanie akumulatora.
Ale może ktoś to policzy inaczej tym bardziej że sam mam taki dogrzewacz z Volvo ale narazie leży na półce.