[A6 C4] Ucieka mi prąd !? Ciezki rozruch czasmi
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
[A6 C4] Ucieka mi prąd !? Ciezki rozruch czasmi
Witam,
od jakiegos czasu po np. 2 dniowym postoju auto ciezko zapala. (swiece nowe, choc i tak na zewnatrz temp powyzej 10 stopni)
Na analogicznym zegarze na zaplonie pokazuje mi mniej jak 10 V !
Oczywisie jak auto pochodzi i na cieplym juz wskakuje kolo 12 V na zaplonie przy ponownym rozruchu.
Wywnioskowalem ze cos kradnie prad, tylko nie wiem czy przeprowadzilem poprawnie badanie.
Mam miernik taki jak na zdjeciu:
http://www.programatory.com/produkty/Mi ... T33B_1.jpg
Czarna sonda w COM, czerwona w "200mA MAX"
Zdejmuje kleme plusową i podlaczam jedna sonde do + akumulatora a jedna do klemy.
Zakres ustawiam na 200m jezeli dobrze pamietam.
No i pokazuje czasami 19X czasami 18X a potem wskakuje 1 lub -1 w zaleznosci jak sondy przyloze.
Wnioskuje ze pobiera wiecej jak 200mA dlatego wychodzi poza zakres i pokazuje 1.
Gdy probowalem ustawic miernik na "MAX 10 A unfused" to na wszystkich zakresach pokazywalo same zera. I wogole nie iskrzylo tak jakby cos z mierniiem nie tak.
Czy ktos jest wstanie mi pomoc ?
Odlaczalem bezpieczniki od strony kierowcy i sprawdzalem i praktycznie bez zmian. Spod maski z puszki od strony kierowcy rowniez wyciagalem wszystkie i tez bez zmian.
od jakiegos czasu po np. 2 dniowym postoju auto ciezko zapala. (swiece nowe, choc i tak na zewnatrz temp powyzej 10 stopni)
Na analogicznym zegarze na zaplonie pokazuje mi mniej jak 10 V !
Oczywisie jak auto pochodzi i na cieplym juz wskakuje kolo 12 V na zaplonie przy ponownym rozruchu.
Wywnioskowalem ze cos kradnie prad, tylko nie wiem czy przeprowadzilem poprawnie badanie.
Mam miernik taki jak na zdjeciu:
http://www.programatory.com/produkty/Mi ... T33B_1.jpg
Czarna sonda w COM, czerwona w "200mA MAX"
Zdejmuje kleme plusową i podlaczam jedna sonde do + akumulatora a jedna do klemy.
Zakres ustawiam na 200m jezeli dobrze pamietam.
No i pokazuje czasami 19X czasami 18X a potem wskakuje 1 lub -1 w zaleznosci jak sondy przyloze.
Wnioskuje ze pobiera wiecej jak 200mA dlatego wychodzi poza zakres i pokazuje 1.
Gdy probowalem ustawic miernik na "MAX 10 A unfused" to na wszystkich zakresach pokazywalo same zera. I wogole nie iskrzylo tak jakby cos z mierniiem nie tak.
Czy ktos jest wstanie mi pomoc ?
Odlaczalem bezpieczniki od strony kierowcy i sprawdzalem i praktycznie bez zmian. Spod maski z puszki od strony kierowcy rowniez wyciagalem wszystkie i tez bez zmian.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Podejrzewam, że na zakresie 200mA spaliłeś w mierniku bezpiecznik topikowy .
Tropiąc "lewy" pobór prądu w mojej byłej C4 robiłem tak, że bez kanapy z tyłu siedząc wewnątrz auta ryglowałem je z kluczyka. Podczas tej czynności między klemę "+" akumulatora i przewód z zaciskiem miałem włączony amperomierz na zakresie 10A z tej prostej przyczyny, że sama pompka ryglując drzwi pobiera 6 - 7A . Po 30 sekundach patrzyłem na odczyt amperomierza, otwierałem auto, wyjmowałem bezpiecznik, wsiadałem i ryglowałem. Robota mozolna ale pozwala ze 100% precyzją określić obwód który ma dużą upływność. Pomijam dokładki typu audio, dodatkowy centralny zamek, etc. W tych obwodach bezpieczniki wyjąłem na dzieńdobry.
Dodatkowo w avantach kable w gumowej przelotce do klapy parcieją i tam powstaje spora upływność, zwłaszcza w obwodzie bezpiecznika 5 i 7.
Pobór prądu w zdrowej instalacji bez dokładanej centralki wynosił u mnie 55 - 60mA, po dołożeniu centralki i dodatkowego komputerka pokładowego 80mA.
Tropiąc "lewy" pobór prądu w mojej byłej C4 robiłem tak, że bez kanapy z tyłu siedząc wewnątrz auta ryglowałem je z kluczyka. Podczas tej czynności między klemę "+" akumulatora i przewód z zaciskiem miałem włączony amperomierz na zakresie 10A z tej prostej przyczyny, że sama pompka ryglując drzwi pobiera 6 - 7A . Po 30 sekundach patrzyłem na odczyt amperomierza, otwierałem auto, wyjmowałem bezpiecznik, wsiadałem i ryglowałem. Robota mozolna ale pozwala ze 100% precyzją określić obwód który ma dużą upływność. Pomijam dokładki typu audio, dodatkowy centralny zamek, etc. W tych obwodach bezpieczniki wyjąłem na dzieńdobry.
Dodatkowo w avantach kable w gumowej przelotce do klapy parcieją i tam powstaje spora upływność, zwłaszcza w obwodzie bezpiecznika 5 i 7.
Pobór prądu w zdrowej instalacji bez dokładanej centralki wynosił u mnie 55 - 60mA, po dołożeniu centralki i dodatkowego komputerka pokładowego 80mA.
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
Aku ciezko powiedziec ale moze miec kolo 4 lat. Ostatnio zlecilem w warsztacie sprawdzenie czy jest jeszcze dobry i ponoc wszystko wskazywalo ze tak.Dawid2542 pisze:jak stary aku? ile ładuje alternator po odpaleniu?
Bosch 750A 740ah s5 czy jakos tak.
Rozebralem swoj miernik i faktycznie byl przepalony. Wymienilem chyba na taki sam ale dalej jest lipa. Tzn na "unfused" 10A nie pokazuje nic, nawet nie iskrzy przy klemie.Podejrzewam, że na zakresie 200mA spaliłeś w mierniku bezpiecznik topikowy .
Tropiąc "lewy" pobór prądu w mojej byłej C4 robiłem tak, że bez kanapy z tyłu siedząc wewnątrz auta ryglowałem je z kluczyka. Podczas tej czynności między klemę "+" akumulatora i przewód z zaciskiem miałem włączony amperomierz na zakresie 10A z tej prostej przyczyny, że sama pompka ryglując drzwi pobiera 6 - 7A . Po 30 sekundach patrzyłem na odczyt amperomierza, otwierałem auto, wyjmowałem bezpiecznik, wsiadałem i ryglowałem. Robota mozolna ale pozwala ze 100% precyzją określić obwód który ma dużą upływność. Pomijam dokładki typu audio, dodatkowy centralny zamek, etc. W tych obwodach bezpieczniki wyjąłem na dzieńdobry.
Dodatkowo w avantach kable w gumowej przelotce do klapy parcieją i tam powstaje spora upływność, zwłaszcza w obwodzie bezpiecznika 5 i 7.
Pobór prądu w zdrowej instalacji bez dokładanej centralki wynosił u mnie 55 - 60mA, po dołożeniu centralki i dodatkowego komputerka pokładowego 80mA.
Czy to oznacza ze spalilem miernik ? :S
Kiedys mialem przypuszczenia ze moj altek slabo laduje. DLa pewnosci wymienilem oryginalny regulator ze szczotkami, komutator i mostek prostowniczy + lozyska.W jakim stanie masz klemę plusową? Nie grzeje się? Nie jest okopcona? U mnie na alternatorze pokazywało ładowanie 14v a na akumulatorze 12v. Wymieniona klema + i jest ok.
Ale ladowanie sie nie zmienilo.
Z tego co pamietam to ladowanie mialem rozne, od 13.5 (chyba) do 13.8 ? Jakos tak. Ale dla pewnosci sprawdze jeszcze jutro.
Na samym alternatorze napiecie bylo idealne. Natomiast jakas tam strata byla przy aku.
Kiedyss sprawdzalem kleme czy sie grzeje ale wszystko wygladalo ok. Sprawdze jeszcze jutro dla pewnosci. Kleme plusową w zwiazku z tym tez wymienilem bo wydawalo mi sie ze to tam moze byc przyczyna. Ale one wygladaja bardzo dobrze. Masowej juz nie ruszałem.
Dla pewnosci jutro jeszcze raz sprawdze.
[ Dodano: |1 Lis 2015|, o 10:05 ]
Ok dziś zrobilem pomiary.
Przed odpaleniem auta dziś rano sprawdzilem napięcie.
Wyszło 11.66 a auto stało zaledwie kilka godzin.
Na zapłonie spadło poniżej 10 volt.
Odpalilem auto i po przejechaniu kilku km zrobilem pomiar. 14.2 bez obciążenia (tylko radio). 13.66 v na klimie,radiu, podgrzewaniu szyby i światłach mijania.
Obie klemy na aku zimne
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
Jak to nie duży ? Specem z matmy fizy nie jestem ale wg mnie to pobór masz około 270mA. A to w cholerę dużo. Z tego co wiem to koło 100mA powinno być.gti18 pisze:Ja mam pdobny problem, auto po 2 dniach postoju nie chce zapalic. Akmulator 64ah oprózniony do zera (akmulator sprawny) pobór prądu to 0.25-0.27A Więc nie duży jak szukać i co może być przyczyną?
Wyciągając bezpieczniki i szukaj. Ją musze u siebie inny miernik znaleźć bo mi poza zakres wychodzi..
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
frost12q, i tak rozładowanie pełnego aku przy tym to 213 godzin - 8 dni. Nie jest mało, ale też to nie dużo.
gti18, Ostatnio zauważyłem że rano jak auta nie wstawiałem do garażu, było mokro to przy jeździe były spadki napięcia tak jak by było gdzieś spięcie. Może masz gdzieś przerwany kabel?
gti18, Ostatnio zauważyłem że rano jak auta nie wstawiałem do garażu, było mokro to przy jeździe były spadki napięcia tak jak by było gdzieś spięcie. Może masz gdzieś przerwany kabel?
-
- Czeladnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WROCŁAW
Ja sprawdziłem dzisiaj u siebie. Wpiąłem miernik szeregowo, ustawiłem go na 10A i pokazało mi 0,44. Wydaje mi się że to dużo. Drzwi pozamykane, światła pogaszone, otwarta jedynie maska przód. Posiadam alarm, jest podłączony w instalację, ale go nie używam - jest rozbrojony- tak mi się wydaje. Jak myślicie te 0,44 to w normie?