[A6-2.6 ABC] Metalowa masowa? płytka w nadkolu od kabli went
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-08-27, 01:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gorzów Wlkp.
[A6-2.6 ABC] Metalowa masowa? płytka w nadkolu od kabli went
Cześć
Przed przednim lewym kołem od dołu podłużnicy jest taka płytka do której są przykręcone kable - wydaje mi się że i masa i plus ale to było by dziwne. W każdym jedna śrubka już odpadła druga zaraz zrobi to samo. Jak rozwiązać ten problem? Trzeba nową płytkę czy można to inaczej rozwiązać. I proszę o wyjaśnienie czy te kable to + i -
Przed przednim lewym kołem od dołu podłużnicy jest taka płytka do której są przykręcone kable - wydaje mi się że i masa i plus ale to było by dziwne. W każdym jedna śrubka już odpadła druga zaraz zrobi to samo. Jak rozwiązać ten problem? Trzeba nową płytkę czy można to inaczej rozwiązać. I proszę o wyjaśnienie czy te kable to + i -
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
to sa same plusy.opornica wentylatorow chlodnicy.wymiana na druga rozwiazuje problem.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-08-27, 01:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Nie rozumiem jak to działa. Płytka do której poprowadzone są plusy jest przykręcona do podłużnicy czyli do masy? Sprawdzałem na obu i jest przejście na te śruby do podłużnicy (moja miała pełne, na tej aluminiowej tylko 3-5volt)
Czy te dwie płytki ze zdjęcia są ze sobą zamienne? Jakie ma znaczenie czy wszystkie kable będą przykręcone do jednej śrubki czy do 2-3?
Czy te dwie płytki ze zdjęcia są ze sobą zamienne? Jakie ma znaczenie czy wszystkie kable będą przykręcone do jednej śrubki czy do 2-3?
-
- Adept
- Posty: 35
- Rejestracja: 2015-07-05, 17:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: małopolskie
A działają Ci wentylatory? Tam są same plusy i podłączenie zależy od ilości biegów wentylatora, tak więc ma znaczenie który przewód gdzie podepniesz. Ja masz przebicie na masę, to pewnie "poszedł" jakiś bezpiecznik, tak na logikę Opornicę można kupić za bez problemu za 20-30 na Alledrogo czy szrocie.rudesmen pisze:Nie rozumiem jak to działa. Płytka do której poprowadzone są plusy jest przykręcona do podłużnicy czyli do masy? Sprawdzałem na obu i jest przejście na te śruby do podłużnicy (moja miała pełne, na tej aluminiowej tylko 3-5volt)
[url=http://images70.fotosik.pl/1139/98a2793bfdbbdb44m.jpg]Obrazek[/URL]
Czy te dwie płytki ze zdjęcia są ze sobą zamienne? Jakie ma znaczenie czy wszystkie kable będą przykręcone do jednej śrubki czy do 2-3?
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
ale on ma sprawna ta druga plytke.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
wieksza.duza ma 2 zakresy wiatraka ta druga jeden.on mial ta z jednym zkaresem.urwaly sie sruby.wzial ode mnie duza.bo nie wiedzialem ze ma miec taka a nie inna.te male sa rzadko spotykane.albo juz podmienione od czegos bpo przyznam ze nigdy takiej nie widzialem w audi c4
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 35
- Rejestracja: 2015-07-05, 17:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: małopolskie
Zerknę jutro ile jest przewodów oraz który przewód gdzie jest podłączony u mnie;)rudesmen pisze:Czyli kolejne śrubki to biegi wentylatora?
Więc do pierwszej śrubki gruby przewód doprowadzający zasilanie? A jak podłączyć pozostałe 3?
[ Dodano: |2 Wrz 2015|, o 15:44 ]
Na płytce są oznaczenia E1,E2 i E3. Do pinów podpinasz przewody w kolorze CZARNO-CZERWONYM
I tak:
E1-PUSTE
E2-tu cieńszy z dwóch przewodów wychodzących "spod" pompy ABS(powinny być 2 żyły!)
E3-prawy i lewy wentylator oraz grubszy z powyższej dwużyłowej wiązki
Wszystkie brązowe(masowe) przykręcasz obok przelotki którą należy przeprowadzić kable pod podłużnicę.
Najwygodniej będzie jak zdemontujesz zbiornik sprysków i lewy reflektor, bo masz wtedy fajny dostęp i można poskręcać wszystko "na zewnątrz".
Pozdrawiam
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-08-27, 01:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Na pewno E1 puste? W takim razie do czego to jest?
Od wentylatorów mam czarno czerwony i czerwono czarny. A razem z grubym czerwono czarny jest czerwono biały.
[ Dodano: |2 Wrz 2015|, o 22:10 ]
Zrobiłem tak:
E1 nic
E2 czerwono biały (jest w wiazce z grubym czerwono czarnym)
E3 wentylatory (dwa) i gruby
I efekt jest taki że prawdopodobnie nie mam drugiego biegu. Po włączeniu klimy wentylatory kręcą się wolno. Po zagrzaniu silnika również wolno.
A prawidłowo pi włączeniu klimy powinien być drugi bieg(szybko)?
Po zmostkowaniu przekaźnika też nie ma drugiego biegu
Od wentylatorów mam czarno czerwony i czerwono czarny. A razem z grubym czerwono czarny jest czerwono biały.
[ Dodano: |2 Wrz 2015|, o 22:10 ]
Zrobiłem tak:
E1 nic
E2 czerwono biały (jest w wiazce z grubym czerwono czarnym)
E3 wentylatory (dwa) i gruby
I efekt jest taki że prawdopodobnie nie mam drugiego biegu. Po włączeniu klimy wentylatory kręcą się wolno. Po zagrzaniu silnika również wolno.
A prawidłowo pi włączeniu klimy powinien być drugi bieg(szybko)?
Po zmostkowaniu przekaźnika też nie ma drugiego biegu
Ostatnio zmieniony 2015-09-02, 22:27 przez rudesmen, łącznie zmieniany 4 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
zasada dzialania opornicy/.
E1 puste.
E2 pierwszy bieg podawany z przekaznika.
E3 drugi bieg podany z przekaznika.
pod E2 idzie jeden przewod.
pod E3 idzie jeden przewod gruby oraz plusy od wiatrakow.
wlacznik w chlodnicy jesli nagrzeje sie do 1 biegu przesyla sygnal do przekaznika.przekaznik puszcza prad do E2,zacisk ten jest opornica wiec redukuje prad i przekazuje go w plytce do E3 gdzie sa podpiete plusy wentylatorow wiec wentylatory chdza na 1 biegu..
jesli dojdzie do wlaczenia drugiego biegu na wlaczniku przekaznik daje prad na E3 gdzie bezposrenio wiec bez opornicy sa przypiete tez przewody od wentylatorow wiec teraz wentylatory chodza z pelna moca..
cala filozofia..
trzeba pamietac jedno:
caly uklad elektryczny wlaczania wentylatorow oparty na zasadzie wlacznika w chlodnicy jest niezalezynm ukladem.tzn.nie jest polaczony jakimis sygnalami z pozostala wiazka w aucie..nie ma do niego znaczenia wiazka czujnikow na silniku itp..
jedyne co wystepuje to kostka polaczeniowa z klimatyzacja.zeby klimatyzator wlaczal wiatraki oszukanym sygnalem na przekaznik.
przy klimie wiataki wlaczaja sie na 1 bieg.
zeby wymusic 2 bieg trzeba zewrzec w kostce wlacznika dwa gniazdka.nie pamietam czu nie skrajne..
[ Dodano: |8 Wrz 2015|, o 23:27 ]
chcac miec od razu drugi bieg-trzeba przeniesc plusy wnetylatorow na E2..wtedy od razu po wlaczeniu wlacznikiem przekaznika od 1 biegu bedzie polaczenie bezposrednie wiatrakow-bez opornicy bo przeciez przykrecimy je do tego samego zacisku wiec brak oporu opornicy..
E1 puste.
E2 pierwszy bieg podawany z przekaznika.
E3 drugi bieg podany z przekaznika.
pod E2 idzie jeden przewod.
pod E3 idzie jeden przewod gruby oraz plusy od wiatrakow.
wlacznik w chlodnicy jesli nagrzeje sie do 1 biegu przesyla sygnal do przekaznika.przekaznik puszcza prad do E2,zacisk ten jest opornica wiec redukuje prad i przekazuje go w plytce do E3 gdzie sa podpiete plusy wentylatorow wiec wentylatory chdza na 1 biegu..
jesli dojdzie do wlaczenia drugiego biegu na wlaczniku przekaznik daje prad na E3 gdzie bezposrenio wiec bez opornicy sa przypiete tez przewody od wentylatorow wiec teraz wentylatory chodza z pelna moca..
cala filozofia..
trzeba pamietac jedno:
caly uklad elektryczny wlaczania wentylatorow oparty na zasadzie wlacznika w chlodnicy jest niezalezynm ukladem.tzn.nie jest polaczony jakimis sygnalami z pozostala wiazka w aucie..nie ma do niego znaczenia wiazka czujnikow na silniku itp..
jedyne co wystepuje to kostka polaczeniowa z klimatyzacja.zeby klimatyzator wlaczal wiatraki oszukanym sygnalem na przekaznik.
przy klimie wiataki wlaczaja sie na 1 bieg.
zeby wymusic 2 bieg trzeba zewrzec w kostce wlacznika dwa gniazdka.nie pamietam czu nie skrajne..
[ Dodano: |8 Wrz 2015|, o 23:27 ]
chcac miec od razu drugi bieg-trzeba przeniesc plusy wnetylatorow na E2..wtedy od razu po wlaczeniu wlacznikiem przekaznika od 1 biegu bedzie polaczenie bezposrednie wiatrakow-bez opornicy bo przeciez przykrecimy je do tego samego zacisku wiec brak oporu opornicy..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2015-08-27, 01:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gorzów Wlkp.
Dziękuję bardzo super to wyjaśniłeś - wyjaśniłeś wszystkie wątpliwości.
Wcześniej miałem to podłączone tak że od razu włączał się drugi bieg. Gdy się włączał napięcie spadało do ok 12,5v (zależnie od włączenia pozostałych odbiorników w aucie i obrotów napięcie powoli podnosiło się do 14v bądź często na wolnych obrotach zostawało na 12,5v).
Nie mniej u mnie coś poszło nie tak. (podłączone mam prawidłowo tak jak opisałeś - płytka całą największą powierzchnią styka się z podłużnicą).
Z powodu niesprawnego termostatu włączył się pierwszy bieg (napicie 13,8-14v na wolnych). Stałem w korku trochę to trwało i w pewnym momencie w miejscu gdzie jest opornica spod maski zaczął wydobywać się dym (nie pamiętam czy napięcie spadło do 12,5v (chyba tak) i czy włączył się drugi bieg (chyba nie)).
Finał jest taki że wentylatory nie włączają się wcale.
Nie miałem jeszcze czasy żeby to rozebrać i posprawdzać.
Wcześniej miałem to podłączone tak że od razu włączał się drugi bieg. Gdy się włączał napięcie spadało do ok 12,5v (zależnie od włączenia pozostałych odbiorników w aucie i obrotów napięcie powoli podnosiło się do 14v bądź często na wolnych obrotach zostawało na 12,5v).
Nie mniej u mnie coś poszło nie tak. (podłączone mam prawidłowo tak jak opisałeś - płytka całą największą powierzchnią styka się z podłużnicą).
Z powodu niesprawnego termostatu włączył się pierwszy bieg (napicie 13,8-14v na wolnych). Stałem w korku trochę to trwało i w pewnym momencie w miejscu gdzie jest opornica spod maski zaczął wydobywać się dym (nie pamiętam czy napięcie spadło do 12,5v (chyba tak) i czy włączył się drugi bieg (chyba nie)).
Finał jest taki że wentylatory nie włączają się wcale.
Nie miałem jeszcze czasy żeby to rozebrać i posprawdzać.
- Gucio
- Adept
- Posty: 36
- Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Władysławowo
Witam mam problem z wentylatorami. Nie załącza się pierwszy bieg wentylatora czy to normalnie po zagrzaniu czy po włączeniu klimy. Załącza się jedynie drugi bieg na klimie pochodzi 10-15 sek i się rozłącza. Po zmostkowaniu wtyczki termowłącznika działa tylko drugi bieg pierwszy w ogóle nie załącza tylko słychać cykanie przekaźnika. Czy winowajcą może być owa płytka ? Mam ta mniejszą z dwoma podłączeniami.