[A6-2.6 ABC] Metalowa masowa? płytka w nadkolu od kabli went

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
rudesmen
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2015-08-27, 01:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp.

[A6-2.6 ABC] Metalowa masowa? płytka w nadkolu od kabli went

Post autor: rudesmen »

Cześć
Przed przednim lewym kołem od dołu podłużnicy jest taka płytka do której są przykręcone kable - wydaje mi się że i masa i plus ale to było by dziwne. W każdym jedna śrubka już odpadła druga zaraz zrobi to samo. Jak rozwiązać ten problem? Trzeba nową płytkę czy można to inaczej rozwiązać. I proszę o wyjaśnienie czy te kable to + i -
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

to sa same plusy.opornica wentylatorow chlodnicy.wymiana na druga rozwiazuje problem.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

rudesmen, _przywitajsie
rudesmen
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2015-08-27, 01:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp.

Post autor: rudesmen »

Nie rozumiem jak to działa. Płytka do której poprowadzone są plusy jest przykręcona do podłużnicy czyli do masy? Sprawdzałem na obu i jest przejście na te śruby do podłużnicy (moja miała pełne, na tej aluminiowej tylko 3-5volt)
Obrazek

Czy te dwie płytki ze zdjęcia są ze sobą zamienne? Jakie ma znaczenie czy wszystkie kable będą przykręcone do jednej śrubki czy do 2-3?
Buszu
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2015-07-05, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolskie

Post autor: Buszu »

rudesmen pisze:Nie rozumiem jak to działa. Płytka do której poprowadzone są plusy jest przykręcona do podłużnicy czyli do masy? Sprawdzałem na obu i jest przejście na te śruby do podłużnicy (moja miała pełne, na tej aluminiowej tylko 3-5volt)
[url=http://images70.fotosik.pl/1139/98a2793bfdbbdb44m.jpg]Obrazek[/URL]

Czy te dwie płytki ze zdjęcia są ze sobą zamienne? Jakie ma znaczenie czy wszystkie kable będą przykręcone do jednej śrubki czy do 2-3?
A działają Ci wentylatory? Tam są same plusy i podłączenie zależy od ilości biegów wentylatora, tak więc ma znaczenie który przewód gdzie podepniesz. Ja masz przebicie na masę, to pewnie "poszedł" jakiś bezpiecznik, tak na logikę :-P Opornicę można kupić za bez problemu za 20-30 na Alledrogo czy szrocie.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

ale on ma sprawna ta druga plytke.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Buszu
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2015-07-05, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolskie

Post autor: Buszu »

Znaczy masz na myśli, mniejszą ze zdjęcia...? Bo trochę mam zwarcie po weekendzie:-D
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

wieksza.duza ma 2 zakresy wiatraka ta druga jeden.on mial ta z jednym zkaresem.urwaly sie sruby.wzial ode mnie duza.bo nie wiedzialem ze ma miec taka a nie inna.te male sa rzadko spotykane.albo juz podmienione od czegos bpo przyznam ze nigdy takiej nie widzialem w audi c4
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Buszu
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2015-07-05, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolskie

Post autor: Buszu »

Kumam czaczę:D U mnie też jest duża, przewody są podpięte do 2 i 3 styku. Ale ma dwa czy trzy, bo gdziesik czytałem, ze własnie trzy zakresy?
rudesmen
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2015-08-27, 01:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp.

Post autor: rudesmen »

Czyli kolejne śrubki to biegi wentylatora?
Więc do pierwszej śrubki gruby przewód doprowadzający zasilanie? A jak podłączyć pozostałe 3?
Buszu
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2015-07-05, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolskie

Post autor: Buszu »

rudesmen pisze:Czyli kolejne śrubki to biegi wentylatora?
Więc do pierwszej śrubki gruby przewód doprowadzający zasilanie? A jak podłączyć pozostałe 3?
Zerknę jutro ile jest przewodów oraz który przewód gdzie jest podłączony u mnie;)

[ Dodano: |2 Wrz 2015|, o 15:44 ]
Na płytce są oznaczenia E1,E2 i E3. Do pinów podpinasz przewody w kolorze CZARNO-CZERWONYM
I tak:
E1-PUSTE
E2-tu cieńszy z dwóch przewodów wychodzących "spod" pompy ABS(powinny być 2 żyły!)
E3-prawy i lewy wentylator oraz grubszy z powyższej dwużyłowej wiązki
Wszystkie brązowe(masowe) przykręcasz obok przelotki którą należy przeprowadzić kable pod podłużnicę.

Najwygodniej będzie jak zdemontujesz zbiornik sprysków i lewy reflektor, bo masz wtedy fajny dostęp i można poskręcać wszystko "na zewnątrz".
Pozdrawiam
rudesmen
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2015-08-27, 01:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp.

Post autor: rudesmen »

Na pewno E1 puste? W takim razie do czego to jest?

Od wentylatorów mam czarno czerwony i czerwono czarny. A razem z grubym czerwono czarny jest czerwono biały.

[ Dodano: |2 Wrz 2015|, o 22:10 ]
Zrobiłem tak:
E1 nic
E2 czerwono biały (jest w wiazce z grubym czerwono czarnym)
E3 wentylatory (dwa) i gruby

I efekt jest taki że prawdopodobnie nie mam drugiego biegu. Po włączeniu klimy wentylatory kręcą się wolno. Po zagrzaniu silnika również wolno.
A prawidłowo pi włączeniu klimy powinien być drugi bieg(szybko)?

Po zmostkowaniu przekaźnika też nie ma drugiego biegu
Ostatnio zmieniony 2015-09-02, 22:27 przez rudesmen, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

zasada dzialania opornicy/.
E1 puste.
E2 pierwszy bieg podawany z przekaznika.
E3 drugi bieg podany z przekaznika.

pod E2 idzie jeden przewod.
pod E3 idzie jeden przewod gruby oraz plusy od wiatrakow.

wlacznik w chlodnicy jesli nagrzeje sie do 1 biegu przesyla sygnal do przekaznika.przekaznik puszcza prad do E2,zacisk ten jest opornica wiec redukuje prad i przekazuje go w plytce do E3 gdzie sa podpiete plusy wentylatorow wiec wentylatory chdza na 1 biegu..
jesli dojdzie do wlaczenia drugiego biegu na wlaczniku przekaznik daje prad na E3 gdzie bezposrenio wiec bez opornicy sa przypiete tez przewody od wentylatorow wiec teraz wentylatory chodza z pelna moca..
cala filozofia..
trzeba pamietac jedno:
caly uklad elektryczny wlaczania wentylatorow oparty na zasadzie wlacznika w chlodnicy jest niezalezynm ukladem.tzn.nie jest polaczony jakimis sygnalami z pozostala wiazka w aucie..nie ma do niego znaczenia wiazka czujnikow na silniku itp..
jedyne co wystepuje to kostka polaczeniowa z klimatyzacja.zeby klimatyzator wlaczal wiatraki oszukanym sygnalem na przekaznik.

przy klimie wiataki wlaczaja sie na 1 bieg.
zeby wymusic 2 bieg trzeba zewrzec w kostce wlacznika dwa gniazdka.nie pamietam czu nie skrajne..

[ Dodano: |8 Wrz 2015|, o 23:27 ]
chcac miec od razu drugi bieg-trzeba przeniesc plusy wnetylatorow na E2..wtedy od razu po wlaczeniu wlacznikiem przekaznika od 1 biegu bedzie polaczenie bezposrednie wiatrakow-bez opornicy bo przeciez przykrecimy je do tego samego zacisku wiec brak oporu opornicy..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
rudesmen
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2015-08-27, 01:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp.

Post autor: rudesmen »

Dziękuję bardzo super to wyjaśniłeś - wyjaśniłeś wszystkie wątpliwości.

Wcześniej miałem to podłączone tak że od razu włączał się drugi bieg. Gdy się włączał napięcie spadało do ok 12,5v (zależnie od włączenia pozostałych odbiorników w aucie i obrotów napięcie powoli podnosiło się do 14v bądź często na wolnych obrotach zostawało na 12,5v).

Nie mniej u mnie coś poszło nie tak. (podłączone mam prawidłowo tak jak opisałeś - płytka całą największą powierzchnią styka się z podłużnicą).

Z powodu niesprawnego termostatu włączył się pierwszy bieg (napicie 13,8-14v na wolnych). Stałem w korku trochę to trwało i w pewnym momencie w miejscu gdzie jest opornica spod maski zaczął wydobywać się dym (nie pamiętam czy napięcie spadło do 12,5v (chyba tak) i czy włączył się drugi bieg (chyba nie)).
Finał jest taki że wentylatory nie włączają się wcale.
Nie miałem jeszcze czasy żeby to rozebrać i posprawdzać.
Awatar użytkownika
Gucio
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2012-12-30, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Władysławowo

Post autor: Gucio »

Witam mam problem z wentylatorami. Nie załącza się pierwszy bieg wentylatora czy to normalnie po zagrzaniu czy po włączeniu klimy. Załącza się jedynie drugi bieg na klimie pochodzi 10-15 sek i się rozłącza. Po zmostkowaniu wtyczki termowłącznika działa tylko drugi bieg pierwszy w ogóle nie załącza tylko słychać cykanie przekaźnika. Czy winowajcą może być owa płytka ? Mam ta mniejszą z dwoma podłączeniami.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”