[100-2.3 AAR] Silnik nie trzyma wolnych obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

[100-2.3 AAR] Silnik nie trzyma wolnych obrotów

Post autor: Setka123 »

Mam w tej chwili problem z moim audi ,otóż na zimnym silniku od razu po odpaleniu nie trzyma wolnych obrotów ,oscylują one w graniach 300-400 ,po nagrzaniu silnika już są dobre ,wachają się w graniach 1000-1100rpm.
Nie mam pojęcia gdzie może leżeć przyczyna ,dodam tylko tyle że mam zainstalowany zamiast kjetronica wtrysk elektroniczny posiadający sterownik. Być może przyczyna leży w jego mapie ale nie jestem pewny .
Mój silnik to 2.3 AAR bez gazu
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Problem do tej pory występuje ,na zimnym silniku trzyma obroty w okolicach 1000rpm ,na ciepłym obroty falują do tego stopnia że prawie gaśnie czasami
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Pomoże ktoś ?Dalej borykam się z tym problemem .
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

silnik krokowy obstawiam walniety mam jeden na sprzedaz ale od audi 80 b3 2.0 z benzyny ale z tego co wiem pasuje tez do 2.3 ale reki nie dam uciąc
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Witam dalej mam problem z wolnymi obrotami z tym ,że teraz sytuacja jest taka ,że po odpaleniu na zimnym silniku przez pierwsze 10-15 minut pracy silnika obroty są dobre w okolicach 1000rpm ,natomiast po tym czasie zaczynają strasznie falować do tzn spadają aż do 200-300rpm ,kolega mechanik sprawdził silniczek krokowy i w ogóle on nie działa ,po jego odłączeniu nic się nie dzieję ,obroty dalej falują .
Proszę o pomoc .
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

chłopie silnik krokowy to jest stabilizator biegu jałowego
silnik na mechanicznym wtrysku tu musi grac silnik krokowy czy nie ma lewego powietrza, przepustnica

no to masz odpowiedz jak odłaczysz krokowca i nic sie nie dzieje to znaczy ze walniety

jak cos pisz mam jeden na sprzedaz uzywany za 50 zł + kw od audi b3 2.0 z tego co wiem tez pasuje do 2.3 na 2 piny
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Nie mam w aucie mechanicznego wtrysku ,mam zrobiony wtrysk elektroniczny ze sterownikiem.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Dalej borykam się z tym samym problemem ,a oprócz tego jeszcze nie wiem czy to odpowiedni dział ale w prawym przednim kole podczas mocnego skrętu np w lewo wyjeżdżając z parkingu coś mi stuka ,tzn raz stuknie a potem podczas jazdy cisza .co to może być ?
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

przegub
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Stukanie już usunąłem ,okazało się ,że nie były dobrze dokręcone śruby od tulei ławy ,
teraz będę robił te felerne falujące obroty ,macie jakieś podejrzenie co to może być ,że przez pierwsze 10 minut około po odpaleniu auta nie falują a potem zaczynają falować od 1000rpm do 200-300 i tak w kółko ,czasami trochę same przestają falować ale to rzadko kiedy .
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Ciekawe skąd mamy brać pomysły jeżeli nie wiemy nawet jaki dokładnie masz wtrysk?
Jakie rozwiązanie całości mamy zgadywać?
Sam zakładałeś?

Uwalony krokowy(czy tam ZDP) kolega wskazał -wymienione?
Ostatnio zmieniony 2016-05-21, 17:00 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Nie wiem jaki dokładnie mam ,wiem tylko ,że elektroniczny ,mechaniczny rozdzielacz został całkowicie usunięty ,
wiem ,że trudno jest zgadywać ,ale pytam tak tylko przed wizytą u mechanika ,żeby się mniej więcej zorientować w temacie .
Była próba odłączenia silniczka krokowego ,nie było żadnej zmiany w obrotach przy jego rozłączeniu i podłączeniu .
alyz82
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2016-03-05, 14:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Puck

Post autor: alyz82 »

U mnie było podobnie, tyle że po nagrzaniu gubił obroty, zdarzało się że zgasł. Wyczyszczona przepustnica oraz krokowy, i na chwilę obecną trzyma ładnie równo.
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Setka123 pisze: Była próba odłączenia silniczka krokowego ,nie było żadnej zmiany w obrotach przy jego rozłączeniu i podłączeniu .
Odpowiem przykładem:

"Silnik chodzi nierówno. Podejrzewamy świece. Po zdjęciu fajki z jednej świecy nie ma zmian w pracy silnika"

A jaśniej:

Po odpięciu sterowania zaworu powietrza dodatkowego powinna być zmiana. Dalsze pytania to marnowanie czasu jeżeli go nie podmienisz na próbę.
Nie czytam nic o próbie czyszczenia go, czy podpinania bezpośrednio pod 12v.
A takie próby to podstawa.
O zawiłościach z tym "silnikiem krokowym" można poczytać choćby w książce do Audi 80...w naszym języku zresztą ;)
W K/KE-j nie zakłada go fabryka dla urody, jeżeli jest w modyfikacji to:
a) zostawiony, bo się nie chciało usuwać, a jest inne rozwiązanie
b) jest, bo ma działać.



Czyszczenie samej przepustnicy jest...przereklamowane. Zazwyczaj daje efekt placebo o ile faktycznie syfu nie nawalone. I tak po tylu latach panewki przepustnicy są w takim stanie, że te mikroróżnice ułożenia są bardziej znaczące niż nieco syfu.
Obejście przez ZPD i korekta śrubką przepustnicy(też jest w książkach opis, który silnika ma i jak się używa) niweluje znacząco te różnice.
Co innego w gaźnikach -czysto podciśnieniowe kwestie. Ja panewki w nich dorabiałem(np. w cholernym 2ee)
Ostatnio zmieniony 2016-05-21, 21:23 przez miron72, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”