[100-2.3 AAR] Silnik nie trzyma wolnych obrotów
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
[100-2.3 AAR] Silnik nie trzyma wolnych obrotów
Mam w tej chwili problem z moim audi ,otóż na zimnym silniku od razu po odpaleniu nie trzyma wolnych obrotów ,oscylują one w graniach 300-400 ,po nagrzaniu silnika już są dobre ,wachają się w graniach 1000-1100rpm.
Nie mam pojęcia gdzie może leżeć przyczyna ,dodam tylko tyle że mam zainstalowany zamiast kjetronica wtrysk elektroniczny posiadający sterownik. Być może przyczyna leży w jego mapie ale nie jestem pewny .
Mój silnik to 2.3 AAR bez gazu
Nie mam pojęcia gdzie może leżeć przyczyna ,dodam tylko tyle że mam zainstalowany zamiast kjetronica wtrysk elektroniczny posiadający sterownik. Być może przyczyna leży w jego mapie ale nie jestem pewny .
Mój silnik to 2.3 AAR bez gazu
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Witam dalej mam problem z wolnymi obrotami z tym ,że teraz sytuacja jest taka ,że po odpaleniu na zimnym silniku przez pierwsze 10-15 minut pracy silnika obroty są dobre w okolicach 1000rpm ,natomiast po tym czasie zaczynają strasznie falować do tzn spadają aż do 200-300rpm ,kolega mechanik sprawdził silniczek krokowy i w ogóle on nie działa ,po jego odłączeniu nic się nie dzieję ,obroty dalej falują .
Proszę o pomoc .
Proszę o pomoc .
-
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk
chłopie silnik krokowy to jest stabilizator biegu jałowego
silnik na mechanicznym wtrysku tu musi grac silnik krokowy czy nie ma lewego powietrza, przepustnica
no to masz odpowiedz jak odłaczysz krokowca i nic sie nie dzieje to znaczy ze walniety
jak cos pisz mam jeden na sprzedaz uzywany za 50 zł + kw od audi b3 2.0 z tego co wiem tez pasuje do 2.3 na 2 piny
silnik na mechanicznym wtrysku tu musi grac silnik krokowy czy nie ma lewego powietrza, przepustnica
no to masz odpowiedz jak odłaczysz krokowca i nic sie nie dzieje to znaczy ze walniety
jak cos pisz mam jeden na sprzedaz uzywany za 50 zł + kw od audi b3 2.0 z tego co wiem tez pasuje do 2.3 na 2 piny
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Stukanie już usunąłem ,okazało się ,że nie były dobrze dokręcone śruby od tulei ławy ,
teraz będę robił te felerne falujące obroty ,macie jakieś podejrzenie co to może być ,że przez pierwsze 10 minut około po odpaleniu auta nie falują a potem zaczynają falować od 1000rpm do 200-300 i tak w kółko ,czasami trochę same przestają falować ale to rzadko kiedy .
teraz będę robił te felerne falujące obroty ,macie jakieś podejrzenie co to może być ,że przez pierwsze 10 minut około po odpaleniu auta nie falują a potem zaczynają falować od 1000rpm do 200-300 i tak w kółko ,czasami trochę same przestają falować ale to rzadko kiedy .
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Ciekawe skąd mamy brać pomysły jeżeli nie wiemy nawet jaki dokładnie masz wtrysk?
Jakie rozwiązanie całości mamy zgadywać?
Sam zakładałeś?
Uwalony krokowy(czy tam ZDP) kolega wskazał -wymienione?
Jakie rozwiązanie całości mamy zgadywać?
Sam zakładałeś?
Uwalony krokowy(czy tam ZDP) kolega wskazał -wymienione?
Ostatnio zmieniony 2016-05-21, 17:00 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Nie wiem jaki dokładnie mam ,wiem tylko ,że elektroniczny ,mechaniczny rozdzielacz został całkowicie usunięty ,
wiem ,że trudno jest zgadywać ,ale pytam tak tylko przed wizytą u mechanika ,żeby się mniej więcej zorientować w temacie .
Była próba odłączenia silniczka krokowego ,nie było żadnej zmiany w obrotach przy jego rozłączeniu i podłączeniu .
wiem ,że trudno jest zgadywać ,ale pytam tak tylko przed wizytą u mechanika ,żeby się mniej więcej zorientować w temacie .
Była próba odłączenia silniczka krokowego ,nie było żadnej zmiany w obrotach przy jego rozłączeniu i podłączeniu .
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Odpowiem przykładem:Setka123 pisze: Była próba odłączenia silniczka krokowego ,nie było żadnej zmiany w obrotach przy jego rozłączeniu i podłączeniu .
"Silnik chodzi nierówno. Podejrzewamy świece. Po zdjęciu fajki z jednej świecy nie ma zmian w pracy silnika"
A jaśniej:
Po odpięciu sterowania zaworu powietrza dodatkowego powinna być zmiana. Dalsze pytania to marnowanie czasu jeżeli go nie podmienisz na próbę.
Nie czytam nic o próbie czyszczenia go, czy podpinania bezpośrednio pod 12v.
A takie próby to podstawa.
O zawiłościach z tym "silnikiem krokowym" można poczytać choćby w książce do Audi 80...w naszym języku zresztą
W K/KE-j nie zakłada go fabryka dla urody, jeżeli jest w modyfikacji to:
a) zostawiony, bo się nie chciało usuwać, a jest inne rozwiązanie
b) jest, bo ma działać.
Czyszczenie samej przepustnicy jest...przereklamowane. Zazwyczaj daje efekt placebo o ile faktycznie syfu nie nawalone. I tak po tylu latach panewki przepustnicy są w takim stanie, że te mikroróżnice ułożenia są bardziej znaczące niż nieco syfu.
Obejście przez ZPD i korekta śrubką przepustnicy(też jest w książkach opis, który silnika ma i jak się używa) niweluje znacząco te różnice.
Co innego w gaźnikach -czysto podciśnieniowe kwestie. Ja panewki w nich dorabiałem(np. w cholernym 2ee)
Ostatnio zmieniony 2016-05-21, 21:23 przez miron72, łącznie zmieniany 3 razy.