[100 C4] Problem ze wskazaniem temp. wody w silniku AAH 2.8
- JaroCzaro
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2015-08-03, 17:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Koluszki
[100 C4] Problem ze wskazaniem temp. wody w silniku AAH 2.8
Witam. Mam problem ze wskazaniem temperatury wody w audi 100 c4 AAH 2.8 V6
w trakcie jazdy wskazówka leży czasem wskoczy na chwilę na ok 100°C
na pinach oznaczonych strzałkami jest napięcie 10V po zwarciu pinu (czerwona strzałka) do masy wskaźnik zmienia pozycje na max temp. lecz przy zwarciu drugiego
(niebieska strzałka) nie dzieję się nic, dwa kolejne piny 0V i co za tym idzie zero reakcji. Czy wskazuje to na dobre działanie instalacji i zegara? Jaka powinna być rezystancja czujnika? Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam JaRoCzArO
[ Dodano: |6 Sie 2015|, o 19:13 ]
Pomoże ktoś??? Czy można zastosować czujnik z 3 pinami (ponoć jest to zamiennik) ale tam gdzie go brakuje przychodzi 10V we wtyczce. Jaki kupić????
w trakcie jazdy wskazówka leży czasem wskoczy na chwilę na ok 100°C
na pinach oznaczonych strzałkami jest napięcie 10V po zwarciu pinu (czerwona strzałka) do masy wskaźnik zmienia pozycje na max temp. lecz przy zwarciu drugiego
(niebieska strzałka) nie dzieję się nic, dwa kolejne piny 0V i co za tym idzie zero reakcji. Czy wskazuje to na dobre działanie instalacji i zegara? Jaka powinna być rezystancja czujnika? Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam JaRoCzArO
[ Dodano: |6 Sie 2015|, o 19:13 ]
Pomoże ktoś??? Czy można zastosować czujnik z 3 pinami (ponoć jest to zamiennik) ale tam gdzie go brakuje przychodzi 10V we wtyczce. Jaki kupić????
PZDR JaRo CzArO
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
10V mało coś. Alternator i aku w jakim stanie ?.
Masz schemat do 4-ro pina który sporo wyjaśni. Po rozgrzaniu silnika w kanale 51c w klimatroniku podejrzyj temperaturę silnika. Następnie odepnij 4-ro pina. Wskazówka temperatury powinna opaść.
Primo 1. ustal czemu masz na wtyku tylko 10V
Primo 2. jak ogarniesz niskie napięcie zasilania to spróbuj podmienić czujnik na inny (najlepiej sprawny).
Masz schemat do 4-ro pina który sporo wyjaśni. Po rozgrzaniu silnika w kanale 51c w klimatroniku podejrzyj temperaturę silnika. Następnie odepnij 4-ro pina. Wskazówka temperatury powinna opaść.
Primo 1. ustal czemu masz na wtyku tylko 10V
Primo 2. jak ogarniesz niskie napięcie zasilania to spróbuj podmienić czujnik na inny (najlepiej sprawny).
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Kanał 51 klimatronika działa jedynie przy silnikach 5 cylindrowych bo tylko one mają dodatkowy czujnik cieczy. W AAH choćby nie wiem co to po 2-5 minutach będzie miał 90*C i tyle.
Na moje oko czujnik do wymiany, miałem to samo u siebie - raz chodził, za chwilę opadał, po tygodniu znowu pochodził i tak w koło Macieju. Jeśli czujnik jest 4 pinowy to on ma w środku "elektronikę" i to ona po latach nawala, jak czujnik nowszy 3 pinowy to on już jest inaczej zbudowany i nie ma w nim +12V. Kupiłem używany na forum i jest spokój.
Na moje oko czujnik do wymiany, miałem to samo u siebie - raz chodził, za chwilę opadał, po tygodniu znowu pochodził i tak w koło Macieju. Jeśli czujnik jest 4 pinowy to on ma w środku "elektronikę" i to ona po latach nawala, jak czujnik nowszy 3 pinowy to on już jest inaczej zbudowany i nie ma w nim +12V. Kupiłem używany na forum i jest spokój.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- JaroCzaro
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2015-08-03, 17:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Koluszki
Drodzy koledzy. Sprawdzałem napięcie nie na odpalonym aucie i wtedy mój multimetr o ile mogę mu wierzyć wskazuje 10V przy zwarciu pinu do masy wskazówka od temp. wody wychyla się do końca czyli te 10V jest ok chyba.
LukQQu Daj znać jak Ci poszło i co się zmieniło i jaki czujnik miałeś i na jaki zamieniłeś.
Pozdrawiam JaroCzaro
LukQQu Daj znać jak Ci poszło i co się zmieniło i jaki czujnik miałeś i na jaki zamieniłeś.
Pozdrawiam JaroCzaro
PZDR JaRo CzArO
- LukQQu
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
JaroCzaro, http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=9149 tutaj masz moj temat
Po wymianie czujnika temperatura trzyma się stabilnie na 90 stopniach i nie skacze już.
Czujnik firmy meyle nr. 034 919 369 C 110zl
Po wymianie czujnika temperatura trzyma się stabilnie na 90 stopniach i nie skacze już.
Czujnik firmy meyle nr. 034 919 369 C 110zl
- JaroCzaro
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2015-08-03, 17:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Koluszki
Do mnie ten typ chyba nie będzie pasował ja mam cztero pinowy taki.
Nie mogę nigdzie znaleźć, pewnie jest jakiś zamiennik może to nawet ten trzy pinowy
ale w miejscu gdzie nie ma pina we wtyczce przychodzi u mnie 10V.
I co teraz??
[ Dodano: |8 Sie 2015|, o 01:49 ]
Typ to 035 919 369 C
Nie mogę nigdzie znaleźć, pewnie jest jakiś zamiennik może to nawet ten trzy pinowy
ale w miejscu gdzie nie ma pina we wtyczce przychodzi u mnie 10V.
I co teraz??
[ Dodano: |8 Sie 2015|, o 01:49 ]
Typ to 035 919 369 C
PZDR JaRo CzArO
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Kup albo 3 albo 4 pinowy, jeden gwint. 4 pinowy musi mieć zasilanie, 3 pinowy nie - jak pisałem wywalili z niego elektronikę - np. termowłącznik wentylatorów nie ma w ogóle zasilania a w odpowiednim momencie się załączają styki masy. To samo w 3 pinowym - nie jest już "elektroniczny" więc + mu nie potrzebny.
Nie masz tam w Łodzi kogoś kto miałby używkę na handel żeby dał to testów?
Nie masz tam w Łodzi kogoś kto miałby używkę na handel żeby dał to testów?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837