[A6-2.0 ABK] Wycieki wycieki... silnik
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-07-25, 20:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lodz
[A6-2.0 ABK] Wycieki wycieki... silnik
WItam otoz pojawily mi sie wycieki w pod glowica w 2 miejscach.Moje pytanie to czy musze pilnie wymienic uszczelke oraz wiadomo planowac glowice ?Chce jechac do mech na wyplate (brak srodkow na naprawe teraz)OLEJU nie ubylo duzo mniej niz 100ml. Nie mam maselka ani pod korkiem oleju ani na bagnecie-na bagnecie po nagrzaniu pojawiaja sie babelki.Do tego zmienilem plyn w chlodnicy 2 tyg temu i bylo na srodku a teraz jak sprawdzam to jest na min na zimnym (jak jest cieply sie podnosi pomiedzy min a max).Jakie uszczelki polecacie ? do tego jakies sruby itp ? (czy sa juz w zestawie ?) Dla jasnosci mojej przykrej sytuacji dolaczam kilka fotek miejsc wyciekow.Prosze o rade jak pilnowac mechanikow zeby nie musiec powtarzac wymiany za kilka tys km...
[ Dodano: |27 Lip 2015|, o 19:31 ]
Dodam ze auto zaczelo duzo palic jakies 17 l na 100.Wczesniej 12-13 (jestem po wymianie swiec kabli filtra gazu i powietrza) Po regulacji u gazownika postanowilem wziasc sprawy w swoje rece (zwykla instalacja z mozliwoscia regulacji manualnej) spalanie lpg zmalalo o 1l kosztem przyspieszenia na lpg..
co moze byc przyczyna tak duzego spalania ? Uszczelka pod glowica ?
Dodam jeszcze ze temp po nagrzaniu silnika nie jest rowna 90 tylko jakies 92-95 stopni...
[ Dodano: |27 Lip 2015|, o 19:31 ]
Dodam ze auto zaczelo duzo palic jakies 17 l na 100.Wczesniej 12-13 (jestem po wymianie swiec kabli filtra gazu i powietrza) Po regulacji u gazownika postanowilem wziasc sprawy w swoje rece (zwykla instalacja z mozliwoscia regulacji manualnej) spalanie lpg zmalalo o 1l kosztem przyspieszenia na lpg..
co moze byc przyczyna tak duzego spalania ? Uszczelka pod glowica ?
Dodam jeszcze ze temp po nagrzaniu silnika nie jest rowna 90 tylko jakies 92-95 stopni...
Ostatnio zmieniony 2015-07-29, 22:56 przez sawk, łącznie zmieniany 3 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
_tagi
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 27
- Rejestracja: 2015-05-03, 15:24
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zgierz
Co by Ci tu napisać...
Uszczelki to polecam Erlinga w IC kupisz. Dobre uszczelki, we wszystkich swoich autach je stosowałem.
Śrub nie ma w zestawie, a z tego co widzę czeka Cię ściąganie głowicy.
ZA KAŻDYM RAZEM ściągając głowicę, należy wymieniać szpilki od niej ( aby to było robione fachowo )
Wiadomo znajdzie się zaraz spec który powie, że co ty gadasz nic nie trzeba. Lecz każdy kto się za to bierze "powinien" wiedzieć, że szpile mają swoją rozciągliwość itp. Dokręcane trochę się rozciągają i należy je po prostu wymieniać.
Koszt kompletu szpilek też nie powali Cię na kolana.
Hmm ciężko powiedzieć co do planowania głowicy, niby profilaktycznie możesz ją dać na szlif by później jej ponownie nie zdejmować.
Sam szlif nie powiem Ci jaka cena, to wszystko zależy od "warsztatu" który to robi. U mnie w Łodzi o ile dobrze pamiętam brali 500zł za szlif ( nie pamiętam nie chce wprowadzać w błąd )
Oczywiście kupując uszczelki kup pod głowicę i pod dekiel
Spalanie nie jest raczej uwarunkowane uszczelką pod głowicą.
Raczej bym powiedział, że dupa nie gazownik i Ci rozregulował instalację dlatego tak dużo pali.
Płyn przy rozgrzanym silniku wiadoma sprawa, że go przybędzie trochę ( zasady fizyki ) ciecz się rozszerza pod wpływem temp. , wskaźnik może Ci wskazywać 92-95C.
To wszystko jeszcze w skali normy
Jeśli masz minimum na zimnym silniku po prostu dolej mniej więcej do maxa i tyle.
Uszczelki to polecam Erlinga w IC kupisz. Dobre uszczelki, we wszystkich swoich autach je stosowałem.
Śrub nie ma w zestawie, a z tego co widzę czeka Cię ściąganie głowicy.
ZA KAŻDYM RAZEM ściągając głowicę, należy wymieniać szpilki od niej ( aby to było robione fachowo )
Wiadomo znajdzie się zaraz spec który powie, że co ty gadasz nic nie trzeba. Lecz każdy kto się za to bierze "powinien" wiedzieć, że szpile mają swoją rozciągliwość itp. Dokręcane trochę się rozciągają i należy je po prostu wymieniać.
Koszt kompletu szpilek też nie powali Cię na kolana.
Hmm ciężko powiedzieć co do planowania głowicy, niby profilaktycznie możesz ją dać na szlif by później jej ponownie nie zdejmować.
Sam szlif nie powiem Ci jaka cena, to wszystko zależy od "warsztatu" który to robi. U mnie w Łodzi o ile dobrze pamiętam brali 500zł za szlif ( nie pamiętam nie chce wprowadzać w błąd )
Oczywiście kupując uszczelki kup pod głowicę i pod dekiel
Spalanie nie jest raczej uwarunkowane uszczelką pod głowicą.
Raczej bym powiedział, że dupa nie gazownik i Ci rozregulował instalację dlatego tak dużo pali.
Płyn przy rozgrzanym silniku wiadoma sprawa, że go przybędzie trochę ( zasady fizyki ) ciecz się rozszerza pod wpływem temp. , wskaźnik może Ci wskazywać 92-95C.
To wszystko jeszcze w skali normy
Jeśli masz minimum na zimnym silniku po prostu dolej mniej więcej do maxa i tyle.
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-07-25, 20:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lodz
Dzieki za info.Moze ktos zdradzi mi schemat dokrecania srub glowicy ? chce sprawdzic czy mechanik wie co robi :)Z tym gazem to pozniej sam regulowalem i zmiejszylem dawke teraz pali 16 nie 17 uszczelki bede wymienial wszystkie jakie sie da auto ma swoje lata i lepiej zrobic teraz niz pozniej placic za robote.U mnie planowanie glowicy 50 zl.Czy jak kupie uszczelke elringa to uszczelnia sie ja ? Czy dokreca sie sruby po 1000 km ?
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
sawk, widziałeś co napisał Butterbean, ? Ponowna wizyta na forum i brak poprawy tematu - +1 punkcik i temat wyląduje w koszu.
Schematy dokręcania są zawsze takie same, łatwo dostępne info, jest też na forum, z tego co pamiętam to chyba też z info o momentach.
Schematy dokręcania są zawsze takie same, łatwo dostępne info, jest też na forum, z tego co pamiętam to chyba też z info o momentach.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
A ja zgodnie z wytycznymi na etykietach (lub ulotkach jeżeli są w opakowaniu) opakowań uszczelek .F3ear pisze:Ja zawsze dokręcam na krzyż śruby, słyszałem o dokręcaniu na zasadzie "ślimaka" , czyli po spirali itp.
[ Dodano: |29 Lip 2015|, o 23:23 ]
Proszę :sawk pisze:Moze ktos zdradzi mi schemat dokrecania srub glowicy ?
http://www.clarks-garage.com/graphics/studseq.gif
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-07-25, 20:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lodz
No lasnie sie juz nie poci...dzisiaj slrawdzalem i po 5 dniach ok 20 km dziennie i nie cieknie juz..
cholera nie wiem juz-chcialem zeby silnik byl zadbany wymienilem uszczelke pod miska niedawno pod pokrywa a teraz znowu cieknie .No i co teraz? Jak myslicie robic wszystko jak leci? (Taki mam zamiar) uszczelka pod glowica +uczelniacze i wszysyko co mozliwe i do tego lambde sprawdzic i wymienic jak co.Mysle ze 20 lat to wystsrczajaco duzo na to zeby uszczelki zaczely siadac i warto by bylo powymieniac wszystko jak nalezy aby zapewnic silnikowi dobre warunki pracy , nie bedzie tez wiochy przy ew sprzedazy za pare lat jak go uszczelnie.[/quote]
cholera nie wiem juz-chcialem zeby silnik byl zadbany wymienilem uszczelke pod miska niedawno pod pokrywa a teraz znowu cieknie .No i co teraz? Jak myslicie robic wszystko jak leci? (Taki mam zamiar) uszczelka pod glowica +uczelniacze i wszysyko co mozliwe i do tego lambde sprawdzic i wymienic jak co.Mysle ze 20 lat to wystsrczajaco duzo na to zeby uszczelki zaczely siadac i warto by bylo powymieniac wszystko jak nalezy aby zapewnic silnikowi dobre warunki pracy , nie bedzie tez wiochy przy ew sprzedazy za pare lat jak go uszczelnie.[/quote]
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-07-25, 20:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lodz
No i wycieki ogarniete. Wyciek chlodniczego z wezyka z 3 wyjsciami nad silnikiem z prawej.Uszczelka rozrzadu.Plus wezh
yki benzyny bo ciekla blisko silnika.Mialem wycieki juz nie mam.Glowica nie cieknie.Lecialo jeszcze z filtra oleju lekko.Przy okazji wymienilem olej filtr silnik, olej skrzyni pasek rozrzadu.Silnik umyty.Dzisiaj "pyklem" 400 km i nie ma wyciekow.Koszt 290 czesci 150 robota.Auto smiga idealnie .Spalanie 13 lpg trasa-na miescie sprawdze niedlugo..Sprawa zalatwiona .
yki benzyny bo ciekla blisko silnika.Mialem wycieki juz nie mam.Glowica nie cieknie.Lecialo jeszcze z filtra oleju lekko.Przy okazji wymienilem olej filtr silnik, olej skrzyni pasek rozrzadu.Silnik umyty.Dzisiaj "pyklem" 400 km i nie ma wyciekow.Koszt 290 czesci 150 robota.Auto smiga idealnie .Spalanie 13 lpg trasa-na miescie sprawdze niedlugo..Sprawa zalatwiona .