ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.0 ABK] Wycieki wycieki... silnik
Autor Wiadomość
sawk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abk
Pojemność silnika: 2
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 11
Skąd: lodz
Wysłany: |27 Lip 2015|, o 19:26   [A6-2.0 ABK] Wycieki wycieki... silnik

WItam otoz pojawily mi sie wycieki w pod glowica w 2 miejscach.Moje pytanie to czy musze pilnie wymienic uszczelke oraz wiadomo planowac glowice ?Chce jechac do mech na wyplate (brak srodkow na naprawe teraz)OLEJU nie ubylo duzo mniej niz 100ml. Nie mam maselka ani pod korkiem oleju ani na bagnecie-na bagnecie po nagrzaniu pojawiaja sie babelki.Do tego zmienilem plyn w chlodnicy 2 tyg temu i bylo na srodku a teraz jak sprawdzam to jest na min na zimnym (jak jest cieply sie podnosi pomiedzy min a max).Jakie uszczelki polecacie ? do tego jakies sruby itp ? (czy sa juz w zestawie ?) Dla jasnosci mojej przykrej sytuacji dolaczam kilka fotek miejsc wyciekow.Prosze o rade jak pilnowac mechanikow zeby nie musiec powtarzac wymiany za kilka tys km...

[ Dodano: |27 Lip 2015|, o 19:31 ]

Dodam ze auto zaczelo duzo palic jakies 17 l na 100.Wczesniej 12-13 (jestem po wymianie swiec kabli filtra gazu i powietrza) Po regulacji u gazownika postanowilem wziasc sprawy w swoje rece (zwykla instalacja z mozliwoscia regulacji manualnej) spalanie lpg zmalalo o 1l kosztem przyspieszenia na lpg..
co moze byc przyczyna tak duzego spalania ? Uszczelka pod glowica ? :?:
Dodam jeszcze ze temp po nagrzaniu silnika nie jest rowna 90 tylko jakies 92-95 stopni...
Ostatnio zmieniony przez sawk |29 Lip 2015|, o 22:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Butterbean 
Adam Horch




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abc
Pojemność silnika: 2.6
Imię: tomasz
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: :)
Pomógł: 106 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3686
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |27 Lip 2015|, o 22:45   

Zastosuj tagi w temacie. Uprości to nam wszystkim życie.
_________________
sprzedaż częsci używanych-
telefon : 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
 
 
     
F3ear 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AAE
Pojemność silnika: 1984
Imię: Kamil
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Zgierz
Wysłany: |28 Lip 2015|, o 16:07   

Co by Ci tu napisać... :-o

Uszczelki to polecam Erlinga w IC kupisz. Dobre uszczelki, we wszystkich swoich autach je stosowałem.

Śrub nie ma w zestawie, a z tego co widzę czeka Cię ściąganie głowicy.
ZA KAŻDYM RAZEM ściągając głowicę, należy wymieniać szpilki od niej ( aby to było robione fachowo )
Wiadomo znajdzie się zaraz spec który powie, że co ty gadasz nic nie trzeba. Lecz każdy kto się za to bierze "powinien" wiedzieć, że szpile mają swoją rozciągliwość itp. Dokręcane trochę się rozciągają i należy je po prostu wymieniać.
Koszt kompletu szpilek też nie powali Cię na kolana.

Hmm ciężko powiedzieć co do planowania głowicy, niby profilaktycznie możesz ją dać na szlif by później jej ponownie nie zdejmować.
Sam szlif nie powiem Ci jaka cena, to wszystko zależy od "warsztatu" który to robi. U mnie w Łodzi o ile dobrze pamiętam brali 500zł za szlif :?: ( nie pamiętam nie chce wprowadzać w błąd :-/ )

Oczywiście kupując uszczelki kup pod głowicę i pod dekiel ;-)


Spalanie nie jest raczej uwarunkowane uszczelką pod głowicą.
Raczej bym powiedział, że dupa nie gazownik i Ci rozregulował instalację dlatego tak dużo pali.

Płyn przy rozgrzanym silniku wiadoma sprawa, że go przybędzie trochę ( zasady fizyki 8-) ) ciecz się rozszerza pod wpływem temp. , wskaźnik może Ci wskazywać 92-95C.
To wszystko jeszcze w skali normy ;-)
Jeśli masz minimum na zimnym silniku po prostu dolej mniej więcej do maxa i tyle.
 
     
sawk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abk
Pojemność silnika: 2
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 11
Skąd: lodz
  Wysłany: |29 Lip 2015|, o 21:57   

Dzieki za info.Moze ktos zdradzi mi schemat dokrecania srub glowicy ? chce sprawdzic czy mechanik wie co robi :) Z tym gazem to pozniej sam regulowalem i zmiejszylem dawke teraz pali 16 nie 17 :/ uszczelki bede wymienial wszystkie jakie sie da auto ma swoje lata i lepiej zrobic teraz niz pozniej placic za robote.U mnie planowanie glowicy 50 zl.Czy jak kupie uszczelke elringa to uszczelnia sie ja ? Czy dokreca sie sruby po 1000 km ?
 
     
mas0n 
Moderator




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2006
Oznaczenie silnika: BMK
Pojemność silnika: 3.0 TDI
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Lip 2015|, o 22:09   

sawk, widziałeś co napisał Butterbean, ? Ponowna wizyta na forum i brak poprawy tematu - +1 punkcik i temat wyląduje w koszu.
Schematy dokręcania są zawsze takie same, łatwo dostępne info, jest też na forum, z tego co pamiętam to chyba też z info o momentach.
_________________
BMK 0-100
 
     
F3ear 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AAE
Pojemność silnika: 1984
Imię: Kamil
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Zgierz
Wysłany: |29 Lip 2015|, o 23:05   

Ja zawsze dokręcam na krzyż śruby, słyszałem o dokręcaniu na zasadzie "ślimaka" , czyli po spirali itp.
 
     
kk84 
Zasłużony klubowicz



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2000
Oznaczenie silnika: B5234T3
Pojemność silnika: 2319
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 997
Skąd: Warszawa
Wysłany: |29 Lip 2015|, o 23:22   

F3ear napisał/a:
Ja zawsze dokręcam na krzyż śruby, słyszałem o dokręcaniu na zasadzie "ślimaka" , czyli po spirali itp.


A ja zgodnie z wytycznymi na etykietach (lub ulotkach jeżeli są w opakowaniu) opakowań uszczelek :-P .

[ Dodano: |29 Lip 2015|, o 23:23 ]
sawk napisał/a:
Moze ktos zdradzi mi schemat dokrecania srub glowicy ?


Proszę :

http://www.clarks-garage.com/graphics/studseq.gif
 
     
mas0n 
Moderator




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2006
Oznaczenie silnika: BMK
Pojemność silnika: 3.0 TDI
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: |30 Lip 2015|, o 02:09   

kk84, i uważam że to jest jedyna słuszna metoda dokręcania
_________________
BMK 0-100
 
     
kk84 
Zasłużony klubowicz



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2000
Oznaczenie silnika: B5234T3
Pojemność silnika: 2319
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 997
Skąd: Warszawa
Wysłany: |30 Lip 2015|, o 07:59   

mas0n, W obu przypadkach "idziesz" od środka ku krańcom. W obu przypadkach zasada dokręcania ta sama.
 
     
F3ear 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AAE
Pojemność silnika: 1984
Imię: Kamil
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Zgierz
Wysłany: |30 Lip 2015|, o 10:46   

Tak jak mówiłem na krzyż, albo inaczej mówiąc po przekątnej.

Ja oczywiście używam klucza dynamometrycznego, ale mój ojciec zaprawiony w bojach bierze zwykłą grzechotkę i dawaj go :-D
 
     
mas0n 
Moderator




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2006
Oznaczenie silnika: BMK
Pojemność silnika: 3.0 TDI
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: |30 Lip 2015|, o 17:47   

kk84, zarzuciłem ten obrazek bo są momenty i z tego co pamiętam dotyczą dokręcania śrub chyba właśnie w silniku ABK.
_________________
BMK 0-100
 
     
kk84 
Zasłużony klubowicz



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2000
Oznaczenie silnika: B5234T3
Pojemność silnika: 2319
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 29 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 997
Skąd: Warszawa
Wysłany: |30 Lip 2015|, o 20:41   

mas0n, :ok:

Nie tylko w ABK, te same wartości obowiązują w AAN.
 
     
Matt_04 
Czeladnik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 54
Skąd: Rybnik
Wysłany: |31 Lip 2015|, o 19:21   

Takie wycieki to nie wycieki :-P Poci sie troche nie ma co dramatyzowac.

Co do spalania to bym się bardziej skupił na lambdzie i przepływce :ok:
U mnie w ABK tez był taki moment ze paliła kolo 17. Wymieniłem lambde na uniwersalną bosha i zeszła do 12 :)
 
 
     
sawk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abk
Pojemność silnika: 2
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 11
Skąd: lodz
Wysłany: |1 Sie 2015|, o 19:23   

No lasnie sie juz nie poci...dzisiaj slrawdzalem i po 5 dniach ok 20 km dziennie i nie cieknie juz..
cholera nie wiem juz-chcialem zeby silnik byl zadbany wymienilem uszczelke pod miska niedawno pod pokrywa a teraz znowu cieknie .No i co teraz? Jak myslicie robic wszystko jak leci? (Taki mam zamiar) uszczelka pod glowica +uczelniacze i wszysyko co mozliwe i do tego lambde sprawdzic i wymienic jak co.Mysle ze 20 lat to wystsrczajaco duzo na to zeby uszczelki zaczely siadac i warto by bylo powymieniac wszystko jak nalezy aby zapewnic silnikowi dobre warunki pracy , nie bedzie tez wiochy przy ew sprzedazy za pare lat jak go uszczelnie.[/quote]
 
     
sawk 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abk
Pojemność silnika: 2
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 11
Skąd: lodz
Wysłany: |11 Sie 2015|, o 21:02   

No i wycieki ogarniete. Wyciek chlodniczego z wezyka z 3 wyjsciami nad silnikiem z prawej.Uszczelka rozrzadu.Plus wezh
yki benzyny bo ciekla blisko silnika.Mialem wycieki juz nie mam.Glowica nie cieknie.Lecialo jeszcze z filtra oleju lekko.Przy okazji wymienilem olej filtr silnik, olej skrzyni pasek rozrzadu.Silnik umyty.Dzisiaj "pyklem" 400 km i nie ma wyciekow.Koszt 290 czesci 150 robota.Auto smiga idealnie .Spalanie 13 lpg trasa-na miescie sprawdze niedlugo..Sprawa zalatwiona .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13