[100 C4] Wymiana mieszka skrzyni biegów

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
cl3hna
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-02, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom

[100 C4] Wymiana mieszka skrzyni biegów

Post autor: cl3hna »

Witajcie,

Jako, że nie mogłem znaleźć poradnika ze zdjęciami jak krok po kroku wymienić mieszek skrzyni biegów postanowiłem zrobić mały poradnik. Zebrałem informacje z różnych tematów, mieszek wymieniłem w międzyczasie robiąc zdjęcia.
Proszę również o weryfikację czy w przypadku Audi A6 C4 proces ten wygląda w ten sam sposób.

Mieszek skrzyni biegów po 21 latach użytkownika(plus blokowanie skrzyni na biegu wstecznym - większość szkód wyrządził ten mechanizm)
Obrazek
Na powyższym zdjęciu możecie od razu zobaczyć pierwszy krok. Od strony hamulca ręcznego plastik podważamy cienkim śrubokrętem z obu stron. Z drugiej strony(tj. strony klimatyzacji) wystarczy wyciągnąć plastik.

Krok 2:
Tak wygląda plastik od drugiej strony, mamy dodatkowe zabezpieczenie "koszyka" mieszka w postaci czterech śrub. Na razie niczego nie odkręcamy. Zdjęcie poglądowe( u mnie małe utrudnienie w postaci przycisku do wyłączania prądu w pojeździe):
Obrazek

Krok 3:
Odkręcamy gałkę zmiany biegów. Tutaj lewą ręką łapiemy drążek poniżej gałki zmiany biegów i odkręcamy sama gałkę zmiany biegów - nie chcemy odkręcić pozostałych elementów, których jeszcze nie widzimy:
Obrazek

Krok 4:
Mieszek z plastikiem delikatnie ściągamy z drążka zmiany biegów. Wywracamy mieszek do góry nogami, możemy zauważyć kołnierz mocujący wraz z pierścieniem(widoczny od drugiej strony) - elementy te zapobiegają opadaniu mieszka:
Obrazek

Krok 5:
Tak to wygląda po zdemontowaniu + nowy mieszek:
Obrazek

Krok 6:
A tak efekty naszej dotychczasowej pracy + stary mieszek:
Obrazek

Krok 7:
Wracamy do kroku 2, odkręcamy 4 śruby i tutaj dla mnie małe zaskoczenie. Mieszek trzyma się na "zszywkach?", których nie widać z drugiej strony plastiku...Autko u nas w rodzinie od samego początku, dodatkowo napis "Made in West Germany" więc wydaję się, że tak mieszek był zabezpieczony w oryginalne:
Obrazek

Krok 8:
Śrubokręt w dłoń, ściągamy mieszek z "koszyka". Trzymał się tylko na tych zszywkach, żadnego kleju:
Obrazek

Krok 9:
Wszystko jest gotowe żeby założyć nowy mieszek. Na nasz "koszyk" z kroku 8 naciągamy nowy mieszek(w moim przypadku 2 dodatkowe ręce były niezwykle przydatne :-) )
Mieszek, który dostałem z allegro miał w miarę sztywną gumkę, nie używałem żądnego kleju. Następnie przykręcamy dolną ramkę wraz z 4 śrubami.
Kolejny krok to założenie kołnierza i pierścienia zabezpieczającego z kroku 4. Tak to wygląda teraz:
Obrazek

Krok 10:
Umieszczamy plastik z nowym mieszkiem na swoim miejscu:
Obrazek

Małe podsumowanie.
W jednej z wypowiedzi czytałem, żeby nowy mieszek przykleić klejem do koszyka. W moim przypadku gumka w nowym mieszku była na tyle sztywna, że ten zabiegł był niepotrzebny. Dodatkowo mamy ramkę mocującą na 4 śruby. Przejechałem się również dla testu sprawdzić czy nie jest głośniej(gdyż mieszek pełni również rolę wygłuszającą) - wszystko jest w porządku, moim zdaniem klej jest zbędny :-)

Mam nadzieje, że ten krótki poradnik będzie pomocny przy przyszłej zmianie mieszka :-)

Pozdrawiam,
cl3hna :ok:
Ostatnio zmieniony 2015-04-18, 12:45 przez cl3hna, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

brawo :)
zszywki sa fabryczne
nie trzeba kleju.czesto wystarczy samo scisniecie miedzy tymi ramkami
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Mariuch
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2014-08-20, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sejny

Post autor: Mariuch »

Sorry za mały odkop, podzielę się jeszcze swoim doświadczeniem. Zamówiłem na alledrogo mieszek, okazał się raczej wątpliwej jakości - skóra jakaś taka słabowata, marniutka, ponadto był sporo cieńszy od oryginalnego, więc nawet nie chciałem pruć starego, żeby wyciągnąć pierścień i przełożyć do nowego. Rozebrałem, na siłę naciągnąłem nowy mieszek na stary, skręciłem, złożyłem i wygląda super, nie odbiega od oryginału. Druciarstwo udane. :mrgreen: :mrgreen:
DOMIELSON
Mechanik
Mechanik
Posty: 185
Rejestracja: 2014-04-25, 15:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielce, Warszawa

Post autor: DOMIELSON »

Daj link do ogłoszenia, unikniemy wpadki.
Mariuch
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2014-08-20, 21:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sejny

Post autor: Mariuch »

DOMIELSON, powiem tak, "wpadka" to nie do końca dobre słowo, bo efekt końcowy moim zdaniem naprawdę świetny, a sam mieszek kosztował 25zł z przesyłką. :-D Dzięki temu, że stary mieszek wypycha ten nowy, nie widać, że materiał jest cienki, wygląda porządnie. Nie mogę znaleźć tamtej aukcji, ale to była ta firma: http://allegro.pl/my_page.php?uid=14798846
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”