[100 C4] dorasowanie mojej niuni

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
karolb
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2015-07-03, 20:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: poznan

[100 C4] dorasowanie mojej niuni

Post autor: karolb »

witam wszystkich milosnikow audi
moj pierwszy pots na tym forum,przeczytalem chyba cale przez ostatnie 2 miesiace ;) i chyba wiecej nie wiem, jak wiem
moje audi 100 sedan ,rok 1994 ,silnik 2.3e aar
Wrescie mam czas i kase zeby sobie poszalec z audi,troche sie rozpisze ,sorry
to moje auto na weekendy,nie spieszy mi sie z przerobkami,ale chce teraz zrobic z audi sportowy wozek na 40-urodziny ;)taka zachcianka
audi ma przejechane 290 tys. wszystko na czas wymieniane ,wizyty u jednego mechanika od 15 lat
prosze o porade specialistow
jaki silnik kupic ,zeby lapy pasowaly i nie bylo duzo przerobek mechanicznych
jak silnik to co do niego zeby audi wygladalo caly czas jak audi c4(te dodatkowe chlodnice i zmiana zderzaka raczej nie wchodzi w gre)
te pytania na start,bede wdzieczny za odp
pzdr
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

witamy
powiec przedewszystkim czy ma byc szybkie i nie musi byc ekologiczne
szybsze ale i rozsadne ze spalaniem
kultowe albo rozsadne jaki naped i wyposażenie czy tylko serce chcesz zmieniać
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Pierwsze pytanie czy jest quattro?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

karolb pisze:jaki silnik kupic ,zeby lapy pasowaly i nie bylo duzo przerobek mechanicznych
AAN. Mechanicznych przeróbek 0. Znalezienie AANtka jest trudne z racji malejącej liczby dostępnych silników na rynku. Tak czy siak, trzeba się liczyć z jego remontem który w zależności od stopnia "zarypania" silnika może wynieść od 2 do 10k PLN.

Ewentualnie szukaj wysokiego bloku z 2.5TDI R5, głowicy z 3B, AAN, RR ... każdego 20VT, kutych korbowodów 154mm, tłoków z 20VT. Zbudujesz sobie strokera 2.5 20VT w benie. Koszt podobny.
Jeżeli zależy Ci rzecz jasna na dźwięku pięciocylindrówki :).

Żeby to miało ręce i nogi, było zrobione po Bożemu to tak czy śmak trzeba "odświeżyć" silnik przed przeszczepem.

Kolejna rzecz. Napędy, zawieszenie. Ale to nic. HAMULCE !.
Tak więc ambitny plan przed Tobą.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

kk84, z tego co pamiętam długość korbowodów to 144mm tak nawiasem.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
karolb
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2015-07-03, 20:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: poznan

Post autor: karolb »

Kazikboy pisze:witamy
powiec przedewszystkim czy ma byc szybkie i nie musi byc ekologiczne
szybsze ale i rozsadne ze spalaniem
kultowe albo rozsadne jaki naped i wyposażenie czy tylko serce chcesz zmieniać
dzieki za szybki odzew
audi ma byc szybkie ,o ekologii zapomne
spalanie nie ma znaczenia
naped i wyposazenie-kupilem boczki do drzwi z elektyka i podlokietnik ,5-cio ramienne alu i to tyle narazie
kornikbp niestety nie jest quattro,ale bardzo bym chcial
szkoda ze tylko aan podejdzie,bede szukal
zdaje sobie sprawe ze napedy i hamulce trzeba dostosowac
mialem taki motor na oku,ale teraz to nie wiem juz sam ,coraz glupszy jestem
Obrazek
plany ambitne lubie,bede wszystko mial na foto i wstawie (bedziecie mieli sie z czego nabijac ;))
Ostatnio zmieniony 2015-07-04, 20:00 przez karolb, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

afro89, na bloku 236mm i tłokach z AAN daje się korby 154mm i CR wychodzi około 8.5:1 ;).
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

bez quattro to sprzedałbym to co masz i kupił s6 c4 2.2t albo 4.2 :q:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

karolb, możesz wsadzać każdy silnik jaki występował w c4 dla osi aby było ciekawie zrywnie ale z rozsądnym traceniem trakcji to v6 2.8 30v a najlepiej dawcę bo czeka cie zmiana pomp paliwa wiazki pod maska łap kilku węży klimy itd jesli upierasz się przy swojej pewnej karoserii ;) aczkolwiek czasem wyjdzie tanie szybciej sprzedać obecne troszke doplacic i zakupic z Quattro bo o dokładaniu zapomnij
afro89, kk84, panowie spokojnie troche nie na temat pytania kolegi :ok:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
JaroCzaro
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-03, 17:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koluszki

Post autor: JaroCzaro »

A w moim z Quattro 174 kM 2.8 V6 co się da podrasować ??? :)

Pozdrawiam JaroCzaro
:) PZDR JaRo CzArO :q:
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

JaroCzaro, w rozsądnych pieniążkach nie wiele, z większym budżetem biturbo lub kompresor, ale to w ramach zabawy, większy sens ma wrzucenie innego silnika.
mateusz30
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 332
Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: mateusz30 »

Któż wkładał może 2,7 biturbo z C5 do c4?
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE :wstyd:
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Jeden z forumowiczów zamontował 2.7t w 100 tylko nie pamiętam który. Musiał byś przejrzeć dział moje audi.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

mateusz30, Kolega Danon a dokładnie wstawiał w NOSB performens ogólnie problem polega na tym że seryjnie powieszone spreżarki koliduja z układem kierowniczym trzeba by iść grugo i sprezarki wyciagnąc na przód silnika i powinno wejść jak zwykłe V6 prościej zamiast turbin można by zastosować kompresor Vortech który posiada strone zimna turbo i napęd paskiem lecz to dużo $$
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
mateusz30
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 332
Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: mateusz30 »

jestem obecnie na etapie poszukiwania 2,2 aan
ale rozważam też 2,7
i od kolegi z forum słyszałem że ktoś wstawiał to do c4

2,7 łatwiej dostępne niż 2,2

najlepiej jak kupię całe auto z takim motorem
2,2 lub 2,7
wtedy coś na graty się sprzeda a klp. swap zostanie

nie mogę namierzyć który z kolegów wkładał 2,7
a bardzo mnie interesuje ten temat

[ Dodano: |3 Mar 2016|, o 00:18 ]
już namierzyłem wątek
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE :wstyd:
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”