[A6-2.5TDI AEL] Rosnąca temperatura płynu chłodniczego

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

[A6-2.5TDI AEL] Rosnąca temperatura płynu chłodniczego

Post autor: LukQQu »

Witam, pogoda dzisiaj okazała trochę za dużo serca i widziałem na termometrze 38 stopni. Pojawił się problem z temperaturą cieczy chłodzącej, mianowicie w korku jak stoję z włączoną klimą wskazówka temperatury leci na kreskę przed 120 stopni... Jak wyłączę klimę i dam sam nawiew na HI spada po minucie do 90 stopni i tak trzyma. Z wyłączonym w ogolę nawiewem w korku delikatnie poza kreskę 90 stopni wychodzi. Włączony nawiew temperatura ustawiona na 22 stopnie to samo co z wyłączonym.

Błędy Vag:
Address 01: Engine Labels: 4A0-907-401.lbl
Part No: 4A0 907 401 AD
Component: 2,5l R5/2VT EDC AT D30
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 5FC7BDA5DD26BD1

3 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 -
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Readiness: N/A

Address 08: Auto HVAC Labels: 4A0-820-043.lbl
Part No: 4A0 820 043 K
Component: Klima-Vollautomat D05
Coding: 00053
Shop #: WSC 02324
VCID: 2143FB5DABD2CB1

1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

(na wyświetlaczu klimy błąd 15.7)


http://vaglog.pl/log_219793.html - na początku włączony nawiew z klimą na 22 stopnie 4 kreski szybkości potem HI bez klimy maks nawiew i na koniec LO z klimą maks nawiew. Stałem na pustym placu w słońcu. Termometr pokazywał jakieś 34 stopnie.

Czujniki temperatury wymieniane w zeszłym roku. Płynu chłodniczego nie ubywa, poziom w zbiorniczku stały. Temperatura oleju na zegarach też cały czas w normie. Chłodnica cała gorąca, węże też. Wentylatory też się załączają jak trzeba.



Gdzie szukać przyczyny? Czy może przy takiej temperaturze na zewnątrz tak powinno być? Chociaż już nie raz takie temperatury były i takich objawów nie zaobserwowałem...
Ostatnio zmieniony 2015-06-05, 13:02 przez LukQQu, łącznie zmieniany 2 razy.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Po załączeniu klimy wentylator startuje (powinien) ?. Stan visco, termostat, drożność chłodnicy, stan czujnika temperatury cieczy.

Sprężarka klimy obciąża trochę silnik stąd wzrost jego ciepłoty :P.
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

Wentylator klimy działa zarówno pierwszy jak i drugi bieg. Visco w rękawiczkach zatrzymać mogę jak silnik ma 3000 obrotów a na wolnych obrotach da się go zatrzymać palcem normalnie. Czujnik temperatury cieczy raczej ok. Drożność chłodnicy w niewiadomym stanie. Termostat wymieniany z jakieś 3 lata temu.

Zauważyłem jeszcze, że przy maks nawiewie LO i włączonej klimie plus światła, ładowanie spada na wskaźniku do 12 V i słychać, że wentylator od klimy zwalnia obroty na drugim biegu. Czyżby alternator już niedomagał?
Ostatnio zmieniony 2015-06-03, 20:10 przez LukQQu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

Po kilku godzinach spędzonych przy samochodzie odkryłem fakt taki, że coś jest nie tak najprawdopodobniej z podświetleniem zegarów. Gdy zapalę światła temperatura rośnie, gaszę światła maleje... Skręciłem oświetlenie zegarów na minimum przy wyłączonych światłach po czym je zapaliłem- temperatura dalej 90. Rozkręciłem oświetlenie na włączonych światłach- temperatura 110.


Wymieniać żarówki podświetlenia w zegarach czy jakieś zimne luty?
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

LukQQu, 01117 wskazywałby na alternator, nie wyrabia i wentylator za słabo kręci. Spróbuj wyłączyć możliwie wszystko, co pobiera prąd i zobacz co się dzieje.
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

dechpo, alternator na zaciskach daje 14.2V na akumulatorze jest 14-13.9 przy full obciążeniu spada do 13.6V więc tu bym nie szukał jednak. Czasami przejadę ponad 100km w korkach albo nie i temperatura na zegarach się trzyma stabilnie a czasami wystarczy 10 minut w korku i temperatura rośnie. Na wyświetlaczu klimatronika w korku widziałem 99 stopni ale to chyba normalne w 38 stopniach i bijącym od innych aut cieple.

Czemu po temperatura na zegarach spada wygaszeniu podświetlenia a po włączeniu podświetlenia rośnie? :-?


Dodam jeszcze ze trochę grzeje się plusowa klema. Wyczyściłem ją dzisiaj przesmarowałem a jutro chyba zmienię na nową.
Ostatnio zmieniony 2015-08-04, 18:51 przez LukQQu, łącznie zmieniany 1 raz.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

LukQQu, błąd dotyczący alternatora jest sporadyczny, więc może czasem wyrabia a czasem nie. Jeśli chodzi o licznik to różne cuda dzieją się, gdy nie ma odpowiedniego ładowania. Może masa gdzieś luźna?
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

mhm... Masy sprawdzałem jakiś czas jak walczyłem z tym błędem alternatora i nigdzie nic niepokojącego nie znalazłem... Jutro w takim razie na kanał i szukam dalej.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Ja na twoim miejscu przyjrzałbym się wiskozie... Jeżeli możesz, na ciepłym silniku zatrzymać je bez problemu palcem to co jest z nim nie tak. Tak powinieneś zrobić tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Wraz z rozgrzaniem powinno się spiąć praktycznie 1:1 z silnikiem.
Ja u siebie miałem odwrotny problem - wisko non stop spięte. Wymieniłem na nówkę behr-hella i śmiga już jak trzeba. Na zimnym silniku można je w końcu zatrzymać, a na ciepłym już nie da rady.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

deep, wisco na zimnym da sie zatrzymać palcem a na gorącym jest to niemożliwe wiec działa poprawnie. Moim zadaniem trzeba szukać tego problemu gdzieś w elektryce :-/
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Witam. A co chodzi z tym kablem plusowym przy akumulatorze - bo ostatnio przypadkiem "odkryłem", że ten przewód jest dosyć gorący przy akumulatorze. Klema deko zasiarczona - jaka może być przyczyna? Alternator to sprawdzenia?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

mi też się wydaje że wisko słabo kręci to wręcz aż nie mozliwe żeby przy nagrzanym silniku w taki upał móc palcem wiatrak na postoju zatrzymać. U mnie przy takim upale po rozgrzaniu i dodaniu gazu chodzi jakby boing startował, temp. stoi cały czas 90 stopni.
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

przemoprzem, słaby styk w klemie. Dzisiaj to przerabiałem, dużą kolbą lutowniczą dałem cynę na kable przy klemie i po problemie. Przeleć ją może najpierw dobrym druciakiem i papierem ściernym potem smar miedziany i sprawdź czy się grzeje. Jak dalej gorąca to rób to co ja albo nową klemę zakładaj.


Klema chłodna co nie zmienia faktu ze problem z temperatura pozostał...

Patrzyłem vagiem, stojąc w korku z dobre 10 minut na blokach pomiarowych w grupie 001 temperatura płynu doszła maksymalnie do 98,1 stopnia na climatronicu było 99 stopni a na zegarach kreskę przed 120... Temperatura zewnętrzna 38 stopni...

Jutro się biorę za wymianę czujników w takim razie...



Problem chyba rozwiązany. Wymieniony został czujnik 3/4 pinowy firmy meyle i temperatura na zegarach trzyma się stabilnie na 90 stopniach.
Ostatnio zmieniony 2015-08-07, 20:20 przez LukQQu, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”