[A6-2.0 ABK] Wycieki wycieki... silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sawk
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2015-07-25, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodz

[A6-2.0 ABK] Wycieki wycieki... silnik

Post autor: sawk »

WItam otoz pojawily mi sie wycieki w pod glowica w 2 miejscach.Moje pytanie to czy musze pilnie wymienic uszczelke oraz wiadomo planowac glowice ?Chce jechac do mech na wyplate (brak srodkow na naprawe teraz)OLEJU nie ubylo duzo mniej niz 100ml. Nie mam maselka ani pod korkiem oleju ani na bagnecie-na bagnecie po nagrzaniu pojawiaja sie babelki.Do tego zmienilem plyn w chlodnicy 2 tyg temu i bylo na srodku a teraz jak sprawdzam to jest na min na zimnym (jak jest cieply sie podnosi pomiedzy min a max).Jakie uszczelki polecacie ? do tego jakies sruby itp ? (czy sa juz w zestawie ?) Dla jasnosci mojej przykrej sytuacji dolaczam kilka fotek miejsc wyciekow.Prosze o rade jak pilnowac mechanikow zeby nie musiec powtarzac wymiany za kilka tys km... Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: |27 Lip 2015|, o 19:31 ]
Obrazek Obrazek Obrazek
Dodam ze auto zaczelo duzo palic jakies 17 l na 100.Wczesniej 12-13 (jestem po wymianie swiec kabli filtra gazu i powietrza) Po regulacji u gazownika postanowilem wziasc sprawy w swoje rece (zwykla instalacja z mozliwoscia regulacji manualnej) spalanie lpg zmalalo o 1l kosztem przyspieszenia na lpg..
co moze byc przyczyna tak duzego spalania ? Uszczelka pod glowica ? :?:
Dodam jeszcze ze temp po nagrzaniu silnika nie jest rowna 90 tylko jakies 92-95 stopni...
Ostatnio zmieniony 2015-07-29, 22:56 przez sawk, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

_tagi
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
F3ear
Adept
Adept
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 15:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zgierz

Post autor: F3ear »

Co by Ci tu napisać... :-o

Uszczelki to polecam Erlinga w IC kupisz. Dobre uszczelki, we wszystkich swoich autach je stosowałem.

Śrub nie ma w zestawie, a z tego co widzę czeka Cię ściąganie głowicy.
ZA KAŻDYM RAZEM ściągając głowicę, należy wymieniać szpilki od niej ( aby to było robione fachowo )
Wiadomo znajdzie się zaraz spec który powie, że co ty gadasz nic nie trzeba. Lecz każdy kto się za to bierze "powinien" wiedzieć, że szpile mają swoją rozciągliwość itp. Dokręcane trochę się rozciągają i należy je po prostu wymieniać.
Koszt kompletu szpilek też nie powali Cię na kolana.

Hmm ciężko powiedzieć co do planowania głowicy, niby profilaktycznie możesz ją dać na szlif by później jej ponownie nie zdejmować.
Sam szlif nie powiem Ci jaka cena, to wszystko zależy od "warsztatu" który to robi. U mnie w Łodzi o ile dobrze pamiętam brali 500zł za szlif :?: ( nie pamiętam nie chce wprowadzać w błąd :-/ )

Oczywiście kupując uszczelki kup pod głowicę i pod dekiel ;-)


Spalanie nie jest raczej uwarunkowane uszczelką pod głowicą.
Raczej bym powiedział, że dupa nie gazownik i Ci rozregulował instalację dlatego tak dużo pali.

Płyn przy rozgrzanym silniku wiadoma sprawa, że go przybędzie trochę ( zasady fizyki 8-) ) ciecz się rozszerza pod wpływem temp. , wskaźnik może Ci wskazywać 92-95C.
To wszystko jeszcze w skali normy ;-)
Jeśli masz minimum na zimnym silniku po prostu dolej mniej więcej do maxa i tyle.
sawk
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2015-07-25, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodz

Post autor: sawk »

Dzieki za info.Moze ktos zdradzi mi schemat dokrecania srub glowicy ? chce sprawdzic czy mechanik wie co robi :)Z tym gazem to pozniej sam regulowalem i zmiejszylem dawke teraz pali 16 nie 17 :/ uszczelki bede wymienial wszystkie jakie sie da auto ma swoje lata i lepiej zrobic teraz niz pozniej placic za robote.U mnie planowanie glowicy 50 zl.Czy jak kupie uszczelke elringa to uszczelnia sie ja ? Czy dokreca sie sruby po 1000 km ?
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

sawk, widziałeś co napisał Butterbean, ? Ponowna wizyta na forum i brak poprawy tematu - +1 punkcik i temat wyląduje w koszu.
Schematy dokręcania są zawsze takie same, łatwo dostępne info, jest też na forum, z tego co pamiętam to chyba też z info o momentach.
F3ear
Adept
Adept
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 15:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zgierz

Post autor: F3ear »

Ja zawsze dokręcam na krzyż śruby, słyszałem o dokręcaniu na zasadzie "ślimaka" , czyli po spirali itp.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

F3ear pisze:Ja zawsze dokręcam na krzyż śruby, słyszałem o dokręcaniu na zasadzie "ślimaka" , czyli po spirali itp.
A ja zgodnie z wytycznymi na etykietach (lub ulotkach jeżeli są w opakowaniu) opakowań uszczelek :-P.

[ Dodano: |29 Lip 2015|, o 23:23 ]
sawk pisze:Moze ktos zdradzi mi schemat dokrecania srub glowicy ?
Proszę :

http://www.clarks-garage.com/graphics/studseq.gif
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kk84, i uważam że to jest jedyna słuszna metoda dokręcania
Obrazek
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

mas0n, W obu przypadkach "idziesz" od środka ku krańcom. W obu przypadkach zasada dokręcania ta sama.
F3ear
Adept
Adept
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 15:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zgierz

Post autor: F3ear »

Tak jak mówiłem na krzyż, albo inaczej mówiąc po przekątnej.

Ja oczywiście używam klucza dynamometrycznego, ale mój ojciec zaprawiony w bojach bierze zwykłą grzechotkę i dawaj go :-D
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kk84, zarzuciłem ten obrazek bo są momenty i z tego co pamiętam dotyczą dokręcania śrub chyba właśnie w silniku ABK.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

mas0n, :ok:

Nie tylko w ABK, te same wartości obowiązują w AAN.
Awatar użytkownika
Matt_04
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2011-06-08, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rybnik

Post autor: Matt_04 »

Takie wycieki to nie wycieki :-P Poci sie troche nie ma co dramatyzowac.

Co do spalania to bym się bardziej skupił na lambdzie i przepływce :ok:
U mnie w ABK tez był taki moment ze paliła kolo 17. Wymieniłem lambde na uniwersalną bosha i zeszła do 12 :)
sawk
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2015-07-25, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodz

Post autor: sawk »

No lasnie sie juz nie poci...dzisiaj slrawdzalem i po 5 dniach ok 20 km dziennie i nie cieknie juz..
cholera nie wiem juz-chcialem zeby silnik byl zadbany wymienilem uszczelke pod miska niedawno pod pokrywa a teraz znowu cieknie .No i co teraz? Jak myslicie robic wszystko jak leci? (Taki mam zamiar) uszczelka pod glowica +uczelniacze i wszysyko co mozliwe i do tego lambde sprawdzic i wymienic jak co.Mysle ze 20 lat to wystsrczajaco duzo na to zeby uszczelki zaczely siadac i warto by bylo powymieniac wszystko jak nalezy aby zapewnic silnikowi dobre warunki pracy , nie bedzie tez wiochy przy ew sprzedazy za pare lat jak go uszczelnie.[/quote]
sawk
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2015-07-25, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodz

Post autor: sawk »

No i wycieki ogarniete. Wyciek chlodniczego z wezyka z 3 wyjsciami nad silnikiem z prawej.Uszczelka rozrzadu.Plus wezh
yki benzyny bo ciekla blisko silnika.Mialem wycieki juz nie mam.Glowica nie cieknie.Lecialo jeszcze z filtra oleju lekko.Przy okazji wymienilem olej filtr silnik, olej skrzyni pasek rozrzadu.Silnik umyty.Dzisiaj "pyklem" 400 km i nie ma wyciekow.Koszt 290 czesci 150 robota.Auto smiga idealnie .Spalanie 13 lpg trasa-na miescie sprawdze niedlugo..Sprawa zalatwiona .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”