[100-2.8 AAH] [A6 C4] Woda wrze i ucieka z układu chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
domoalien
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-27, 10:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

[100-2.8 AAH] [A6 C4] Woda wrze i ucieka z układu chłodzenia

Post autor: domoalien »

Witam. Problem opisywany wszędzie i dużo razy ale proszę o indywidualne porady. Układ chłodzenia prawdopodobnie się zapowietrza i pojęcia nie mam co zrobić. Spędziłem 3 całe dni na odpowietrzaniu,wymianie uszczelki pod głowicą oraz wymianie czujnika termicznego na chłodnicy. W końcu odpowietrzyłem układ i wentylatory działały przez jeden dzień. Układ znowu wyrzucił mi wodę. Co jest grane? To błahostka czy pęknięta głowica? Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 2015-07-27, 11:24 przez domoalien, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

W moim przypadku wyganiało płyn jak termostat się zaciął na zamknietym. Drugim przypadkien z wyganianiem płynu było to że w pompie wody rozwaliło się śmigło. A jeszcze też miałem tak że na płytce na podlużnicy poluźnił się kabel od wiatraków i też czasami się odpalały. A jak z odpowietrznika leci płyn to powinno być wszystko ok.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

domoalien
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-27, 10:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: domoalien »

Termostat się otwiera i zamyka ale nie wiem w jakiej temperaturze bo nie mierzyłem. Przy wymianie uszczelki sprawdzałem pompę i jest ok(40tys. temu wymieniana) Czujnik w chłodnicy zmieniony bo styki były zaśniedziałe. A jak wygląda ten kabel od wiatraków? Jest łączony na takie okrągłe wtyczki? Skąd może brać się powietrze w układzie?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

świeżo po wymianie uszczelki?
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
domoalien
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-27, 10:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: domoalien »

Tak. Po wymianie ale to z wynikało z podejrzenia przedmuchu do układu chłodzenia. I chyba niesłusznie. Co zrobić jeżeli to nie uszczelka? Mechanicy straszą pękniętą głowicą. Czy te silniki miały takie wady?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

możliwe Że głowica..
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
domoalien
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-27, 10:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: domoalien »

Czyli muszę oddać auto na warsztat? Czy mogę sam sprawdzić czy to pęknięcie głowicy?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

musiał byś jakiegos zaufanego mechanika sie poradzić
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
domoalien
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-27, 10:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: domoalien »

To są tacy? :D Nigdy nie oddawałem auta do mechanika i nie mam żadnego zaufanego. No ale coś poszukam.
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Jest takie urządzenie którego czujkę się wkłada do zbiorniczka wyrównawczego i widać czy w wodzie są spaliny, powiedz w dobrym warsztacie i będą wiedzieć o co chodzi
domoalien
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-27, 10:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: domoalien »

Kupiłem tester na allegro. Dam znać co wyszło jak go dostane.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

domoalien, Nie ten dział
domoalien
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2014-04-27, 10:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: domoalien »

Wszystko się uspokoiło po odpowietrzeniu,postoju i dolaniu wody. Przy okazji polecam test na szczelność głowic- potrafi uspokoić człowieka ale to też fajna zabawa w chemika :P Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”