[100 C4 2.8 avant] mało czuły gaz

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

[100 C4 2.8 avant] mało czuły gaz

Post autor: pawel76 »

W mojej secie jest słaba reakcja pedału gazu, silnik pracuje na biegu jalowym, daje lekko gaz ale wzbudzenie jest marne, dopiero po chwili reaguje i to tak niemrawo, naciskam gaz a silnik nie reaguje jak powinien, miał ktoś podobny problem,a może tak V-ki mają ?
Ostatnio zmieniony 2015-06-30, 18:01 przez pawel76, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Lpg czy PB?
Quattro illa amat hiberno!
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

Tylko PB
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

I co tam panowie ,ktoś mi coś podpowie,silnik słabo reaguje na gas z dolu , ja wiem że to nie jest 16v ale tak nie powinno być, oprócz tego że mam problem ze skracaniem dolotu wsztko jest o,k, czy naprzykład kopnięty rozrząd moze być jakąś przyczyną lub zapłon
Ostatnio zmieniony 2015-06-30, 18:00 przez pawel76, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

U mnie przyczyną takiego stanu był potencjometr na przepustnicy. Dodatkowo przy ostrym gazie zaczynał szarpać i przerywać.
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

Jak to wygląda, jak naprawiłeś, możesz coś więcej?
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

U mnie dołu nie było jak mechanikk w sposób prawidłowy ustawił rozrząd, czytaj na oko ;)
Obrazek
Nie było żadnej reakcji na gaz z dołu, można było klepac itd i nic jak stary merc w dieslu, jechała dopiero od 3tys, tzn reagowała bo moc to była taka sobie, za to spalanie jak najbardziej powalało :P
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

u mnie wygląda to tak, rusze delikatnie z jedyneczki bez gazu,pyrkam,depcze gaz nastepuje przymulenie i dopiero po jakimś czasie zaczyna niby jechać,poprostu depcze a ona nie jedzie jak powinno
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Też miałem uczucie że chce iść tylko go coś trzyma po czym zrywał się z uwięzi - chociaż i tak nie szedł jak powinien.
Pomogła wymiana przepustnicy - wielki dzięki dla Butterbean'a.
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

pili a ile dałeś za przepustnice, i czy od c4 a6 jest to samo?Jak pisałeś siadł ci potencjometr i wymieniles przepustnice ,jak sprawdzić czy potencjometr jest walniety i nie wiem jak to wygląda
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Nie wiem jak to sprawdzić chociaż jakoś pewnie można. Ja wymieniałem metodą prób i błędów. Moja przepustnica była mechanicznie sprawna a jedyny elektryczny element to potencjometr - tzw. TPS. Tomek ma tego naprawdę mnóstwo i nawet numer elementu nie zgadzał się do końca z moją starą przepustnicą dlatego najważniejsze żeby była od silnika AAH. Nie ważne 100 czy A6.


Za 100 - 150 PLN znajdziesz bez problemu. Może też sprzedający zgodzi się przyjąć z powrotem jeżeli wymiana nie pomoże - w Olsztynie nie było by z tym problemu.
Ostatnio zmieniony 2015-07-02, 16:14 przez pili, łącznie zmieniany 1 raz.
pawel76
Mechanik
Mechanik
Posty: 230
Rejestracja: 2014-04-19, 18:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gorzów Wlkp

Post autor: pawel76 »

Troszkę poczytałem o tym, powiedz mi jeszcze czy czujnik TPS jest osobnym elementem przepustnicy, czy jest z nim zintegrowany na stałe, no i jeszcze jeżeli jest faktycznie TPS uszkodzony to po podłączeniu pod VAG-a powinno pokazać uszkodzenie?
Ostatnio zmieniony 2015-07-02, 18:58 przez pawel76, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Wszystko da się zdemontować ale nie widziałem nigdy samego TPS na sprzedaż bo nikt się nie bawi w rozbieranie tego.
U mnie nie było żadnych błędów (VAG i VCDS).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”