[FWD] Wymiana drażków kierowniczych. Stuki magłowicy

przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

[FWD] Wymiana drażków kierowniczych. Stuki magłowicy

Post autor: przemoprzem »

Witam. Zabrałem się dziś za wymianę końcówek drążków kierowniczych i wyszły pewne jaja. Z lewej strony miałem zmieniany cały drążek i ma on średnicę końcówki na M16, a z lewej miałem jeszcze drążek na M18. No i wymieniłem tylko ten M18 - poszło dosyć łatwo. Natomiast ten z lewej na M16 to istna masakra była, śruby zardzewiałe, odkręcanie z młotkiem, paluch przytłuczony .... :) Jeśli będziecie brać się za końcówki to sprawdźcie jaką macie średnicę drążka - czy M16 (kontry na klucz 24) czy M18 (kontry na klucz 27 mm).

No i teraz muszę kupić w sklepie końcówkę drążka na M16. O ile te ma M18 kupiłem dosyć tanio, to w sklepie na Lemfoldera zapłacę ok 70 zł. Natomiast na allegro są Lemfoldera kompletne drążki za ok 130 zł. Niby dwa razy drożej, ale jak już się rozbabrałem to może bym zainwestował w cały drążek.

I teraz do sedna - jak się zabrać za wymianę drążków? Demontaż puszki V6 i wtedy dostęp ok? Bo przez nadkola to i tak głęboko będzie, nawet na skręconych kołach na maksa. Z tego co widzę na szybko to muszę odkręcić śrubę tą w pionie a dopiero późnej te od każdego drążka?

A tak w ogóle - końcówki drążków rozpięte w zwrotniach i jak ruszam kierownicą szybko to i tak słychać stuki. Luzów na kierownicy brak, a jednak stuka. Za drążki można szarpać i nic. Wziąłem się za końcówki, bo gumki były rozerwane, ale same drążki nadal dosyć "sztywnie" stoją przy maglownicy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Yyyy, czy drążki kierownicze z 100-tki C3 pasują do 100 C4? Bo jak się okazuje to lewy drążek kierowniczy mam chyba z C3 bo końcówka musi być na M14 - czyli jak mechanik wymieniał drążek to mi wsadził z C3.

I teraz - wymienić samą końcówkę z C4 (tą kupioną na M16) na C3 czy wywalić cały drążek i kupić "oryginał" do C4? Wolałbym wymienić bo będę miał na sobotę, drążek zamawiałbym na allegro....

A tutaj http://www.avtovtulka.com.ua/index.php? ... elect&id=2 sama tuleja gumowa drążka kierowniczego :) Ciekawe czy u nas można coś takiego dostać - w sumie to "zwykła" tuleja do wprasowania.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-07-02, 21:16 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”