[ALL ] Wymiana wkładki stacyjki

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

[ALL ] Wymiana wkładki stacyjki

Post autor: kornikbp »

Jako, że jest 05:28 a ja nie mogę spać, postanowiłem sporządzić manual :lol:

Ostatnio 100 c4 ojca dotknęła nieciekawa przypadłość, a mianowicie brak reakcji rozrusznika na przekręcenie stacyjki. Kontrolki się zaświecały, choć nie zawsze gasły po wyjęciu kluczyka

Diagnoza - uszkodzona wkładka.

OK rozkręcamy półkę pod nogami kierowcy - 3 śruby "ósemki", klucz nasadowy - treszczotka uprzyjemni sprawę.

Odkrecamy górną część osłony kolumny kierowniczej(śrubokręt krzyżak - śruby są głęboko, dobieramy się do nich od dołu :))

Możliwe, że będzie potrzeba odkręcenia kierownicy(klucz 24) oraz pająka(imbus lub krzyżak przez otwór w dolnej części osłony kierownicy)

Ja niepotrzebnie odkręciłem jeszcze zegary..

Odpinamy kostkę oraz odkręcamy śrubę która "trzyma" stacyjkę
Obrazek

Stacyjka powinna wyjść bez problemu, wyciągamy ją i teraz są dwie opcje:
- mamy cienki przyrząd do włożenia w szczelinę i odbezpieczenia wkładki(strzałka po prawej)
- przewiercić mniej więcej w miejscu jak na zdjęciu(ja użyłem wiertła 3mm). Po przewierceniu ukaże nam się blaszka którą należy docisnąć i można już wysunąć wkładkę(kluczyk przekręcamy w prawo aby nam się zablokował i wyszedł razem z wkładką)
Obrazek

sprawca całego zamieszania
Obrazek

Ja kupiłem wkładkę firmy Topran
Obrazek

na allegro już od 17zł, ja dałem 42zł w lokalnym sklepie ;)

Wciskamy ją aż kliknie i voila! skręcamy w odwrotnej kolejności. 20 minut roboty. Kluczyk oczywiście będzie inny(dostajemy 2 w komplecie z wkładką)

Udanego rezania!
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

przecież można przełożyć samą płetwę i zostanie ten sam kluczyk :-)
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie wiem jak w secie ale w A6/S6 warto wspomnieć że ta śruba jest na nietypowy torx z otworem wewnątrz zwany TORX H lub TORX TR, bo inaczej nie odkręcimy. O taki
Obrazek
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

pamietac że wkładek jest kilka rodzai.
chodzi o dlugość.przerabialem to i w sumie skonczyło sie na tym że zamawiałem z allegro uzywke.
co do płetwy to zgadza się łatwo ją można wyjąc i pdomienic.
czesto w zakladach dorabianai kluczy maja same płetwy.
sposób an wiercenie jest stosowany przez same warsztaty wiec chyba nie ma co wciskać tam w szczeline czegokolwiek.
Sam manual to dbra robota panie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

co do wkładek,a w zasadzie samych tych śmigiełek to różnica jest w kolumnie regulowanej i nieregulowanej, jak zmieniałem kolumnę u siebie z nieregulowanej na regulowaną to właśnie z tym miałem problem, pod regulowaną jest lekko inaczej odwrócona
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

o ile pamietam to sa 3 dlugosci tych wioselek a co za tym idzie calych wkladek.
smiechem mowiac ja jezdzilem tydzien z wyjeta wkladka a do odpalania i gaszenia sluzyl mi wlasnie taki dlugi zestaw.na pierwszy rzut oka wygladalo to jak seria jednak wystawalo ze stacyjki...

[ Dodano: 2012-06-18, 12:54 ]
Dawid2542, co do zmiany z regulo9wanej na nieregulowana to r5oznica jest taka ze jest inna stacyjka pod innym katem wlasnie ulozona.
stad przy wymianie np z a6 trzeba byloby brac wszystko czyli i przelaczniki zespolone i obudowy kolumny oraz wlasnie stacyjke.a takze listwe nad kolumne ta ktora maskuje sruby od licznika.mowa oczywiscie o swapie kolumny z a6 do 100
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

miło, że rozgorzała dyskusja, wiele cennych informacji się pojawiło :)
za robocizne w zakładzie wołali mi 40zł :mrgreen: wiec 16 piwek "zarobione"
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Jako, że jest 05:28 a ja nie mogę spać,
jak jutro tak bedziesz mial to mi bulke z serem i rodzynkami przynies...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Panowie jaki rozmiar tego TORX'a z dziurą?
Nie mam takiego i muszę kupić by wykręcić stacyjkę
Awatar użytkownika
Almanac
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-05-07, 15:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siedlce

Post autor: Almanac »

Dzięki za Manual - ostatnio miałem ten problem.
- W warszawie mi rozrusznik przestal reagować na kluczyk - musiałem parę dni z pychu palić (na 2 lub R) :P
Kupiłem wkładkę też Toprana, zmiana Płetwy i mam dalej ten sam kluczyk :)
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

A ja dzisiaj wyjąłem stacyjkę bo chciałem dopasować bębenek do kluczyka i zonk. Nie mogę wyjąc bębenka z wkładki. Ponoć trzeba pozbyć się tego czarnego metalowego pierścienia,tylko nie wiem jak. Ma ktoś jakiego pomysła ?
LysyG
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2012-05-20, 07:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WROCŁAW

Post autor: LysyG »

Zrobione. Trzeba naciąć dremelkiem ten czarny pierścień na załamaniu i będzie widać zawleczkę-drut.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”